PDA

View Full Version : AC30H2 vraagjes



thekid
16 september 2012, 13:46
Hey

Ik heb de kans om mijn vox ac15c2 te ruilen met een ac30h2, met een opleg van 250 euro van mijn kant uit.

Nu heb ik begrepen dat deze ac30 niet helemaal handwired is, hoe zit dit juist?
En je zou hem kunnen switchen van 15 naar 30 watt maar is dit effectief ook iets of krijg je alleen maar een kut geluid.

Iemand ervaring met de ac30h2's?
Mij weerhoud het een beetje omdat ik denk dat de ac30 teveel volume zou zijn. ik speel in een rock/pop/blues bandje en ik kan me wel redden met de ac15. Maar soms denk ik dan ook wel dat ik inderdaad die cleane tonen niet heb, aan de andere kant vraag ik me dan ook af of ik ze wel nodig heb.

Mitch
16 september 2012, 20:38
Een opleg van 250E?!?! Gast, in die H2 zitten twee Alnico Blue speakers, die kosten dat zo ongeveer per stuk. Vanuit financieel opzicht zou ik het onmiddellijk doen, maak je winst op.
Even op een rijtje:
-Ja, die 15W stand is niet zo spannend. Een mastervolume in laten bouwen levert een beter geluid op en kost je de kop niet.
-Ja, hij heeft meer clean headroom.
-Ja, hij is wel redelijk hard, want afgezien van het vermogen hebben die Blue Bulldogs al een veel hogere efficiëntie waardoor het sowieso al harder klinkt. Hele volksstammen lopen ermee weg, maar het moet wel je smaak zijn. En dominant is het zeker in een bandmix, dat kan soms wel eens té zijn afhankelijk van je bandcontext.

humbucker
16 september 2012, 21:21
Niet twijfelen, doen.

Moest het je niet bevallen verkoop je hem voor 1100 euro en koop je daarna wat je maar wil :)

thekid
16 september 2012, 22:25
Oke, Ik had het nog niet bezien van het"achteraf terug verkopen als hij me niet bevalt" standpunt.

Als je een master laat inbouwen kan je meer spelen met volumes tijdens repetities en optredens maar werkt deze dan ook naar behoren? En over het algemeen de bevindingen over deze amp, iemand daar meer over te vertellen

humbucker
17 september 2012, 10:21
Een master inbouwen is een eenvoudig klusje voor een tech. Ik heb het zelf ook laten doen en dat werkt als een tierelier. Imo is het (een van) de beste moderne Voxen. Als Vox je ding is, maar je wil niet de nadelen van een echte oude amp, is er amper iets beter denk ik.

thekid
17 september 2012, 14:40
Inderdaad is vox wel mijn ding. maar ik heb zoiets dat 30watt misschien wel een overkill is voor mij. En dat ik crunch enkel weer uit pedaalttjs moet gaan halen. Of kan dit met de mv perfect geregeld worden?Of gaat de MV weer veel van je tone weghalen.

Op dez moment weet ik toch niet goed wat doen. Ik speel graag op mijn ac15 maar langs de andere kant verlang ik soms ook wel naar meer headroom. maar het mag allemaal weer niet te hard gaan.

Mitch
17 september 2012, 15:02
Doe jezelf een plezier en zoek effe op AC30, Heritage en mastervolume binnen dit subforum via de geavanceerde zoekfunctie.
Ja op alles ;)

humbucker
17 september 2012, 15:03
Zonder mastervolume ga je je crunch uit pedaaltjes moeten halen, zeker als het allemaal niet te hard kan/mag. Met een mastervolume kan je perfect crunchen op lagere volumes, maar zoals elke buizenbak klinkt het natuurlijk het lekkerst cranked :)

Probeer het gewoon. Financieel gezien ga je er zeker niet op achteruit. En als het je niet bevalt kan je achteraf nog altijd terug een (handwired/heritage) AC15 kopen.

thekid
17 september 2012, 16:35
Indd Mitch, ik heb eens even gezocht en kwam een topic tegen waarin jij veel voorkwam. Hieruit besluit ik om de kans te wagen. uiteraard bij een ruil moet het wel van twee kanten komen dus dit is nog even afwachten.

En op die ac15 staat ook een mastervolume dus ik denk dat het redelijk hetzelfde principe zal zijn.

Mitch
17 september 2012, 18:38
In mijn ervaring houd je met een MV op een AC30 meer ballen en laag over dan op een AC15. Oftewel: het kan zowel cleaner, maar op crunch ook voller klinken. Win win.