PDA

View Full Version : Kleine tube amp.



@iro
15 juni 2003, 01:21
Mensen ik ben dus op zoeken naar een kleine al tube amp voor thuis, ik moet er dus niet mee optreden, maar een goede sound hebben voor thuis,

Budget: 500 €

dus een kleine all tube combo, iemand suggesties ?

Theije
15 juni 2003, 03:05
Misschien een beetje krap budget voor een volledig buizen kast maar uhm misschien iets van een tweedehandse ENGL Thunder 50 ofzo?

riesj
15 juni 2003, 10:58
Hoi,

Het is natuurlijk de vraag, wat je onder klein verstaat. 15 Watt buizen is voor mij al reden om er een attenuator aan te koppelen.

De vraag is hierbij natuurlijk: woon je in een voor de buren gehorig huis, danwel sch**t aan je buren, of hang je er ook een attenuator aan?

Is het antwoord Ja/Nee/Nee, dan zit je vast aan een 1 Watt buizen amp, al kunnen 2, 3 en 4 Watt mogelijk ook wel.
Zvex Nanoamp (red je niet voor 500,--; je hebt ook een cab nodig)
je hebt er nog een paar waar ik de naam niet meer van weet (iemand anders?)

Voor de rest ga ik ervan uit dat je 15 Watt een kleine buizen amp vindt.
Laney LC 15 of LC15R (nieuw onder de 400, 2dehands rond de 200,--)
Fender Blues Jr of Pro Jr (2de hands rond de 350)
Fender Champ 12 (2de hands rond de 200)

iemand anders nog een idee?

Er zijn redelijk wat topics die "kleine" buizenversterkers behandelen, of anders attenuators voor de wat "grotere" buizenversterkers behandelen. Hier vind je misschien nog wat bruikbare info.

edit: grammatica :)
Groetjes,

srv-man
15 juni 2003, 11:05
Op marktplaats staat een klein Soldano combootje, is weliswaar 600 euro, maar dat is zoveel beter dan de anderen die je opnoemt dat ik dat er dan direct voor over zou hebben.

qwerty
15 juni 2003, 11:06
Hoi,
lc15 is idd misschien leuke optie.
Op dit moment staat er ook en champ op marktplaats. slechts 6watt, maar meer dan genoeg voor thuis. Heb je eventueel ook nog geld over voor een attenuator.

Tevens is een attenuator voor amps met niet te hoog vermogen eenvoudig zelf te maken. Haal bij een electronicazaak gewoon een L-pad (wordt vaak gebruikt voor volumeregeling van een tweeter...) Wel even opletten dat je de juiste impedantie hebt, en dat ie het vermogen van je versterker aankan.
Op deze wijze kan ik met mijn lc15 makkelijk spelen op mijn studentenkamertje in zeer gehorig huis. Kosten? maar liefst 15 euro´s!

riesj
15 juni 2003, 11:18
Ik ben wel benieuwd hoe die Soldano klinkt! Het is toch een Atomic 16, of niet?

Groetjes,

hansies
15 juni 2003, 12:08
Mensen ik ben dus op zoeken naar een kleine al tube amp voor thuis, ik moet er dus niet mee optreden, maar een goede sound hebben voor thuis,

Budget: 500 €

dus een kleine all tube combo, iemand suggesties ?

hoi, ga voor een Fender Pro Junior, of nog beter een Blues Junior, klasse.
kijk eens op de website bij Piens Deinze...........vraag ernaar (de beste)
succes :wink:

@iro
15 juni 2003, 12:15
hey, thanks iedereen voor alle antwoorden hé, tja ik denk dat ik maar een ga mailen naar winkels voor aan hun prijzen te graken, als er iemand nog suggesties moest hebben laat maar komen hé :)

@iro
15 juni 2003, 12:18
ps: ja ik was zo aan het denken aan 15 watt

pimmetje
15 juni 2003, 13:29
Fender Pro Jr is wel voor 500 euro nieuw te vinden... de Blues Jr net niet denk ik.

Maar 2eHands moet er voldoende te vinden zijn. Kijk ook 'ns op ebay.com. Met de huidige dollarkoers is dat best wel goed te doen. Je moet wel van tevoren ff vragen naar de verzendkosten en dan wat ruimte houden voor douanerechten en BTW (en 15 euro voor een verhuistrafo'tje). Maar dan hoor je nog steeds een leuk buizenbakkie te kunnen kopen daar in de VS.

alhambra
15 juni 2003, 13:43
Fender Pro Jr is wel voor 500 euro nieuw te vinden... de Blues Jr net niet denk ik.

Maar 2eHands moet er voldoende te vinden zijn. Kijk ook 'ns op ebay.com. Met de huidige dollarkoers is dat best wel goed te doen. Je moet wel van tevoren ff vragen naar de verzendkosten en dan wat ruimte houden voor douanerechten en BTW (en 15 euro voor een verhuistrafo'tje). Maar dan hoor je nog steeds een leuk buizenbakkie te kunnen kopen daar in de VS.

He pim heb jij dat versterkertje nu al binnen of was het weer niet raak ????

pimmetje
15 juni 2003, 14:02
Oh ja.... dat natuurlijk ook... je moet hopen dat je 't binnen krijgt. Maar als je er drie koopt, komt er altijd wel één binnen :D.

Hambra... alles behalve de mic is binnen, maar de mic is ook pas vorige week zaterdag verzonden. zal waarschijnlijk ergens in de eerste helft van de week aankomen.

Bates15
15 juni 2003, 14:59
Die champ gaat echt hard hoor. Wel een mooi soundje.

jpb
15 juni 2003, 16:55
Of gewoon een silverface Fender (vibro) champ. Volledig buizen en ong. 6W. 200-300 euro moet makkelijk kunnen; zijn redelijk gemakkelijk te krijgen; goede 8" speaker erby en je bent klaar. Lijkt me prima voor punk-rock? 10-15W voor thuis is eigenlijk al te hard, tenzij je op een boerderij woont.

Quink
15 juni 2003, 17:10
Op marktplaats staat een klein Soldano combootje, is weliswaar 600 euro, maar dat is zoveel beter dan de anderen die je opnoemt dat ik dat er dan direct voor over zou hebben.

600 euro is een redelijk stevige prijs, volgens mij waren de Atomic 16 zo'n 1700 Fl (770 euro) nieuw)

srv-man
15 juni 2003, 23:46
Op marktplaats staat een klein Soldano combootje, is weliswaar 600 euro, maar dat is zoveel beter dan de anderen die je opnoemt dat ik dat er dan direct voor over zou hebben.

600 euro is een redelijk stevige prijs, volgens mij waren de Atomic 16 zo'n 1700 Fl (770 euro) nieuw)

Ja dat klopt wel zo´n beetje, maar toen kostte een LC15R nieuw ook maar zo´n 500 FL en dat kosten ze nu 2ehands.
Bovendien, als je al 500 euro voor zo´n ellendig Fender dingetje over hebt.....

riesj
16 juni 2003, 08:58
Ja dat klopt wel zo´n beetje, maar toen kostte een LC15R nieuw ook maar zo´n 500 FL en dat kosten ze nu 2ehands.
Bovendien, als je al 500 euro voor zo´n ellendig Fender dingetje over hebt.....

Zou dit onder de noemer vallen "Je euro is een gulden waard"?

Nu zijn de verschillen natuurlijk niet zo groot als je leeft volgens "Je euro is een gulden waard", maar als je op een budget zit, is elke 100 euro verschil zo'n 220 gulden.
Met een 2dehands Champ of Laney zit je op zo'n 200,-- en houd je nog wat geld over voor een overdrivepedaal om een kanaal toe te voegen (het zijn immers allemaal 1 kanaals versterkers).

Groetjes,

Quink
16 juni 2003, 11:05
Met een 2dehands Champ of Laney zit je op zo'n 200,-- en houd je nog wat geld over voor een overdrivepedaal om een kanaal toe te voegen (het zijn immers allemaal 1 kanaals versterkers).



Op zich geen slechte optie, maar als je de versterker thuis gebruikt kun je ook aan de knopjes van je versterkertje draaien. Op zo'n Soldano'tje kun je een redelijk stevige oversturing instellen, en dan met de volume knop van je gitaar terug naar (bijna) clean.

Quink
16 juni 2003, 11:15
Bovendien, als je al 500 euro voor zo´n ellendig Fender dingetje over hebt.....

Jaaa, da's ook waar. Als je toch al 500 euro wil betalen voor zo'n muffe Fender :-D

Ik heb een Atomic 16 en een Blues Junior naast elkaar uitgeprobeerd. Ik vond de Soldano persoonlijk beter. Dynamischer, helderder, veelzijdiger. Maar ik vond de Blues Junior zeker niet slecht. En heeft een reverb. Als ik tegen een goede zou aanlopen voor een redelijke prijs zou ik zeker niet aarzelen. Maar het hangt een beetje van je smaak en muziekstijl af.

hansies
16 juni 2003, 19:26
Op marktplaats staat een klein Soldano combootje, is weliswaar 600 euro, maar dat is zoveel beter dan de anderen die je opnoemt dat ik dat er dan direct voor over zou hebben.

600 euro is een redelijk stevige prijs, volgens mij waren de Atomic 16 zo'n 1700 Fl (770 euro) nieuw)

Ja dat klopt wel zo´n beetje, maar toen kostte een LC15R nieuw ook maar zo´n 500 FL en dat kosten ze nu 2ehands.
Bovendien, als je al 500 euro voor zo´n ellendig Fender dingetje over hebt.....

:???: :???: een ellendig Fender dingetje............!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!zeker nog nooit één goed beluistert, ik heb één (Blues Junior) en ik vind hem héél goed, ondanks dat ie me meer dan 600euro heeft gekost, maar ja kwaliteit heeft altijd zijn prijs.
ziezo
:razz: :razz: :razz:

srv-man
17 juni 2003, 23:59
HA :-D , het maakt wel wat los bij de mensen. Zo zie je maar dat smaken verschillen, natuurlijk is een Blues Junior geen slecht ding, maar ik zou de Soldano prefereren.
En ik zou liever 100 euro meer uitgeven en dan een geluid hebben dat naar mijn zin is, want aan 100 euro in je zak heb je toch ook niks....Maar goed, ik ben ook geen student meer. Trouwens zo´n champ voor 200 euro met een leuk pedaal ervoor is ook een leuke optie.
Al die ampjes klinken trouwens pas echt lekker als je ze een beetje opendraait en dat is toch al snel wat te hard voor thuis......

@iro
18 juni 2003, 00:52
toch een goed topic blijkbaar 8-)

riesj
18 juni 2003, 02:15
Moraal van het verhaal: Een attenuator heb je nodig om een 'kleine' buizenamp op slaapkamervolume te brengen.

Groetjes,

De Teng
18 juni 2003, 09:58
Idd, daar mag wel wat vanaf... Soldano staat wel bekend om zijn scheur geluid met een niet super clean of zo. Dan kun je beter een Peavey of een Fender-like buizendingetje kopen. Die zijn voor die prijs zeker wel te halen.

Kitaarhiero
18 juni 2003, 10:47
Vox heeft trouwens een 10 watt all-valve versterkertje, de Deacy. tevens te gebruiken als Treble-booster bij een grotere versterker.
Ik weet alleen niet wat dat ding kost. zal wel tussen de 500 en 700 € zijn.

telecastermaster
18 juni 2003, 11:51
Of gewoon een silverface Fender (vibro) champ. Volledig buizen en ong. 6W. 200-300 euro moet makkelijk kunnen; zijn redelijk gemakkelijk te krijgen; goede 8" speaker erby en je bent klaar. Lijkt me prima voor punk-rock?

Vibrochamp is een killer amp!!! Eric Clapton heeft er mee opgenomen in de studio. Alleen voor punkrock?!? Met alleen clean en een tremolo? Met een RAT distortion dan ofzo.

Ik gebruik 'm thuis in combinatie met een Peavey valverb (verengalm); instant Dick Dale sound!

Quink
18 juni 2003, 12:18
Vox heeft trouwens een 10 watt all-valve versterkertje, de Deacy. tevens te gebruiken als Treble-booster bij een grotere versterker.


:???: :???: De deacy-amp is absoluut *geen* all-valve amp.

Kitaarhiero
19 juni 2003, 11:45
Hybride dan?

Het is alweer enkele maanden geleden dat ik erover gelezen heb, maar ik meen me te herinneren dat er wel iets aan buizen in zat...

Quink
19 juni 2003, 13:33
Hybride dan?

Het is alweer enkele maanden geleden dat ik erover gelezen heb, maar ik meen me te herinneren dat er wel iets aan buizen in zat...

Ga naar www.voxamps.com/voxframe.htm , klik op de afdeling Solid State, lees deel over The Brian May Special, dan praten we verder. :roll:

Nicci
20 juni 2003, 16:20
op dit moment staat er een mesa studio plus te koop op marktplaats of hier op gitaarnet. wel een beetje boven je budget, maar de vraagprijs vond ik nogal hoog. daar zou wat vanaf moeten kunnen.

ssj3goku
21 juni 2003, 19:05
Of je bouwt er een zelf: http://195.178.239.50/ax84/home.html :razz:

Lucky
23 juni 2003, 02:25
er staat op gitaarmarkt ook een Brunetti Maranello te koop.....
Oook een optie.

ieme
22 augustus 2003, 08:55
er staat op gitaarmarkt ook een Brunetti Maranello te koop.....
Ook een optie.

Ja dat weet jij maar al te goed! haha ;)
Maandag, past dat?

diengeman
22 augustus 2003, 15:14
ik heb nog een advertentie staan van een laney VC30. het is een klasse A buizenversterker. lijkt een beetje op de Vox AC30. voor 375 euro is ie van jou.

Maiden Michiel
22 augustus 2003, 15:52
Eenb JTM 60, wel loodzwaar

@iro
23 augustus 2003, 00:47
eerst moet ik nog van m'n cube vanaf graken , kheb het geld nodig :D

Thijssie
25 augustus 2003, 10:12
op dit moment staat er een mesa studio plus te koop op marktplaats of hier op gitaarnet. wel een beetje boven je budget

Maar dat is zeker geen huiskamer versterker!

Ondanks zijn kleine 22 watt gaat hij hard zat voor repetities en optredens in kleine kroegen....


Hij klinkt trouwens *wel* heel behoorlijk op laag niveau....