PDA

View Full Version : HNGD Rebelrelic S-series nr. II



SBe
16 september 2012, 22:56
Enkele maanden geleden bestelde ik m'n eerste Rebelrelic strat bij Luke Whitfield in Amsterdam.
Ik was zo tevreden van de kwaliteit, de sound, het gevoel, etc... dat mijn Fender Custom shop strat al snel stof zat te vergaren.
Het verschil was zo groot dat de Fender aanvoelde als een goedkoop gitaartje, dus de Fender verkocht en voor dezelfde centjes een nieuwe bestelling gedaan bij Luke.
Specs:
Body: red alder
Rosewood neck - medium 'C' shape
6105 frets
Fat overwound neck and mid PU
Humbucker voor de brug, geen split nodig - gewoon voor 100% humbucker.
Kleur: Sonic blue (white undercoat) en turtoise pickguard.

Een wat gewaagde kleurencombinatie die je niet zo veel tegenkomt maar wou het er wel op wagen om eens iets anders te doen.
En natuurlijk, iets waar hier meestal wel wat comments op worden gegeven, een mooie relic, zeer realistisch en knap gedaan. Ook iets spaarzamer op geweest in vergelijking met m'n andere strat.

Deze keer ook wat meer betrokken geweest bij het bouwproces - hout voor de body kunnen uitkiezen in de shop, nek gekozen uit een tientalle half afgewerkte nekken, etc...
Voor diegen die denken dat Rebelrelic met Warmouth of iets dergelijk werk is er dus wel naast, heb het zelf mogen aanschouwen.

Toch wel spannend bij het afhalen toen hij hem op de toonbank plaatse; exact hoe ik het gevraagd had, de looks, de sound, zeer tevreden van!

Wie weet verkoop ik m'n custom shop tele wel om me ook een te laten maken...:soinnocent:

De pics:

http://i49.tinypic.com/rriiw2.jpg

http://i45.tinypic.com/j8cprm.jpg

http://i50.tinypic.com/juilmo.jpg

Naast haar iets oudere zus ;)
http://i50.tinypic.com/23hvczd.jpg

DarknessAwaits
16 september 2012, 23:07
Mooi hoor, ik kan ze wel waarderen :). Grappig dat op de laatste foto alleen de bovenste spoel van de humbucker zichtbaar is/opvalt en het dus net lijkt alsof er toch 3 single coils in zitten. Express zo gedaan of is het toeval?

humbucker
17 september 2012, 10:23
Proficiat! Complimenten voor je foto's trouwens, zijn echt mooie plaatjes!!

Rooker
17 september 2012, 10:53
Prachtige gitaar weer! Mooi gedaan die relic en idd ook het detail met die humbucker. Geniet ervan!!

SBe
17 september 2012, 12:07
Thanks!
Het was inderdaad de bedoeling door de zebra-humbucker te plaatsen het minder duidelijk te maken, het leek mij niet echt mooi om een creme-kleur humbucker te combineren met zo'n pickguard.

gerritje tralalalala
17 september 2012, 12:29
Zeer mooie gitaar weer. :supercool:
Ik ben daar wel eens binnen geweest, kwam die man toevallig tegen bij een andere gitarenzaak in amsterdam wat een helden.

Wel genieten dat je er vijf tremoloveren in hebt laten stoppen, dat ontstemt toch minder snel:D (sorry mods)

Veel speelplezier gewenst

marc_o
17 september 2012, 12:31
Prachtig!!!!

Sinner1980
17 september 2012, 12:38
Nice! Zien er uit als lekkere werkpaarden!
Mooi detail idd die zebra humbucker en prachtige foto's!

Nu nog die tele op MP en klaar is kees! ;)

SBe
17 september 2012, 17:02
Nice! Zien er uit als lekkere werkpaarden!
Mooi detail idd die zebra humbucker en prachtige foto's!

Nu nog die tele op MP en klaar is kees! ;)

Thanks! Dat van die tele komt zeker in orde!

allochthomas
17 september 2012, 17:03
Ziet er zeer smakelijk uit! Binnenkort maar een tortoise slagplaat voor mijn olympic white strat bestellen.

Pepe
17 september 2012, 18:11
Kiekdan... een relic vibe zonder de schuurmachine van stal gehaald te hebben... die man kan dat toch wel hoor

De achterkant van de hals is dan net jammer, dat geeft het weer weg.

savale
17 september 2012, 18:27
Oef mooi zeg! <3

Nagramoth
17 september 2012, 22:53
Hier kan ik toch best wel voor warm lopen hoor...

Mooie relic!

muffstuff
18 september 2012, 11:50
Volgens mij is dat relic gebeuren wel goed business of niet, wat kost zon gitaartje nou?

Maar leuke kleuren combi :cooler:, ik heb zelf een sonic blue telemaster met een turtoise pickguard.

SBe
18 september 2012, 18:45
Volgens mij is dat relic gebeuren wel goed business of niet, wat kost zon gitaartje nou?

Maar leuke kleuren combi :cooler:, ik heb zelf een sonic blue telemaster met een turtoise pickguard.

Voor de prijzen moet je maar eens kijken op www.rebelrelic.com
Valt volgens mij nogal mee, zeker gezien de hedendaags prijzen van de Fender Custom Shop en de kwaliteit die hij aanbied.

Thanks voor de leuke comments!

Gerard1793
18 september 2012, 19:16
Wauw! Mooie gitaar! Alleen jammer van de achterkant van de hals, dat vind ik er persoonlijk te effen afgesleten uitzien.

Midwolda
18 september 2012, 19:35
Zit ik nou zo verkeerd te kijken of doen ze helemaal geen Les Pauls?

sandert1978
18 september 2012, 21:14
Ik overweeg toch om eens serieus contact te gaan leggen....proficiat met de aanwinst!! Mag ik vragen hoe lang je erop hebt gewacht?

SBe
18 september 2012, 21:31
Ik overweeg toch om eens serieus contact te gaan leggen....proficiat met de aanwinst!! Mag ik vragen hoe lang je erop hebt gewacht?

Thanks! Zeker eens binnespringen, er hangen gewoonlijk wel een gitaar of 10 die je kan testen om je keuze wat te ondersteunen.
Ik heb bij beide bestellingen een 8 tal weken gewacht.

Dus binnen een 8 weken is mijn tele klaar....... :sssh:

muffstuff
19 september 2012, 13:43
Voor de prijzen moet je maar eens kijken op www.rebelrelic.com
Valt volgens mij nogal mee, zeker gezien de hedendaags prijzen van de Fender Custom Shop en de kwaliteit die hij aanbied.

Thanks voor de leuke comments!
Poeh! Das niet niks. Hoewel dat relic gebeuren niet aan mij besteed is, snap ik wel dat mensen hier een goede boterham mee kunnen verdienen.

Rooker
19 september 2012, 17:35
Whow. Hij is volgens mij in loop der jaren wel fors gestegen met zijn prijzen. Eerst kon je volgens mij een mooi gitaar bij hem kopen voor 1600,-. Ik zie ze nu alleen voor 1900+, dat zijn al wel Fender prijzen.

SBe
19 september 2012, 18:33
Whow. Hij is volgens mij in loop der jaren wel fors gestegen met zijn prijzen. Eerst kon je volgens mij een mooi gitaar bij hem kopen voor 1600,-. Ik zie ze nu alleen voor 1900+, dat zijn al wel Fender prijzen.

Je moet natuurlijk appels met appels vergelijken - als je bij Fender een gitaar laat bouwen volgens je eigen gevraagde specs kom je nog niet toe met het dubbele van wat Luke er voor vraagt.
Bij hem zijn de prijzen van de custom orders idem aan de prijzen van de gitaren die hij maakt om in z'n shop te verkopen.