PDA

View Full Version : Marshall jtm30 ruist en verliest volume bij het opwarmen



edjewas
15 september 2012, 13:31
Ik had een vraagje voor de technici onder ons.
Ik ben in het bezit van een Marshall jtm30, en ben absoluut tevreden over het geluid. (Het clean klinkt als een vintage fender, maar dan wat voller). De laatste tijd alleen ruist hij, en verliest volume. Dit verdwijnt na ong. 15 minuten. Ik heb al de eindbuizen vervangen, maar dit maakte geen verschil.
Heeft hier iemand ervaring mee?
Alvast bedankt.
Ed

Squier4ever
15 september 2012, 16:19
Klinkt eerder als preamp dan als eindbuizen issue... Of een rotte verbinding?

cluseau
15 september 2012, 16:58
De laatste tijd alleen ruist hij, en verliest volume. Dit verdwijnt na ong. 15 minuten. Ik heb al de eindbuizen vervangen, maar dit maakte geen verschil.


Nou welkom Ed, en wat je probleem betreft zul je het echte antwoord hier niet krijgen. Ruis kan namelijk in elk onderdeel optreden (muv de boutjes en moertjes) dus zijn er legio mogelijkheden. Zeg maar rustig dat je net zoveel mogelijkheden hebt als er onderdelen in je amp zitten. Als je de eindbuizen hebt gehad kun je natuurlijk ook een preamp buisje kopen en deze met alle andere buisjes wissellen tot je probleem over is. Merk je bij geen van de buizen verschil komt toch de scoop of een stukje analytisch denken om de hoek kijken.

tillens
16 september 2012, 12:23
Ik had een vraagje voor de technici onder ons.
Ik ben in het bezit van een Marshall jtm30, en ben absoluut tevreden over het geluid. (Het clean klinkt als een vintage fender, maar dan wat voller). De laatste tijd alleen ruist hij, en verliest volume. Dit verdwijnt na ong. 15 minuten. Ik heb al de eindbuizen vervangen, maar dit maakte geen verschil.
Heeft hier iemand ervaring mee?
Alvast bedankt.
Ed

Ed ik heb deze amps ook gehad / en heb nog steeds de grotere broertjes. Het is een bekend probleem, helaas alleen overtrokken. Ligt aan de bias, iets kouder afstellen en grote kans dat je van het probleem af bent. Tweede probleem is vaak bij deze amp de buisvoet, dat ie wat los is. Laat daar ook naar kijken. als je wil , ik heb een goed adres voor je die de amps moeiteloos voor je kan finetunen. Grt Peter