PDA

View Full Version : Ibanez trems



Vai Himself
15 juni 2003, 12:34
hey weet iemand toevallig of je in het gat van de oude lo pro edge zo'n nieuwe brug van ibanez in kan zetten, zijn deze trouwens los verkrijgbaar? zo ja hoe duur zijn ze ongeveer?

Anders Destium
15 juni 2003, 13:48
De nieuwe bruggen schijnen nog last te hebben van kinderziektes (zie bijv Ibanezrules). Ik denk dat een soortgelijke vraag al eens op het forum van www.jemsite.com is geweest (pagina's vol over de nieuwe bruggen).

De nieuwe bruggen zijn NIET beter dan een lo-pro, ze zijn volgens mij helaas niet eens gelijkwaardig....

Ibanez RuleZ
15 juni 2003, 17:12
he, dat is de eerste keer dat ik dit hoor. hoe zit dat, Anders...? ik dacht dat die bruggen juist gewoon een stuk beter waren (nog beter dan de lo pro's) :???: :???: :???:

Harrald

Ibanez
15 juni 2003, 17:50
ik ook :???: :???:

Anders Destium
15 juni 2003, 18:20
Het idee van de nieuwe bruggen is inderdaad een grote vooruitgang: Je kunt gewoon met balletje en al nieuwe snaren erop zetten en ook hoef je niet snaar voor snaar te verwisselen omdat door een soort demper-veer je brug op spanning wordt gehouden. Dit is vooral prettig als je een snaar breekt: Als het goed is hoef je dus niet twee dagen te stemmen voordat je brug weer optimaal functioneert...

Maar:
Altijd als er iets nieuws wordt ingevoerd heb je in het begin problemen. Door ervaringen van gebruikers kan er altijd nog het een en ander verbeterd worden aan de bruggen. Het idee dat de nieuwe bruggen zowel stugger zouden moeten zijn (in het geval dat je een snaar breekt) maar toch lichter te hanteren is natuurlijk een beetje tegenstrijdig. Je kunt zelf instellen hoe "zwaar" je je brug wilt hebben.

Ik heb trouwens nog nooit bij de introductie van iets nieuws gehoord dat het slechter zou zijn dan de voorganger :)

Info over de bruggen en mogelijke problemen:

http://www.ibanezrules.com/namm/2003/trems.htm#REVIEW