PDA

View Full Version : Höfner Colorama



Luke-wannabe
15 september 2012, 21:13
Ik heb een nieuw speeltje!
Sinds een tijdje was ik al een soort op zoek naar een gitaartje voor erbij met een enkelspoelsgeluid dat toch anders klink dan een Telecaster. Soms heb ik namelijk een beetje het idee het dat elk bandje waar ik in speel een country sound krijg omdat ik altijd maar met die Tele er doorheen zit te twangen.
Via m'n pa dus een Höfner Colorama geregeld, en dat is best wel een kicken gitaartje!
Ik kom binnenkort ook op de artist page te staan bij Höfner, dus dat is dan ook wel weer cool ;)

Pics or it didn't happen he? ;)

http://25.media.tumblr.com/tumblr_maenihKH101raln8ro2_1280.jpg

http://24.media.tumblr.com/tumblr_maenihKH101raln8ro3_1280.jpg

http://25.media.tumblr.com/tumblr_maenihKH101raln8ro4_1280.jpg

http://25.media.tumblr.com/tumblr_maenihKH101raln8ro1_1280.jpg

arcane
15 september 2012, 21:18
Mooi ding. Veel plezier ermee!

Tabula Rasa
15 september 2012, 21:18
En nou gauw ff die topkam ff fatsoelijk laten opschonen.

barno
15 september 2012, 21:33
En nou gauw ff die topkam ff fatsoelijk laten opschonen.

volgens mij maakt het geen reet uit als de kam hoger komt, zolang hij maar correct is ingevijld. (dat is wel makkelijker te doen als je niet te diep moet vijlen... da's volgens mij de reden waarom men steeds zegt dat de topkam niet boven de snaren mag komen)

Tabula Rasa
15 september 2012, 21:41
volgens mij maakt het geen reet uit als de kam hoger komt, zolang hij maar correct is ingevijld. (dat is wel makkelijker te doen als je niet te diep moet vijlen... da's volgens mij de reden waarom men steeds zegt dat de topkam niet boven de snaren mag komen)

Ben ik wel met je eens. Een topkam kan in theorie 10 cm hoog zijn, maar dan is ie toch nooit netjes in te snijden?
Vind zo'n hoge topkam niet lekker om mee te werken, krijg je nooit mooi ingesneden, en ik vind het ook nog eens een verschrikkelijk onafgewerkt gezicht.

Luke-wannabe
15 september 2012, 22:07
De foto vertekend wel een beetje hoor!
Topkammetje mag wel wat aan gebeuren ja, maar ik vind dat niet echt hoog nodig. Ik ondervind er geen last van in ieder geval.

pasqual
15 september 2012, 22:47
De foto vertekend wel een beetje hoor!
Topkammetje mag wel wat aan gebeuren ja, maar ik vind dat niet echt hoog nodig. Ik ondervind er geen last van in ieder geval.

Ook niet met spelen? Als een topkam te hoog is, zit ie mij in de weg met spelen. Mooie plank trouwens, veel plezier ermee!

Luke-wannabe
16 september 2012, 11:20
Nee niet echt eigenlijk.. Ik kom daar ook niet eens met m'n hand volgens mij?

Mitch
16 september 2012, 13:18
In plaats van de duim over de hals de pols over de hals of zo? :seriousf:
Leuk SG-style gitaartje, kan me voorstellen dat dat lekker tussen de Tele en de LP in zit. Zo'n tikkie meer mid dan een normale single coil is erg lekker in de bandmix.

DemolitionColorScheme
16 september 2012, 13:28
Heel mooi man! Kicke ding, echt! Zal vast ook wel lekker klinken en toch anders doordat er P90's opzitten. (het lijken me althans P90's)

Luke-wannabe
16 september 2012, 16:38
Ja dat is dus ook zo! Zit lekker tussenin zeg maar. Van de week even mee nemen naar de repetitie :)

Tabula Rasa
16 september 2012, 17:26
Nee niet echt eigenlijk.. Ik kom daar ook niet eens met m'n hand volgens mij?

F maj7 met 4 vingers in open in 1e positie, dan kom je vaak tegen de onderkant aan. :-)

Luke-wannabe
16 september 2012, 17:29
Ja maar wie speelt er daar nou een fmaj7 ;)

zoon van Piet
16 september 2012, 18:55
Ikke! Gisteren nog! Onstage, voor een live audience..
Volgens mij had ik beter gewoon een f kunnen spelen...

Tabula Rasa
16 september 2012, 20:01
Ja maar wie speelt er daar nou een fmaj7 ;)

Herpes House Band met I Will Survive bijvoorbeeld?

soundbound
16 september 2012, 20:34
Ha! je kwam net langs op facebook Leon-luke via Höfner. Toch leuk dat soort advertenties via de social media! Gave gitaar ook, have fun!

Luke-wannabe
17 september 2012, 01:18
Vierklanken zijn voor mietjes!! Gewoon lekker rammen ;)
@ soundbound: Ja, cool he! Ik vind dit stiekem wel een beetje gaaf hoor ;) Ik sta gewoon naast Macca op de site als Höfner artist!!


http://www.hofner-guitars.com/news/news/view/label/Leon%20Sibum/

TopRob
27 oktober 2012, 10:31
Mede door dit topic heb ik me deze week ook een Colorama aangeschaft. Een bekende Duitse dozenschuiver had hem voorradig en werd binnen 24 uur geleverd. Gisteren heb ik de gitaar even uitgetest tijdens een bandrepetitie en ik was zeer aangenaam verrast door het dikke P90-geluid dat de Colorama levert. Ik had niet het gevoel op een budgetgitaar te spelen, maar op iets veel duurders. Een prima geluid dat lekker door de mix heenprikt. De gitaar heeft wel één nadeel: de elementen zijn behoorlijk microfonisch. De Colorama piepte en gilde dat het een lieve lust was. Ook wanneer ik wat meer afstand van de versterker nam, bleef de Colorama gillen. Nou heeft mijn LP Junior (ook met een P90) hier ook wel wat last van, maar deze Colorama spant w.d.b. wel de kroon. Het enige dat hielp was om het volume van de versterker een heel stuk dicht te draaien. Ik vraag me af of de TS ook last heeft van dit fenomeen en wat hieraan gedaan kan worden? Waxpotten, shielden, of misschien andere pickups? Verder voor de rest een prima gitaartje dat goed is afgewerkt en hoogstwaarschijnlijk wel een blijvertje is.

da Liks
27 oktober 2012, 11:01
errrrg fraai hoor!

guitarkid
27 oktober 2012, 18:30
Ik kende het gitaartje niet, maar wat een leuk ding. Check:
http://www.youtube.com/watch?v=NHMTm9veDFk
Maar krijgt iedereen die zo'n gitaar koopt nou een artistpage...? :)

Pepe
27 oktober 2012, 18:41
Welnee, je moet een keiharde Rockgod zijn.

guitarkid
27 oktober 2012, 18:49
Welnee, je moet een keiharde Rockgod zijn.

Cool, dan zit ik goed! Sta ook al in het Framus museum.... ;)

Luke-wannabe
28 oktober 2012, 01:26
@ TopRob: Goed bezig!! Maar gebruik je echt megaveel gain dan? Ik heb hier eigenlijk helemaal geen last van.. Mijn gitaartje is perfect!! Klinkt super vet en een mega goeie sound die zich makkelijk staande houdt naast m'n Fenders en Gibson. Ik kom net terug van een gig met dit dingetje en heb lekker staan spelen :)

@ guitarkid: Ik heb hem niet gekocht..

guitarkid
28 oktober 2012, 09:37
@ guitarkid: Ik heb hem niet gekocht..

Nou ja, d'r op spelen dan... ;) Hoe dan ook, mooi gitaartje, krijg er GAS van...!

macwilliams
28 oktober 2012, 10:22
Cool, dan zit ik goed! Sta ook al in het Framus museum.... ;)

Gek misschien maar, sta je daar nou goed te zitten:???:
Ik dacht trouwens dat de meeste musea rond een uurtje of vijf dicht gingen, heb je soms een after hours senior museum kaart?

TopRob
28 oktober 2012, 10:33
@ TopRob: Goed bezig!! Maar gebruik je echt megaveel gain dan? Ik heb hier eigenlijk helemaal geen last van.. Mijn gitaartje is perfect!! Klinkt super vet en een mega goeie sound die zich makkelijk staande houdt naast m'n Fenders en Gibson. Ik kom net terug van een gig met dit dingetje en heb lekker staan spelen :)

Nee, niet echt 'megaveel'. Ik begin me dan ook af te vragen om mijn versterker (Egnater Renegade) hier debet aan zou kunnen zijn.

Pepe
28 oktober 2012, 11:17
Squealen is vooral winding en ophanging van de pickup icm volume. Een LPjr zou er geen last van moeten hebben (een Gibson jr dan).
Het kan natuurlijk zijn dat je het 2x een bad pickup hebt. Als een derde gitaar ook het probleem geeft dan wijst het inderdaad de andere kant op.

zoon van Piet
28 oktober 2012, 11:26
Nou... mijn jr is een heuse gibbo maar geeft toch wel duidelijk aan wanneer hij het teveel dist/gain/volume vindt..

Waarmee ik niets verkeerds bedoel, het ding klinkt miraculeus goed :)
Maarja, het blijft een gibson he? ;)

Luke-wannabe
28 oktober 2012, 12:06
Gibson is kut!! Iedereen massaal aan de Höfner!!

guitarkid
28 oktober 2012, 12:42
Gek misschien maar, sta je daar nou goed te zitten:???:
Ik dacht trouwens dat de meeste musea rond een uurtje of vijf dicht gingen, heb je soms een after hours senior museum kaart?

Ja, lach maar jongen! Volg de link en eat your heart out!!! ;)
Tweede item!
http://www.framus-vintage.de/modules/news/NewsList.php?typ=NEWS_VINTAGE_ARCHIVE&katID=4604&cl=EN


Gibson is kut!! Iedereen massaal aan de Höfner!!

:) :) :D

macwilliams
28 oktober 2012, 13:44
Ja, lach maar jongen! Volg de link en eat your heart out!!! ;)
Tweede item!
http://www.framus-vintage.de/modules/news/NewsList.php?typ=NEWS_VINTAGE_ARCHIVE&katID=4604&cl=EN

Ongelofelijk jaloers, echt.....

guitarkid
28 oktober 2012, 18:28
Ongelofelijk jaloers, echt.....

Hoeft niet, hoor!!! Maar wat was ik toen nog jong...... :soinnocent:

TopRob
28 oktober 2012, 19:03
Squealen is vooral winding en ophanging van de pickup icm volume. Een LPjr zou er geen last van moeten hebben (een Gibson jr dan).
Het kan natuurlijk zijn dat je het 2x een bad pickup hebt. Als een derde gitaar ook het probleem geeft dan wijst het inderdaad de andere kant op.

Het is inderdaad een Gibson LP Jr. Wat zou dan die 'andere kant' zijn?

geert1976
28 oktober 2012, 19:51
Gibson is kut!! Iedereen massaal aan de Höfner!!

Nou nee, het model wind mij nu niet echt op.

Made China toch?

Luke-wannabe
28 oktober 2012, 23:50
Ach ja, smaken verschillen, he Geert! Ik heb geen idee waar het ding gemaakt is, maar zal wellicht Aziatisch en niet Duits zijn in verband met het laag houden van de kosten.

geert1976
28 oktober 2012, 23:55
Ach ja, smaken verschillen, he Geert! Ik heb geen idee waar het ding gemaakt is, maar zal wellicht Aziatisch en niet Duits zijn in verband met het laag houden van de kosten.

De meesten komen uit China, maar de toppers van Höfner komen uit Duitsland zover ik weet.
Ik heb een Colorama geprobeerd, maar was niet echt onder de indruk.
De gitaar komt qua sound, afwerking en bespeelbaarheid niet in de buurt van mijn Gibson SG Classic P90.

Maar no hard feelings hoor, iedereen zijn of haar ding

Luke-wannabe
29 oktober 2012, 00:06
Iedereen vind z'n eigen spullen geweldig, Geert ;)

Pepe
29 oktober 2012, 00:10
Het is inderdaad een Gibson LP Jr. Wat zou dan die 'andere kant' zijn?

ik bedoel, als het niet aan de gitaar ligt dan kom je bij de amp en speakers uit.

geert1976
29 oktober 2012, 00:21
Iedereen vind z'n eigen spullen geweldig, Geert ;)

Niet altijd;)
Ik heb wel eens gitaren gehad waarvan ik in eerste instantie dacht dat ze geweldig waren, maar achteraf toch tegen vielen en dat waren niet altijd cheapo's hoor.

Mitch
29 oktober 2012, 09:41
Iedereen vindt z'n eigen blijvertjes geweldig.

Zo klopt -ie wel :D

Brewskie
6 augustus 2013, 16:18
Even een bump. Ik kreeg vandaag de folder van Thomann door de brievenbus en daar stond deze gitaar voor 138 euro aangeboden. Ik heb behoorlijk gas voor dit model. Al eerder naar de Gibson melodymaker zitten kijken, maar deze is ook prachtig. Bevalt ie nog, Leon ?http://img.photobucket.com/albums/v40/Brewskie/Schermafbeelding2012-09-29om174304.png

Tabula Rasa
6 augustus 2013, 19:46
138 euro voor iets dat eigenlijk een LP junior DC is, en dan ook nog met een leuke twist. Helemaal niet gek. Het is dat ik alles zelf wil bouwen, anders had ik ernstig gas gehad.

ErikM
6 augustus 2013, 22:30
Bij Thomann eentje in handen gehad. Speelt lekker, verbazend goede afwerking, en wat directer zeg maar controleerbaarder dan een Squier Custom met P90. De Squier is een sparringpartner, de Hofner is een partner in crime.

vulvasonic
7 augustus 2013, 01:56
Lijkt me een heerlijke plank om een beetje mee aan te kloten. Eens in de zoveel tijd upgraden, lakken en een eenvoudig, maar goed werkend no-nonsense gitaartje van te maken. Het modelletje an sich spreekt me ook wel aan. Geinig! :)

vulvasonic
7 augustus 2013, 02:04
Klinkt nog lekker ook (met de juiste amp en technieken):
http://youtu.be/NHMTm9veDFk