PDA

View Full Version : Marshall 50DFX



Chezzy
15 juni 2003, 09:48
Hoi,
Een vriend van mij heeft gisteren een Marshall 50DFX gekocht maar als hij hem aan zet maakt hij een redelijk luid (fluister sterkte) suizend geluid. Net of iemand hard aan het blazen is... Aan de knoppen draaien heeft geen effect op dit geluid. Als je erop speelt merk je het niet meer. Hij vroeg aan mij of dit zo hoorde... Ik heb geen idee, maar ik weet wel dat mijn amps dit niet doen.
Wat zeggen jullie? Hoort dit? De winkels zijn vandaag dicht dus hij kan ze ook niet ff bellen ;).

Thanks!

strattie
15 juni 2003, 10:00
istie wel geaard? kan ook nog wel een helpen :lol:

Chezzy
15 juni 2003, 10:08
istie wel geaard? kan ook nog wel een helpen :lol:
Ja :).

Diedo
15 juni 2003, 19:24
houd het geluid op als je iets van metaal op je gitaar aanraakt(een snaar ofzo)?

Diedo

Timmer
16 juni 2003, 18:05
Der zit daar wel een ventilator in toch? Misschien is dat het :o

Chezzy
21 juni 2003, 11:20
Bedankt voor de tips iedereen!
Het bleek dat er een papiertje in de ventilator zat!

Maar nu heeft hij alleen *weer* een probleem. Bij lage tonen (lage E snaar 1-4e fret) begint er iets te 'buzzen'. Net of er iets mee resoneert. Het buzzende geluid duurt 1-2 seconden. Iemand enig idee wat dit nou weer kan zijn?!

Voidhead
21 juni 2003, 12:22
misschien de snaar die tegen je fretten aan klettert??

Br@mbo
21 juni 2003, 12:47
andere snaren die mee trillen ( heeft met frequenties te maken ofzzooi => afdempen)

ander voorwerp ( metaal) dat meetrilt en bij de versterker staat

Electrical Storm
21 juni 2003, 16:02
Als er iets resoneert kan dat alles zijn. Ik kwam er laatst achter dat een Amerikaans nummerbord in m'n boekenkast aan de andere kant van de kamer mee stond te trillen. Als het bij de versterker vandaan komt moet je misschien sommige schroefjes wat beter vastmaken en sowieso alles wat op je versterker ligt eraf halen...

Akira
22 juni 2003, 01:22
Bedankt voor de tips iedereen!
Het bleek dat er een papiertje in de ventilator zat!

Maar nu heeft hij alleen *weer* een probleem. Bij lage tonen (lage E snaar 1-4e fret) begint er iets te 'buzzen'. Net of er iets mee resoneert. Het buzzende geluid duurt 1-2 seconden. Iemand enig idee wat dit nou weer kan zijn?!

Kan zijn dat je er teveel bas in hebt staan.
Dan hoor je bij palmmuting inderdaad zo'n buzz