PDA

View Full Version : beginner



du(c)ktape
15 september 2012, 17:06
Ik ben een beginner en heb nu een Squier Jaguar. Kan iemand me vertellen welke gitaar ik als volgende zou kopen?

Tabula Rasa
15 september 2012, 17:25
Ik ben een beginner en heb nu een Squier Jaguar. Kan iemand me vertellen welke gitaar ik als volgende zou kopen?

Een blauwe. Nummer 2 moet altijd een blauwe zijn.

du(c)ktape
15 september 2012, 17:28
haha :) Maar welk merk zou je kiezen? deze klinkt heel fijn ik wil nu liever ene die wat vettiger klinkt.

zjanke
15 september 2012, 17:29
Veel spelen en niet poetsen, daar worden ze bij mij ook altijd vettiger van.

du(c)ktape
15 september 2012, 17:30
Oke maar als je een nieuw merk wilt wat zou je dan nemen?

freakystyle
15 september 2012, 17:35
Gast, jij hebt echt nog geen nieuwe gitaar nodig. Je hebt pas een nieuwe gitaar nodig zodra je zelf een beetje een inschatting kan maken van wat voor gitaar je eigenlijk wil hebben.

du(c)ktape
15 september 2012, 17:38
Mijn schatting: ik wil een gitaar die iets vettiger klinkt als de gitaar die ik nu heb. Wan hij klinkt niet zo mooi als ik probeer vet te spelen. Liefst heb ik ook een dikke nek.

B-stone
15 september 2012, 17:53
Wat voor versterker Heb je? Wat voor een jaquar precies?

Ooit eens gedacht aan andere elementen? Wat voor sound zoek je? Noem eens wat voorbeelden.....

Als je niet precies weet wat je beter wilt: gewoon door blijven spelen totdat je weet wat je zoekt. Ik denk dat je meer een humbucker sound zoekt.

@tabula: mijn 2e was een grijze en mijn 1e een blauwe; ben ik nu een buiten beentje?:hide:

spirit
15 september 2012, 17:53
Als je je gitaar vetter wil laten klinken, kan je er beter een GREASEBUCKET (of wel een vet emmer) in bouwen.

Naar het schijnt zijn dit de beste:
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSmfW4nFA7jMGvwGK2OHjbTl8lnaJwac ExeIynzhCjvQMrWo9za

Gebruik anders zelf even de zoekterm "greasebucket" op Google.

Sinner1980
15 september 2012, 17:57
Ik zou voor een Gibson les paul custom gaan. Die klinken in de regel wet vettig. Geen 2e hands maar gewoon een nieuwe zonder andermans huidvetten anders wordt het allemaal wat te vettig.

du(c)ktape
15 september 2012, 18:00
versterker: roland cube 80 XL. Ik zoek een gitaar voor melodieën heel veel disortion maakt echt een dik geluid. Maar voor de solo's moet hij clean zijn. Mijn jaguar is clean maar niet goed te mengen met disortion.

du(c)ktape
15 september 2012, 18:01
[QUOTE=Sinner1980;2890269]Ik zou voor een Gibson les paul custom gaan. Die klinken in de regel wet vettig. Geen 2e hands maar gewoon een nieuwe zonder andermans huidvetten anders wordt het allemaal wat te vettig.[is die duur?/QUOTE]

Tabula Rasa
15 september 2012, 18:08
Ik zoek een gitaar voor melodieën heel veel disortion maakt echt een dik geluid. Maar voor de solo's moet hij clean zijn. Mijn jaguar is clean maar niet goed te mengen met disortion.

Ben ik de enige die dit niet snapt?

guitarkid
15 september 2012, 18:11
Jongens, kom op, genoeg nu! :soinnocent:
Du(c)ktape, het lijkt me slimmer om eerst eens je al aanwezige spullen goed te leren kennen. Met dat wat je al hebt is er ongetwijfeld een vetter geluid te krijgen. Misschien heb je les en kan je lera(a)r(es) - ik haat dat politie correcte en al die haakjes, maar ja ;) - je er meer over leren. Anders eens bij de winkel gaan informeren! Er zijn veel manieren om je geluid vetter te maken: dikkere snaren, afstelling op je amp, anders aanslaan (dikker plectrum!) etc.
En als dat niet werkt kun je altijd nog een Gibson Les Paul Custom kopen (en ja, die is duur!) of een grote pot vet! :crazyhappy:


Ben ik de enige die dit niet snapt?
Nee, ik snap dat zinnetje ook niet.....

DarknessAwaits
16 september 2012, 11:33
Misschien heb je les en kan je lera(a)r(es) - ik haat dat politie correcte en al die haakjes, maar ja ;) - je er meer over leren.

Leraar/lerares?

Ontopic: Wat Guitarkid, gewoon doorspelen op die gitaar en je versterker en uiteindelijk krijg je meer controle en meer zicht op het geluid dat je wilt hebben.

En als je er per sé een gitaar bij wilt hebben zou ik eens kijken bij Epiphone en een leuke Les Paul uitzoeken. Dan heb je twee verschillende gitaren met een ander klankkleur. Gibson Les Paul Custom kan natuurlijk ook...

DemolitionColorScheme
16 september 2012, 13:34
Ik zou voor een Gibson les paul custom gaan. Die klinken in de regel wet vettig. Geen 2e hands maar gewoon een nieuwe zonder andermans huidvetten anders wordt het allemaal wat te vettig.
Ja, van een Squier naar een €2000,- / €2500,- kostende LP Custom. Sure. :D

guitarkid
16 september 2012, 18:59
Leraar/lerares?



Hee ja, dat kan ook! ;)

macwilliams
16 september 2012, 19:15
Voor vette melodieën disorientation sowieso altijd een Biecie rich met blekouts dr in gelepeld en een übermental pendaal van bèhringer en alles.

Sowieso!!!

macwilliams
16 september 2012, 19:16
Ben ik de enige die dit niet snapt?

Ja, dat ben je niet.

JGD
17 september 2012, 12:46
Een blauwe. Nummer 2 moet altijd een blauwe zijn.

+1


tralalalalatientekens

Sinner1980
17 september 2012, 15:13
Ja, van een Squier naar een €2000,- / €2500,- kostende LP Custom. Sure. :D

Je moet toch ergens beginnen? En TS wilde vettig: 1+1 verhaal

reckless_life
26 september 2012, 16:02
Een blauwe. Nummer 2 moet altijd een blauwe zijn.

sh!t, die van mij was zwart (al leek het wel donkeblauw in de winkel)