PDA

View Full Version : Vintage Dave Grohl "signature"?



RoelSmoel
14 september 2012, 22:54
Ik moest even twee keer kijken voordat het bij me doordrong.. Een Dave Grohl "signature", maar niet van Gibson, maar van Vintage!?
Ze hebben het al eens geflikt bij de AFD Paradise Slash "signature", en dat was exemplarisch een erg goede gitaar voor het geld..
Hmm.. Even op meer info wachten.. Geïnteresseerden? I'll keep you posted!
http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/340069_496376200394052_1576570618_o.jpg

caliban
15 september 2012, 00:45
Nogal vreemd, maar ja, waarom niet... Grappig dat de foto met Dave zelf op duidelijk een Gibsonheadstock toont.

Pepe
15 september 2012, 00:48
Maar staat Grohl nou met een Gibson op een advertentie van Vintage? Dat geeft gelijk het rare effect dat de Gibson signature een firebird headstock heeft en de vintage een soort van limp Fender. Wat een ding zeg.

oh Caliban was me net voor..

Mitch
15 september 2012, 10:55
Sjeesis, dit kan inclusief zeik-discussie bijna in het 'Twijfel over advertentie" topic :seriousf:

Tja, ik was al niet zo enthousiast over de '335' van Vintage, dus ik zie weinig reden om hier voor meer geld wel enthousiast over te worden. Ik vond het een doffe ellende, waar iedereen door internet-napraat juist altijd lyrisch is over de geweldige hardware en electronica van Wilkinson. Dikke modder, zo klonk het. :stop:

Luke-wannabe
15 september 2012, 13:56
Walgelijk.

geert1976
15 september 2012, 14:40
Spuuglelijk, waar is mijn kotsbakje...

grayfink
15 september 2012, 15:31
Ik vind hem wel aardig, maar hoef hem niet te hebben.

HUESSEN
15 september 2012, 15:41
Ik wil er ook niet mee gezien worden!

Hendriks
15 september 2012, 15:46
Die Grohl is gewoon een hoer , die verkoopt zijn naam aan iedereen. Lelijk ding ook nog.

Pepe
15 september 2012, 16:08
hmm... Grohl heeft een signature bij Gibson en licentieerd die aan Vintage. Maar alleen zijn naam want de rechten van de gitaar liggen bij Gibson. Dus moet er een andere headstock op. Juist datgene wat die 335 zo speciaal maakte.
Of je moet hard geilen op diamond F holes.

Maar Roel is opgewonden begrijp ik?

Hendriks
15 september 2012, 16:21
hmm... Grohl heeft een signature bij Gibson en licentieerd die aan Vintage. Maar alleen zijn naam want de rechten van de gitaar liggen bij Gibson. Dus moet er een andere headstock op. Juist datgene wat die 335 zo speciaal maakte.
Of je moet hard geilen op diamond F holes.

Maar Roel is opgewonden begrijp ik?

Hij verbind zijn aam aan een a-merk en net zo gemakkelijk ook aan een budget-merk , beetje dubieus.

9000 posts Pepe :)

Pepe
15 september 2012, 16:54
whoehoeeeee :cheerup::cheerup::cheerup::cheerup:
gooi die bitterballen maar in het vet!

ohh... het zijn er ineens 9001 geworden...

... 9002 alweer... nou ja zeg..

Sinner1980
15 september 2012, 17:53
Hij verbind zijn aam aan een a-merk en net zo gemakkelijk ook aan een budget-merk , beetje dubieus.

9000 posts Pepe :)

Epiphone had een logische keuze geweest, de keuze voor Vintage lijkt daarom een vreemde maar 'money talks' toch?

En Dave Grohl een hoer? Dave Grohl is een held man, één van de weinige artiesten die nog weet wat echte rock & roll is en die met zijn talent en energie een hele zaal weet plat te walsen. Een beetje respect...

Hendriks
15 september 2012, 18:27
En Dave Grohl een hoer? Dave Grohl is een held man, één van de weinige artiesten die nog weet wat echte rock & roll is en die met zijn talent en energie een hele zaal weet plat te walsen. Een beetje respect...

Sorry hoor :makeup:

RoelSmoel
15 september 2012, 18:27
Sterker nog, Dave Grohl heeft niéts met deze gitaar te maken..
Het verhaal:
Vintage heeft een tijd terug een "gelimiteerde" Vintage AFD Paradise Les Paul uitgebracht, doodleuk een kopie van een Gibson AFD Les Paul (gitaar van Slash), gitaar was een succes en is nu nog steeds te krijgen..
Nu kwam van een importeur het idee, joh, als jullie dat met die gitaar kunnen, waarom niet met een gitaar van Dave Grohl, welke veel mensen willen hebben?
Nou, uiteindelijk via een mail naar een dealer, die is weer bij mij terecht gekomen als groot Dave Grohl-fanaat.
Het blijkt, er komen er 16 van naar Europa voor de prijs van €499, en de productie is alweer stopgezet omdat Gibson ze op de hielen zit. Naar wat ik vernomen heb..
Dave verdient er dus niets aan.

Maar verder.. Voor mij momenteel de gulden middenweg.. Geld voor een echte heb ik voorlopig echt niet, en dit komt ver in de buurt (qua looks).

Sinner1980
15 september 2012, 18:43
Sorry hoor :makeup:

De rockgoden hebben je vergeven hoor...

En ik ook trouwens ;)

Mitch
15 september 2012, 20:29
Maar verder.. Voor mij momenteel de gulden middenweg.. Geld voor een echte heb ik voorlopig echt niet, en dit komt ver in de buurt (qua looks).

Geloof me, een gepimpte Vintage is in die prijscategorie niet te vergelijken met een budget Gibson zoals je die gehad hebt. Sowieso begrijp ik niet dat als je nét nog met pijn in je hart gitaren moet verkopen wegens financiële tegenvallers, je nu al je zinnen hebt op een nieuwe gitaar. En dan ook nog een licentieloze kopie waar je held niets mee te maken heeft en dan ook nog zo'n matig merk. Principes zijn zo erg niet hoor.

Brum
15 september 2012, 20:50
Ik snap dat hele signature gedoe niet zo. Doet me denken aan vroeger, dan wilde je Luke Skywalker zijn of zo, want dat was je held. Maar ooit moet er toch een tijd komen dat je daar overheen bent? Ik zie mezelf al voor de spiegel staan, met m'n mooie signature gitaar.:seriousf: Ik heb het nooit zo op signature gitaren, of replica's van helden gehad, ga liever m'n eigen weg.

Sinner1980
15 september 2012, 20:59
Ik snap dat hele signature gedoe niet zo. Doet me denken aan vroeger, dan wilde je Luke Skywalker zijn of zo, want dat was je held. Maar ooit moet er toch een tijd komen dat je daar overheen bent? Ik zie mezelf al voor de spiegel staan, met m'n mooie signature gitaar.:seriousf: Ik heb het nooit zo op signature gitaren, of replica's van helden gehad, ga liever m'n eigen weg.

Pleur op! Ik wil nog steeds Luke Skywalker zijn (wel mét gewone hand en groen lichtzwaard) ;)

Brum
15 september 2012, 22:01
Ik wil stiekem ook nog steeds Luke Skywalker zijn.:D

Die heeft een signature gitaar toch trouwens, bij Music Man?

iWishmaster
17 september 2012, 16:20
Ik snap dat hele signature gedoe niet zo. Doet me denken aan vroeger, dan wilde je Luke Skywalker zijn of zo, want dat was je held. Maar ooit moet er toch een tijd komen dat je daar overheen bent? Ik zie mezelf al voor de spiegel staan, met m'n mooie signature gitaar.:seriousf: Ik heb het nooit zo op signature gitaren, of replica's van helden gehad, ga liever m'n eigen weg.

Ik heb ook een signature gitaar staan. Niet omdat ik een fanboy ben, maar omdat die gast toevallig precies dezelfde smaak qua gitaren heeft als ik ;).

RoelSmoel
17 oktober 2012, 22:02
Morgen komt hij binnen!
Ik ben benieuwd:)

White Penguin
18 oktober 2012, 18:38
En?

*tientekens*

RoelSmoel
18 oktober 2012, 19:52
En?

*tientekens*

Leuk gitaartje!
Als er Gibson op had gestaan had ik het ook geloofd.. Klank is oké, speelt prima, afwerking is ook goed.

White Penguin
18 oktober 2012, 20:11
Ik had erger verwacht:seriousf:
Heb je foto's?

RoelSmoel
18 oktober 2012, 20:30
Ik had erger verwacht:seriousf:
Heb je foto's?

Foto's maak ik morgen bij daglicht.

YannickH
19 oktober 2012, 14:38
ik heb gehoord dat vintage van epiphone is...

Hendriks
19 oktober 2012, 14:49
ik heb gehoord dat vintage van epiphone is...

Klopt ,is het B-merk van Epiphone :) :) :) .

muffstuff
19 oktober 2012, 15:25
Ik kan maar niet wennen aan die headstock, rest van de gitaar is nog best okay. Hoewel deze headstock wellicht wat handiger omdat het wat minder fragiel is dan een gibson achtige headtsock.

Sinner1980
19 oktober 2012, 23:24
Volgens mij scheen het zonnetje toch echt even vanmiddag...;)

Luke-wannabe
19 oktober 2012, 23:29
Heb je die LP tribute nog Roel?

bat
19 oktober 2012, 23:33
ik heb gehoord dat vintage van epiphone is...
Dat kan, maar het klopt niet. Vintage is van JHS (http://www.jhs.co.uk/vintageelectric.html), een engelse muziekinstrumentengroothandel.

Epiphone heeft er niks mee van doen, hoewel niet uit te sluiten is dat er in dezelfde fabriek zowel Epihpones als Vintages van de band rollen.

RoelSmoel
20 oktober 2012, 00:17
Volgens mij scheen het zonnetje toch echt even vanmiddag...;)

Volgens mij zijn er toch echt ook mensen die moeten werken...;)


Heb je die LP tribute nog Roel?

Nope..

Luke-wannabe
20 oktober 2012, 01:13
Haha! Waarom niet meer?

RoelSmoel
20 oktober 2012, 12:55
Haha! Waarom niet meer?

Centenkwestie met school destijds, was verplicht een laptop te kopen (waar zij in de eerste week pas mee aankwamen) en daar had ik het geld niet voor.. Dan maar keuzes maken..

Mitch
20 oktober 2012, 13:02
Als je dan binnen zo'n korte tijd iets anders kan terugkopen vind ik het niet vreemd dat mensen er geen bal meer van snappen. Maar goed, we zijn benieuwd naar je eerste enthousiaste reacties en foto's :)

Pepe
20 oktober 2012, 13:50
Ach, we kennen Roel zo langzamerhand.. flinke scheut drama en wereldleed, goed roeren en dan delen door de helft!

Nou, kom maar op met die nieuwe liefde van je!

Sinner1980
20 oktober 2012, 17:41
Volgens mij zijn er toch echt ook mensen die moeten werken...;)




Nope..

Belofte maakt schuld man, ik gok dat 99% van het forum gewoon werkt of studeert (of beiden), lekker interessant.

Laat zien die plank! ;)

RoelSmoel
20 oktober 2012, 20:13
Als je dan binnen zo'n korte tijd iets anders kan terugkopen vind ik het niet vreemd dat mensen er geen bal meer van snappen. Maar goed, we zijn benieuwd naar je eerste enthousiaste reacties en foto's :)

Je zei het laatst zelf nog, iets in de zin van: één carrièreswitch en je kunt opeens weer veel meer:)


Belofte maakt schuld man, ik gok dat 99% van het forum gewoon werkt of studeert (of beiden), lekker interessant.

Laat zien die plank! ;)

Ik werk inmiddels fulltime, als deel van mijn schooltraject (compleet andere opleiding, dat wel).
De reden dat ik de foto's per se bij daglicht wil maken is, de kleur komt er dan veel beter uit. Is een beetje een raar kleurtje.

Squier4ever
22 oktober 2012, 10:58
Je zei het laatst zelf nog, iets in de zin van: één carrièreswitch en je kunt opeens weer veel meer:)



Ik werk inmiddels fulltime, als deel van mijn schooltraject (compleet andere opleiding, dat wel).
De reden dat ik de foto's per se bij daglicht wil maken is, de kleur komt er dan veel beter uit. Is een beetje een raar kleurtje.

duurt lang.....

YannickH
22 oktober 2012, 18:31
heeeeeel lang...

White Penguin
22 oktober 2012, 18:43
We worden zo langzamerhand een beetje ongeduldig.:seriousf:

Hendriks
22 oktober 2012, 19:34
Ik ben bang dat het een hele mooie is :) .

Kakihara
22 oktober 2012, 19:50
Heeft-ie 'm nog? :hide:

Geintje

Exi
22 oktober 2012, 20:03
Komop Roel. Hoe lang duurt het om een foto te trekken? Het hoeft geen fotoshoot te worden! :hide:

RoelSmoel
22 oktober 2012, 21:03
Ik heb wel wat beters te doen dan een paar foto's te maken voor een internetforum.
Ik heb hem nog ja, en het moet toch geen verplichting zijn? Foto's komen wel. Maak jullie maar niet druk.

Tankman
22 oktober 2012, 21:40
Maak jullie maar niet gerust.

Wel of niet?

RoelSmoel
22 oktober 2012, 22:06
Wel of niet?

Druk.. Druk bedoel ik.. Altijd handig als ik met meerdere dingen tegelijk bezig ben..

YannickH
22 oktober 2012, 22:47
kom op met die dave grolsch vintage voordat hij echt vintage is...

Mitch
22 oktober 2012, 22:48
Ik heb wel wat beters te doen dan een paar foto's te maken voor een internetforum.

Oké geen foto van Roels nieuwe aanwinst. Dan maar één van Roel zelf ten tijde van het schrijven van bovenstaande post.

http://stuffpoint.com/cats/image/87015-cats-angry-cat.jpg

Kom op jongen, niet gaan mauwen. Je bent dit topic zelf begonnen, hebt er nu zelf één gehaald, belooft foto's en komt dan niet over de brug. Dan kun je toch wel tegen de bekende plagerijtjes?

RoelSmoel
22 oktober 2012, 22:49
Oké geen foto van Roels nieuwe aanwinst. Dan maar één van Roel zelf ten tijde van het schrijven van bovenstaande post.

http://stuffpoint.com/cats/image/87015-cats-angry-cat.jpg

Kom op jongen, niet gaan mauwen. Je bent dit topic zelf begonnen, hebt er nu zelf één gehaald, belooft foto's en komt dan niet over de brug. Dan kun je toch wel tegen de bekende plagerijtjes?

Foto's komen heus wel. Het is er afgelopen week alleen niet van gekomen..

Squier4ever
22 oktober 2012, 22:51
Foto's komen heus wel. Het is er afgelopen week alleen niet van gekomen..

smoesjes! ;)

Pepe
22 oktober 2012, 23:58
Niet te lang wachten he, als een Grolsch over de datum heen is kan je hem door de gootsteen wegspoelen.

stikel
23 oktober 2012, 02:22
Ik had 'm nog willen PM en over die gitaar, maar hij zal al wel weer weg zijn. Tja veel smoel en weinig wol.;)

Brum
23 oktober 2012, 05:05
Ah, maar met een beetje geduld staan de foto's in afzienbare tijd op Marktplaats.

White Penguin
23 oktober 2012, 09:10
Ah, maar met een beetje geduld staan de foto's in afzienbare tijd op Marktplaats.

:seriousf:

YannickH
23 oktober 2012, 19:00
10+ tekens :D

RoelSmoel
31 oktober 2012, 12:15
Zo, net eindelijk tijd kunnen vinden.
http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/IMG_0377.jpg
http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/IMG_0378.jpg
http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/IMG_0379.jpg
Kleur hangt dus duidelijk van het licht af.

.slash.
31 oktober 2012, 14:11
Eindelijk!
Mooi ding, ze is net niet pelham blue, toch? Is de body kleiner?
Ben zeer benieuwd hoe ze klinkt!

YannickH
31 oktober 2012, 14:40
ik vind hem er nogal "cheap" uitzien op de laatste foto...

Luke-wannabe
31 oktober 2012, 15:22
Zou dat misschien komen omdat -ie ook 'cheap' is?

Lekker gitaartje Roel! Nu effe uurtjes steken in de skill en niet in de spullen ;)

Sinner1980
31 oktober 2012, 18:45
Zou dat misschien komen omdat -ie ook 'cheap' is?

Lekker gitaartje Roel! Nu effe uurtjes steken in de skill en niet in de spullen ;)

Hè bah! Lekker nieuwe spullen kopen: veel makkelijker als daadwerkelijk goed spelen! ;)

Leuk ding btw!

HUESSEN
31 oktober 2012, 19:25
Godnakende...hang ik bij Roel aan de muur! Mot niet gekker worden.Ben er eerlijk gezegd niet van gediend!!!!

Rooker
31 oktober 2012, 22:19
Wat een cool ding zeg!! Ik zou me niets aantrekken van negatieve reacties. Niet iedereen heeft 3000,- liggen voor een echte (als die nog te krijgen zijn). Voor een tribute band een tegekke gitaar. Speelt het ook nog goed? Of kan hij wel wat upgrades gebruiken.. De Looks zijn iig top. Veel plezier ermee.

RoelSmoel
31 oktober 2012, 22:34
Wat een cool ding zeg!! Ik zou me niets aantrekken van negatieve reacties. Niet iedereen heeft 3000,- liggen voor een echte (als die nog te krijgen zijn). Voor een tribute band een tegekke gitaar. Speelt het ook nog goed? Of kan hij wel wat upgrades gebruiken.. De Looks zijn iig top. Veel plezier ermee.

Speelt prima, heeft een wat dikkere hals, hou ik wel van.
Pickups zijn ook prima, zijn clean goed te pruimen en overstuurd ook erg gedefinieerd.

Duhsjaak
31 oktober 2012, 22:52
Hi R
Van harte.
Geniet er nou eerst maar eens voor 100% van.
In Amsterdam zeggen ze: Je kunt wel over mijn fiets lulluh, maar neit over mijn l*i fietsuh... Dus laat ze maar kletsen. Niettemin, er zit wel iets in natuurlijk....

Zo snel als jij van gear wisselt....

Als je nu een gitaar hebt die je echt lekker vindt, geniet daar dan eens iets langer dan 1,5 maand van. Bijvoorbeeld een half jaar, voordat je tot iets anders besluit.

Mijn eenvoudige mening...
Vriendelijke groet, Gus

mountainman
3 november 2012, 14:32
Gibson of niet, het blijven toch mooie gitaren. :ok:

Ik zag er laatst 1 bij Kees Dee. Die was in ieder geval niet pelham blue maar meer paars-achtig blauw. Ach, pelham blue is toch gedevalueerd nu het voor de goedkopere epi's en midtowns wordt gebruikt. Voor mijn Gibson ES339 twijfelde ik indertijd tussen inverness green en pelham blue. Spijt dat ik de groene niet heb genomen want iedereen denkt nu op het eerste gezicht dat het een epi is... :roll:

White Penguin
12 november 2012, 11:25
Ah, maar met een beetje geduld staan de foto's in afzienbare tijd op Marktplaats.

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/615712013-vintage-pretender-csa540-nieuwstaat-icl-koffer.html?return=eJxNzU0KgzAQBeC7CLrTaBSUiBR7kxD TJuTHkBmhWHr3jl11M%2B97bzNSdOJtRTuD4C0XBWiZlZkNYhK MuT3p2ASZHSYvJUITPQvHabWrdaxtBMxH0BF1ZBClzP9L%2FbQ oM6X22mG2oAxT4zA1BoO%2FvfzSVRssuJf92pX93dNZRz5d5Be HH5F42kSExwZUSOkaW0KgfY30L1tFdQdLnVcpHUtbzJ8vDy1Ip g%3D%3D&df=1&fs=1

Je hebt nog gelijk ook.:dontgeti:

Mitch
12 november 2012, 11:34
Da's Roel niet hè.

geert1976
12 november 2012, 12:42
Da's Roel niet hè.

Nu een keer niet nee:seriousf:

Lexvandoef
12 november 2012, 12:44
Jij koopt en verkoopt anders ook genoeg hoor....:sssh:

geert1976
12 november 2012, 12:56
Jij koopt en verkoopt anders ook genoeg hoor....:sssh:

Goed hè:satisfie:

RoelSmoel
12 november 2012, 19:33
Het is trouwens een VSA540.. Maar.. Euhm.. Nee. Niet mijn gitaar.

Zou niet durven, is het een veel te fijne gitaar voor.

thomas_lc
13 november 2012, 11:51
Het zal een fijne gitaar zijn, merk zelf dat de les pauls/sg's etc veel beter zijn dan de strats die bij vintage vandaan komen.