PDA

View Full Version : line 6 pod hd500 op london city



dabber
16 september 2012, 23:43
iemand een idee wat dat voor een resultaat kan geven.
Ben complete leek op dit gebied,maar voor te oefenen ln de huiskamer lijkt me zo een pod wel fijn om via pc met koptelefoon te spelen,maar wat er als resultaat uit de london city dea 100 gaat komen is mij een raadsel.
Had eerst gedacht de london city+ 2x cabinets 4x12 celestions t1534 speakers te verkopen en volledig digitaal te gaan spelen,maar vind de combinatie london city dea 100+cabinets zo zeldzaam dat ik er moeilijk afstand van kan doen.
Ik moet nog veel oefenen maar eenmaal het wat beter gaat lijkt het me wel leuk om over dze combinatie in een repetitie ruimte gas te geven.:rockon:
iemand een gedacht of ervaring ermee,laat maar horen zou ik zeggen.

Mvg geert

Harald
17 september 2012, 10:22
Ik speel live met de POD HD500 over twee gitaarversterkers, bevalt me wel. Kan me wel voorstellen dat ik die eens vervang door twee actieve monitors, of een klein setje met mixer, zodat ik zelf ook de microfoon voor de resonator kan meenemen. Pickup op dat ding zou eigenlijk nog beter zijn trouwens. Maar hoe het klinkt zul je zelf moeten uitproberen. Gain niet overdrijven is iig verstandig.

Als ik zacht speel ga ik trouwens gelijk wat harder aanslaan. Dan is dynamiek in de vervorming heel lastig, dat lukt wel als ik wat harder sta. Dan kan ik veel zachter aanslaan, en kan ik het geluid met aanslag beter laten varieren van behoorlijk clean tot een goede rand, of vervormd.

harrie-beton
17 september 2012, 11:50
Een HD 500 bestaat uit 2 onderdelen, effecten en versterkermodelling. Het apparaat is bedoeld om direct versterkt te worden, koptelefoon, monitoren, PA of in-ears. Als je gewoon over de gitaarversterker blijft spelen moet de versterkermodeling uit voor het beste resultaat. Je gebruikt slechts een deel van de mogelijkheden van HD 500. Ik gebruik zelf een vergelijkbare HD PRO en speel over gewone power speakers. Het geluid hoeft alleen maar harder.
Voor mij is dat een voordeel, de sounds die ik thuis maak klinken in de oefenruimte net zo, maar dan harder.

dabber
17 september 2012, 22:52
Alvast bedankt voor de info ,harald en harrie.
Als ik het goed begrijp,werkt zo een POD prima op koptelefoon,of met actieve speakers.
Wanneer je via gitaarversterker speelt kan je de versterkermodeling beter niet gebruiken,qua sound zullen we maar zeggen.

Mvg geert

Harald
18 september 2012, 03:28
Ik heb die dan weer wel aanstaan. Mijn versterkers staan clean. Als je specifiek de sound van je versterker wilt kan de versterker modeling uit natuurlijk.

ateng
19 september 2012, 23:35
Of gebruik alleen de eindtrap van je versterker