PDA

View Full Version : Amerikaanse voeding ombouwen tot Europese



Venlonaer
13 september 2012, 11:50
Heren,

Gezien ik erg onwetend ben op het gebied van versterkers wil ik jullie deze vraag voorleggen.
Ik heb een leuke top op het oog. Echter komt deze top uit Amerika en heeft dus een Amerikaanse voeding (110V ???). Nu wordt er bij deze top wel een transformator bijgeleverd om hem om te zetten naar 230V.

Ikzelf vind het wat omslachtig en zie liever de kabel direct de amp ingaan (oog wil natuurlijk ook wat, ook al is het aan de achterkant, er slingert toch weer een extra transformator rond).

Nu is mijn vraag of het mogelijk is de top om te bouwen naar 230V (en of het rendabel is, top is > €1500,-). Of dat ik het achter wegen moet laten en de transformator voor lief moet nemen.

Alvast dank!:)

EDIT: Om verwarring te voorkomen, de top komt uit Amerika, maar staat nu gewoon in Europa.

B-stone
13 september 2012, 11:53
Heren,

Gezien ik erg onwetend ben op het gebied van versterkers wil ik jullie deze vraag voorleggen.
Ik heb een leuke top op het oog. Echter komt deze top uit Amerika en heeft dus een Amerikaanse voeding (110V ???). Nu wordt er bij deze top wel een transformator bijgeleverd om hem om te zetten naar 230V.

Ikzelf vind het wat omslachtig en zie liever de kabel direct de amp ingaan (oog wil natuurlijk ook wat, ook al is het aan de achterkant, er slingert toch weer een extra transformator rond).

Nu is mijn vraag of het mogelijk is de top om te bouwen naar 230V (en of het rendabel is, top is > €1500,-). Of dat ik het achter wegen moet laten en de transformator voor lief moet nemen.

Alvast dank!:)

EDIT: Om verwarring te voorkomen, de top komt uit Amerika, maar staat nu gewoon in Europa.

gewoon niet doen mark :)

Venlonaer
13 september 2012, 11:59
:stop:

+ tien tekens

bass blom
13 september 2012, 12:03
is geen probleem, zal wel wat kosten ergens rondom de 200 ofzo, het is niet erg veel werk, trafo is het duurst.

voxell
13 september 2012, 13:37
heb idd nieuwe powertrafo dan nodig... een convertor transformator kan je soms ook inbouwen maar zorgt voor extra gewicht

cluseau
13 september 2012, 16:05
Zou niet weten waarom je dat niet zou doen. Als je de oude trafo bewaart kun je altijd terug naar de originele situatie mocht het meerwaarde geven bij verkoop. Voorwaarde is wel dat je een passende trafo kan vinden.

Inbouw is een eitje, met een uurtje sta je weer buiten :ok:

nico verduin
13 september 2012, 16:09
En 't helpt als we weten over welke versterker we het hebben :)

B-stone
13 september 2012, 16:21
Effe voor mark antwoorden: :D

Een mesa dual rectifier multi watt. ;)

xD

Venlonaer
13 september 2012, 18:11
Haha, dankje Bram :) Het is dus een Mesa Dual.

vincentvdlocht
15 september 2012, 12:29
Hoi Mr. Venlo,

Ik heb een paar weken geleden nog een versterker omgebouwd. Dit is geen probleem om te doen. Aangezien Mesa zelf ook geen marge overlaat in de trafo is het zelfs een verbetering voor de versterker (minder kans op doorgebrande trafo, waar ik er al een paar van gezien heb).

De vervanging incl. de trafo is ca. 250,- incl BTW.

Als je interesse hebt, dat ik dit voor je doe, stuur me een PM.

EDIT: Ik repeteer elke week in Venlo....

Venlonaer
17 september 2012, 09:50
Okay bedankt voor de info. Ik zal zodra ik een pc tot mijn beschikking heb je een PB zenden (kan nog altijd niet via de mobiele site.....).