PDA

View Full Version : Slaap(verwekkend)liedje voor de zondagochtend



Gert-Jan
16 september 2012, 13:01
Zomaar een riedeltje....wou ik ff kwijt...slaap lekker allemaal ...

http://www.gjvanwijk.nl/slaapliedje.mp3

Snijdie
16 september 2012, 13:39
Prachtig! Hiervan heb ik echt genoten. Met name van de sound en geweldige nootkeuze.

nak
16 september 2012, 17:56
Mooi, beetje melancholiek en sfeervol.
Fijn gespeeld, lijkt me al moeilijk zat om de bends en vibratos spot-on te krijgen.

Gert-Jan
16 september 2012, 19:57
Heren Snijdie en Nak... bedankt voor uw feedback.

Stratman70
16 september 2012, 20:04
Ik vind het wel mooi, gevoelig en sfeervol klinken. Ik zou er alleen zelf wel een iets sjiekere titel aan geven, i.p.v. 'Slaapliedje', dat verdient dat stukje ook! Ik zou het 'Spheres' ofzo noemen. Gaat het al gelijk ook qua titel de Pink Floyd-kant op. Maar misschien is dat wel helemaal je bedoeling niet. :-D

arnoldtims
16 september 2012, 21:07
Lekker hoor.
Het klink best toegankelijk en het lijkt makkelijk om mee te spelen.
Maar schijn bedriegt, voor iemand als ik die vastgeroest is in de pentatonisch toonladder is dit verdomt moeilijk na te spelen.
Je speelt het strak en beheerst. Dit zou trouwens een mooi lang intro kunnen zijn van een groots en meeslepend instrumentaal nummer.
Of een nummer zoals inderdaad Pink Floyd

pasqual
16 september 2012, 21:32
Hoi Gert Jan, zoals Stratman70 al vermeld hierboven doe je je zelf te kort om er zo'n kopje boven te zetten. Dit is gewoon een erg mooi stuk waar ik me een filmscène bij zou kunnen voorstellen met deze muziek eronder om de emotie dat getoond wordt te versterker.
David Gilmour zou er niet vies van zijn! Je timing is super, zoals ook je gevoel wat je er in legt. Is dit stuk af of heb je nog plannen ermee?
Mijn gevoel zegt mij dat hier nog iets achteraan moet komen met drums en bas maar wel instrumentaal laten. Ik denk dan een beetje aan de structuur van "Maroonded" van Pink Floyd.

pinkwilly
16 september 2012, 21:51
Gert-Jan,

Inderdaad een Gilmour-a-like stuk! In de verte ook iets van Focus. Benieuwd waar het naar toegaat.

Gert-Jan
16 september 2012, 22:06
Heren, dank voor alle complimenten maar de backing is een bestaand dingetje uit apple loops. Dus geen credits voor mij wat betreft de piano partij. Ik dacht ik meld het even ;-)

Ernest01
17 september 2012, 22:09
Mooi nummer en zeker geen 'riedeltje', zoals jij het noemt....
Melancholiek en sfeervol, zoals hierboven als gezegd. Mooie sound die helemaal bij
de sfeer past. (of.... de sfeer bepaalt...)
Bends are spot on.