PDA

View Full Version : HNGD Teisco/Guyatone oudje



Fistfunk
13 september 2012, 16:51
Ik was al een tijdje op zoek naar een oud gitaartje dat enorm vies kon klinken, maar ook een heel mooi open geluid had en dinsdag kwam er iets voorbij op marktplaats.
Gemaild of er interesse was in een ruil met mijn Epi Riviera en dat was er. Qua doorverkoopwaarde ligt het best wel een eindje uit elkaar volgens mij, maar qua klank deed die Epi ver onder voor de Teisco/guya. Nog even wat fretbuzz aan laten pakken door de verkoper die tevens gitaarbouwer was en weer terug naar huis.
Ingeplugd in mijn oude blackface en volgens mij zijn de gitaar en de amp meteen verliefd geworden. Perfect paartje, dus ik ben ook gelukkig.

Foto's!
http://img.photobucket.com/albums/v652/clearances/20120913_163031.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v652/clearances/20120913_163004.jpg

sjoerd5
13 september 2012, 17:39
Fantastisch! Ik hou echt van dit soort obscure ouwe dingetjes.
Laatst werd hier in een topic zo'n echte cheapo met de grond gelijk gemaakt. Maar die vind ik juist fantastisch!
Deze is wel een klasse beter natuurlijk. Zal daardoor ook wel wat beter te bespelen zijn. De hals en fretwerk zien er veel beter uit dan op die hele erge cheapo's.

Veel plezier ermee!
Maar dat gaat vast wel lukken.

bass blom
13 september 2012, 17:40
ja deze heeft wel wat, op die plastic brug na :D

Fistfunk
13 september 2012, 18:00
Deze is wonderbaarlijk goed te bespelen. Intonatie natuurlijk niet spot-on, maar goed mee te werken.
Heeft sowieso wel een opknapbeurt gehad voordat ik hem ruilde. Jumbofrets ipv die kleintjes die er normaal op zitten en de hals is inderdaad nog helemaal in orde. Nog één plek op de hals waar hij een beetje rinkelt, maar dat heeft ook wel karakter.

Lekker dikke nek en een ijzeren/zinken slagplaat waardoor alle boventonen heel goed meewerken.

En die plastic brug.. ja, hij klinkt prima ;) Ik moet alleen een beetje oppassen met de hoge e benden. Te ver = uit het zadel. Misschien het groefje iets dieper maken, maar verder gewoon goed te doen.

MyGreenLady
14 september 2012, 15:11
Leuk spul, ook die enorme headstocks. Het kán eigenlijk niet, maar het heeft toch z'n charme. :D

Luke-wannabe
15 september 2012, 13:58
Tof Michiel!!