PDA

View Full Version : verplicht voorstel topic vóór toelating



spirit
15 september 2012, 18:16
Zou het een idee/verbetering zijn om nieuwe leden voordat ze toestemming hebben overal op het forum te posten, zichzelf eerst voor te laten stellen? Na goedkeuring van een moderater krijgen ze dan pas toestemming overal te posten.

Op een ander forum waar ik wel eens vertoef is dat zo'n regel. Doordat iedereen zich daar verplicht voor moet stellen, kan de beheerder/moderater er een heleboel uitfilteren wat betreft dubbel accounts, en leden die gebanned zijn.

Het valt mij op (vooral de laatse dagen) dat er een aantal (voormalig) leden op een of andere manier toch met een ander account kunnen inloggen.

Ik weet ook dat een aantal hier 2 of meer accounts hebben.

Ook zie ik zojuist weer een nieuw lid, waar ik sterk twijfel of we die serieus moeten nemen. Maw, is dit niet weer een ex-lid wat met een andere nickname terug is?

barno
15 september 2012, 18:27
Een slimmerik vertelt wel een ander verhaaltje dan en houdt rekening met taalgebruik en IP gegevens. De meeste dubbelaccounters zijn echter niet erg clever en vallen meestal vlug door de mand als ze zichzelve zijn in hun posts

Buzzel
15 september 2012, 19:17
En het is best grappig soms :-P

Rutger Molenberghs
16 september 2012, 10:21
Het lijkt mij niet dat iemand die gebanned is zich gaat voorstellen als: 'Hey ik ben persoon X. Jullie kennen me vast wel als Y, maar ik werd gebanned. Nu ben ik terug onder deze account.' Je hebt altijd idioten natuurlijk, maar er vanuit gaan dat iedereen zo dom is...

IP-adressen zijn ook niet erg betrouwbaar. Er zijn tig manieren om een ander IP mee te sturen en providers geven niet iedereen een vast IP. Bij Telenet kan je dat bvb. wel aanvragen (i.v.m. servers die je wil RDP'en/SSH'en of VPN-tunnels die je wil aanleggen), maar het is niet standaard.

spirit
16 september 2012, 11:32
Diegene die de laatste dagen met een andere nickname "binnen gekomen " zijn, hebben volgens mij hetzelfde IP adres gebruikt. Als men eenrst toestemming moet krijgen is dat IP adres in ieders geval gecheckt. Als men een ander IP gebruikt zullen ze er wel doorheen glippen.

Nu heb ik het idee dat er geen enkele controle is.

Buzzel en barno hebben ook wel weer gelijk, het levert soms best grappige reacties op. En sommige mensen zijn idd zóóóóó doorzichtig dat ze gelijk door de mand vallen :seriousf:

Gitaarbouwer
19 september 2012, 08:28
Begin er alsjeblieft niet aan.
Ook ik kom regelmatig op een ander forum waar dit ook gebeurt. En dat heeft daar geleid tot een dagelijks verplicht nummertje waarin mensen zich -vaak met tegenzin- voorstellen en waar een klein groepje die-hards vervolgens roept "Hoi, welkom hier!" en that's it. En dat soms wel 10x per dag. Het voegt inhoudelijk helemaal niets toe. En het gros leest die voorstelposts niet eens.
Nee hoor, laten we hier maar lekker over gitaren blijven lullen, dat lijkt me veel zinvoller.

smullie
19 september 2012, 10:54
Hoe eenvoudig is het om (bij telenet bijvoorbeeld) een ander IP-adres te krijgen: stekker van de modem/router uittrekken, effe geen internet hebben tot grote frustratie van moeder de vrouw, die zwanger, hormonaal, emotioneel en daardoor onredelijk is, waardoor ze begint te huilen, verwijten naar je kop slingert en de nummer van haar advocaar alvast op speeddial nr 1 zet en stekker terug insteken.
IP is dus niet echt een goeie controle. Emailadres is dat dan weer in theorie wel. In praktijk dan weer niet, want uit een email adres kan niet altijd de naam van de persoon afgeleid kan worden (hondsgeilesloorvaneenvent@hotmail.com bijvoorbeeld).

En verder wat hierboven ook al gezegd is: dat topic wordt amper gelezen.

Nu hebben wij op een forum waarbij ik ook moderator ben ondanks alle bovenstaande bezwaren toch iets in die aard opgezet. Wij als moderator krijgen een mail als iemand zich nieuw aanmeldt en wij moeten dan manueel die user goed- of afkeuren. De reden waarom dat we dat gedaan hebben is dat er heel regelmatig nieuwe users zich aanmeldden die dat duidelijk automatisch deden met als enige doel om reclame te komen zetten op ons forum.

Doch dat geheel terzijde.

RS-Rik
4 oktober 2012, 14:55
is daar zoveel last mee op t forum dan?