PDA

View Full Version : Gitaar laten signeren



Marco Breemhaar
13 september 2012, 22:48
Hé mensen,

Ik ga binnenkort naar een concert van één van mijn favo bands. Ik heb er voor kunnen zorgen dat ze mijn gitaar dan willen signeren. Dat is natuurlijk heel erg leuk, maar er is één probleem.

Een vriend van mij heeft zijn gitaar een keer laten signeren door Tommy Emmanuel, maar na verloop van tijd is de handtekening gaan vervagen. Nu vraag ik me af hoe je dat kunt voorkomen. Specifieke stiften? Een speciale coating of zoiets? Alle hulp is welkom.

Alvast bedankt,
Marco

P.S. het is een Takamine EG340SC, mocht het belangrijk zijn vanwege de lak of zoiets...

DarknessAwaits
13 september 2012, 23:08
Een laag (of meerdere lagen) blanke lak erover zou moeten helpen.

Yngwie79
14 september 2012, 09:31
Zorg dat ze schrijven op een plek waar je niet komt met je hand/arm/plectrum. Ik had een handtekening op de backplate en ondanks meerdere lagen blanco lak erover is-ie na een paar jaar compleet verdwenen. Verder zou ik niet zo snel aan de slag gaan met coating op de voorkant van m'n gitaar. Of je moet de hele kast opnieuw (laten) doen.

Qua stift zou ik even uitproberen of een edding goed genoeg is, of dat je misschien een watervaste marker moet hebben.

pim raaijmakers
16 september 2012, 08:23
gewone permanent markere is idd niet lichtvast en vervaagd na verloop van tijd. Bruynzeel heeft een lakstift die licht, water en chemicaliën-vast is: pen-touch. Overal te krijgen. Daarna even aflakken met blanke lak. Wel even kijken op welke basis de stift is en of deze te combineren is met de lak van de gitaar.

veel succes ermee.

Brewskie
16 september 2012, 08:53
P.S. het is een Takamine EG340SC, mocht het belangrijk zijn vanwege de lak of zoiets...

De lak is in ieder geval nitrocellulose op die gitaar. Dus aflakken met nitro is prima. Lakstift is veel beter dan een marker, inderdaad.

mesaman
26 september 2012, 00:38
gadverdamme, je laat je gitaar toch niet verpesten? ik heb niets met handtekeningen! gekladder

Napoje
26 september 2012, 09:49
Achterop de headstock laten signeren? een van de weinige plaatsen waar je nauwelijks contact mee hebt tijdens het spelen

RelicBert
26 september 2012, 23:12
Koop gewoon een extra slagplaat voor jou gitaar en laat deze signeren. Zet 'm dan in de boekenkast.

Heeft veel voordelen:
Je loopt niet het hele concert met je gitaar te zeulen (of je moet dat interessant vinden), alleen maar een slagplaat meenemen.
Je komt waarschijnlijk makkelijker door de bewaking.
Je gitaar wordt niet bevuild met een of andere handtekening, (ik zou er niet aan moeten denken).
Je hoeft de handtekening niet te beschermen met lak of iets dergelijks.
Je idool kan zich uitleven, heeft alle ruimte voor een handtekening.

speedmusic
28 september 2012, 12:29
+1 vwb de opmerking van relicbert.
Moet er niet aan denken een handtekening op mijn gitaar.
Hooguit als ik een signature gitaarzou hebben van de betreffende artiest, dan is een originele handtekening wel geinig.
Maar dan nog zou ik deze op een "spare" slagplaat/backplate laten zetten en als het niet anders kan op de achterkant headstock.

Napoje
28 september 2012, 17:28
Niet zo dus:

http://i668.photobucket.com/albums/vv43/Benwave/pf686-2re.jpg

mesaman
28 september 2012, 23:41
als het mee zit is het geklieder er zo af. voor de eigenaar vind ik het leuk maar voor de gitaar vind ik het een stuk minder.

marco v
5 oktober 2012, 01:59
Waarom zou je je gitaar laten signeren door iemand die er nooit op heeft gespeeld?
Tsja, ik weet het niet hoor...

guitarkid
28 oktober 2012, 20:29
Niet zo dus:

http://i668.photobucket.com/albums/vv43/Benwave/pf686-2re.jpg

Dit is buitencategorie, waar een fantastisch verhaal bij hoort! Voor wie het niet weet: de gitaar van Peter Frampton die teruggevonden was!
Kortom, dit is gewoon erg mooi!