PDA

View Full Version : Zal ik mezelf dan maar voorstellen?



RobinH
14 september 2012, 18:46
Hoi,
ik ben Robin, 16 jaar en ik heb plannen om met gitaar spelen te beginnen. Heb echter nog totaal geen ervaring, maar dat is dan ook de reden dat ik een forum opgezocht heb. Op het moment heb ik nog geen gitaar (en niet voldoende geld om er een te kopen), die gitaar zal in 1 of 2 maanden wel komen. Ik heb wel al zitten kijken naar een gitaar, en mijn oog is gevallen op de Dimavery ST-203 elektrische gitaar. Niet duur, maar hopelijk goed genoeg om er een tijd mee te kunnen doen. Qua versterkers enzo ben ik helemaal onbekend, daar kan ik hier of in een winkel hopelijk wel hulp mee krijgen.

Overigens ben ik ook licht- en geluidstechnicus, dus met bandjes, PA-techniek en gitaristen in het algemeen ben ik wel in aanraking geweest.

Buzzel
14 september 2012, 21:21
Hoi :) Welkom op het forum.

Je bent nu officieel de jongste geluidtech die ik ken ;-)

Duhsjaak
14 september 2012, 22:15
Hi
Welkom!
Even tijd voor de kristallen bol en een toekomstvisie:
Het gegeven dat je een gitaar wilt kopen en dat je daarvoor net altijd iets (geld) tekort komt, zal je nog vele jaren achtervolgen.

Verder is het leven te leuk om je daardoor te laten leiden.

Ik stel voor een stukje Chumbawamba (uit het hoofd) in te bouwen:
I get knocked down
but I get up again
they're not going to keep me down.

Ook uit het hoofd.

Om je maar een voorproefje te geven van de spirit van dit forum.

Keep on keepin' on!
Vriendelijke groet, Gus

RobinH
14 september 2012, 22:56
Staat er nou serieus 14? Weet niet hoe moe ik was toen ik het typete, want volgens mijn ID ben ik (al best wel een tijdje) 16. Excuses (overigens ook geen full-time geluidstechnicus, maar ik heb enkele klusjes gehad en ben altijd aan het zoeken naar meer, maar neig toch naar lichttechnicus. Maar ik heb er een opleiding in gehad).

Ik ben, ondanks beperkingen, niet van plan mijn plannen zomaar op te geven :). Gitaar wordt gewoon even 2 maanden sparen of hopen dat ik ergens aangenomen wordt (waarbij ik ook pas over 2 maanden het geld heb, want ze hebben natuurlijk een maand achterstand in betaling). Tot die tijd kan ik keuzes maken wat ik wil en waar het wanneer te kopen. Wat ook niet makkelijk is :(.

Robin

Buzzel
14 september 2012, 23:17
Te diep in het glaasje gekeken?

Nog steeds de jongste geluidtech :-P

Over de gitaar. Neem eens een kennis mee die gitaar speelt naar de winkel. Die kan wat beter beoordelen welke gitaar beter is en welke niet. Geen enkele gitaar is het zelfde!

RobinH
15 september 2012, 16:22
Had voor zover ik weet geen druppel (oke dat is niet waar, enorm weinig, zwaar verdund) drank op.

Ik was al wel van plan om in ieder geval mijn vader mee te nemen, die heeft zelf ook gespeeld in een ver verleden. En ik zal wel gewoon hulp vragen aan een verkoper. Die zullen mij vast ook wel kunnen helpen (en is het echt niets, dan kan ik gelukkig nog ruilen :)).