PDA

View Full Version : Gibson Les Paul Gothic,goede aanschaf??



newbreed
13 september 2012, 22:17
Als echte superstrat speler wil ik er toch graag een Les Paul bij. Ik kan voor €600 een Gibson Les Paul Gothic krijgen die ik erg lekker vind klinken. Dat "Gothic" boeit mij niet maar een compleet zwarte Les Paul spreekt mij wel aan. Wat is jullie mening over deze gitaar?

macwilliams
13 september 2012, 22:19
Als hij goed is en maar 600 kost vind ik dat je het moet doen.

Mitch
13 september 2012, 22:45
Heb er wel eens eentje bespeeld, vond het niet veel soeps. Behoorlijk high output elementen, ik denk 500T? Afijn, da's vast te googlen. Echt vooral geschikt om te beuken, weinig subtielers. Afwerking was niet geweldig, lak vooral en die doorzichtige spoelkapjes zien er gewoon niet uit. Volgens mij waren ze toen ook niet zo duur, nieuwprijs. Beetje een gepimpte Studio voor als je into gothic was.

Sinner1980
13 september 2012, 23:07
Pickups zijn geen argument om het niet te doen, wisselen die hap!
Als jij het een mooie gitaar vindt en m lekker vindt klinken/spelen zou ik het doen. Prijs is netjes hoor.

bat
13 september 2012, 23:21
Ik meende ook dat het min of meer een opgedirkte Studio was, maar een beetje googlen levert inderdaad op dat dit een nette prijs is voor deze gitaar. Voor de rest: je moet er van houden.

newbreed
14 september 2012, 09:39
Ik meende ook dat het min of meer een opgedirkte Studio was, maar een beetje googlen levert inderdaad op dat dit een nette prijs is voor deze gitaar. Voor de rest: je moet er van houden.



je moet er inderdaad van houden maar zwart vind ik ok en ik speel voornamelijk metal. Pickups en hardware zijn natuurlijk altijd te vervangen, wat op termijn ook de bedoeling is. Ik vrees alleen dat zo'n gothic niet zo waardevast is als bv een "normale" studio

muziekschuur
14 september 2012, 10:01
Even goed opletten of het gewicht naar je zin is en of hij acoustisch goed resoneert. Het blijft een Gibson. Dus meestal prima. Maar exemplarisch wel verschillend...

Mitch
14 september 2012, 13:19
je moet er inderdaad van houden maar zwart vind ik ok en ik speel voornamelijk metal. Pickups en hardware zijn natuurlijk altijd te vervangen, wat op termijn ook de bedoeling is. Ik vrees alleen dat zo'n gothic niet zo waardevast is als bv een "normale" studio

Helemaal juist. Het hoeft geen argument te zijn om een gitaar te laten staan, maar het zit meer in de hoek "kan ik een tijdje plezier van hebben" en niet zo zeedr de categorie 'gitaar voor het leven'. En dan mag dat best meespelen. Andere pickups erin kost geld en dat haal je er aan dorverkoopwaarde niet of nauwelijks uit. Ik wil niet zeggen dat die Goths slecht zijn, maar interessant....mwoh. Even doorzoeken naar een andere Studio kan de moeite waard zijn.

Oranjeaap
14 september 2012, 14:30
Het is dus in feite gewoon een Les Paul Studio en dan is 600 een normale prijs. Zit er een koffer bij of een gigbag?
Als je echt puur metal wil spelen kun je er EMG's of Blackouts in zetten, super vet! Altijd wel een toffe gitaar gevonden die Gothic maar ik speel slechts af en toe metal. Ik zie die gezichten al als ik op de blues jam avond met zo'n ding aan kom zetten :D

Sinner1980
14 september 2012, 17:42
Het is dus in feite gewoon een Les Paul Studio en dan is 600 een normale prijs. Zit er een koffer bij of een gigbag?
Als je echt puur metal wil spelen kun je er EMG's of Blackouts in zetten, super vet! Altijd wel een toffe gitaar gevonden die Gothic maar ik speel slechts af en toe metal. Ik zie die gezichten al als ik op de blues jam avond met zo'n ding aan kom zetten :D

Beetje gouden of chromen hardware doet wonderen!

Johannes
14 september 2012, 18:00
Heb er wel eens eentje bespeeld, vond het niet veel soeps. Behoorlijk high output elementen, ik denk 500T? Afijn, da's vast te googlen. Echt vooral geschikt om te beuken, weinig subtielers. Afwerking was niet geweldig, lak vooral en die doorzichtige spoelkapjes zien er gewoon niet uit. Volgens mij waren ze toen ook niet zo duur, nieuwprijs. Beetje een gepimpte Studio voor als je into gothic was.

Doorzichtige spoelkapjes zitten niet op de gothic maar op de menace. Ik heb zelf een Explorer Gothic en dat is een fijne, goed klinkende gitaar... na het vervangen van de elementen. Wel beschadigd de lak erg snel en blijft niet mat op de plaatsen waar de gitaar contact heeft met jou; echt iets voor de relic liefhebber :P

Mitch
14 september 2012, 18:14
Verdomd, nu je het zegt... ik zit verkeerde voorlichting te geven. Mijn excuses.

macwilliams
14 september 2012, 19:49
Zo'n gothic voorzien van blackouts met zwarte ringen is wel rete gaaf :ok:

newbreed
15 september 2012, 19:01
Zo'n gothic voorzien van blackouts met zwarte ringen is wel rete gaaf :ok:


ik dacht zelf aan Bare knuckle humbuckers in relic uitvoering. de Body ook relicen zodat die echt mat wordt en voorzien van gerelicte zilverkleurige hardware

macwilliams
15 september 2012, 20:00
Dat kan ook. Die bareknuckles schijnen ook goed te klinken.

Fiendish
15 september 2012, 20:25
Dat kan ook. Die bareknuckles schijnen ook goed te klinken.

Héél goed zelfs :blast: