PDA

View Full Version : Dreamer van Ozzy Osbourne cover.



Braddie
13 september 2012, 01:51
https://www.box.com/s/2r0cp090c3yzqi8rhfon
Heb het nummer simpel gehouden (Piano en Zang, en op het einde een gitaarsolo)

Gitaar: Ibanez Les Paul`74 met EMG HZ-H3
Versterker: Vox VT40+

Commentaar zou fijn zijn :)

pasqual
13 september 2012, 23:35
Hmmm, zeker goed gedaan. Jij bent een beetje een ongeleid projectiel: met een beetje begeleiding zou jij veel kunnen bereiken! Je hebt een aangename stem waar veel meer uit te halen is als wat ik nu hoor. De juiste dosering en nuance zou het geheel veel meer dynamiek geven. Dit geld ook voor je gitaarspel. Maar dat je erg muzikaal bent is goed te horen. Piano, zang, gitaar...wat nog meer? Anyway, als je dit vergelijkt met wat je hier een klein jaar geleden poste....Chapeau!

Braddie
14 september 2012, 14:13
Hoe bedoelt u? met een beetje begeleiding en dosering?
Ik ben in 1 jaar (Gelukkig) wel vooruit gegaan ja, zou toch wel slecht zijn als dit niet zo was he :D

Ernest01
14 september 2012, 14:33
Goed gedaan. En zeker een vooruitgang die duidelijk merkbaar is.
Ben het met Pasqual eens dat een beetje begeleiding - lessen, of iemand die jou kan helpen - en dosering jouw
klank zeker zal verbeteren.
Dosering, voor wat betreft de uithalen in het liedje, b.v. Wat minder kracht zetten daarbij. Nu wordt het een beetje
schreeuwerig. Maakt het geheel ook wat 'ronder', dus minder fel.

Ben benieuwd naar jouw volgende vertolking.
Goed bezig.

pasqual
14 september 2012, 15:50
Zoals Ernest hierboven opmerkt, als er iemand jouw een beetje kan helpen met het beter toepassen van dynamiek, zowel in je zang als gitaarspel. Dit is ook niet lullig bedoeld, integendeel. Je zou eigenlijk een band moeten beginnen. Dat stimuleert enorm.

Duhsjaak
14 september 2012, 21:52
Hi
Als ik mij mag aansluiten bij Pasqual, en tot op zekere hoogte bij Ernest; kijk die gasten zijn niet gek. Die hebben aandachtig geluisterd.

Als ik Pasqual's opvatting over 'helpen' mag uitleggen als echt helpen? Dat is dus wat anders dan in de zorg. In de zorg is er dan sprake van narcose en eerder iets van verhelpen dan helpen.

Als het gaat om echte hulp/echt helpen, dan zul je tenminste een beeld voor ogen moeten hebben over wat je wilt. Puur praktisch: Wil je hulp bij het plakken van je band? Dan is het handig dat je weet dat je band lek is! Dus je zult moeten weten wat je probeert te bereiken.

Zelf het roer in handen houden is ook veel leuker. Kijken naar voetbal is weinig aan, doorgaans, het wordt pas leuk als je zelf mee kunt spelen. Dat is voor je muziek echt niet anders.

Ik heb al eerder (17 juli 2012) zijdelings geprobeerd de discussie wat richting te geven. Daarbij is door mij de fout gemaakt te zeggen dat je twee jaar les had, terwijl dat moet zijn dat je twee jaar speelt. Het ging erom, dat je nog maar kort bezig bent. Waarom zou je in twee jaar perfectie binnen handbereik moeten hebben? Er is helemaal niks vervelender dan perfectie.

Ik ga het hieronder nogmaals proberen. Sterk ingekort.

Wij vinden in NL dat je je moet bezighouden met waarin je goed bent. Vervolgens kijken we niet naar de vraag: Waarin ben ik goed? En gaan we de meeste aandacht laten uitgaan naar dat, wat we minder goed doen. Da's niet logisch en het zit ons alleen in de weg.

Wij leven in een Calvinistisch land, dus wij zijn ervan overtuigd dat je moet lijden voor je kunst. Terwijl wij allen diep in ons hart wel weten dat alleen dingen waarin je plezier hebt, een succes worden. Als wippen niet zo leuk was, dan deden we het niet meer. Dan gingen we gewoon gitaar spelen of naar de kroeg. Zorg dus (ook) voor plezier.

Ik ben daarom gericht bezig met vragen als:
- Wat is je talent
- Wat zijn je sterke punten
- Hoe weet je zeker dat je je concentreert op je sterke punten
- Als je je sterke punten verbetert, mag je je zwakke punten verwaarlozen
- Als je je sterke punten verbetert worden je zwakke punten minder zwak
- Wat zijn de punten die je onderscheiden van de rest
- Hoe wil je die gaan benutten
- Wat wil je ermee bereiken (op je zolder of op een podium)
- Wanneer wil je dat doel hebben bereikt of welk publiek mik je op
- Hoe monitor je of dat doel realistisch is en of je voldoende voortgang boekt
- Hoe weet je zeker dat je op het juiste moment piekt
- Hoe wissel je inspanning en ontspanning af
- Muziek (dans, schilderen vul maar in) is topsport, dus:
- Let je voldoende op je voeding
- Krijg je voldoende rust
- Sta je er voldoende bij stil dat hulp vragen een teken is van sterk karakter
- Idem, maar dan niet vragen van hulp = zwakte
- Kijk je voldoende naar Jools Holland*

Kortom, dat soort dingen. Ik zou jou aanraden hier ook eens mee in de weer te gaan.
*Kijk eens naar oude afleveringen van The Old Grey Whistle Test. Of naar Jools Holland. Heus niet allemaal wereld sterren. Maar zij gedragen zich waardig en zelfbewust. Zij zijn artiest en dus is het niet gek dat er een camera op hen wordt gericht. Ze stralen uit dat ze er met plezier staan en showcasen wat ze hebben bereikt.
En hopen dat ze daarmee in het collectieve geheugen een plaatsje veroveren.

Als je nou eens 1 vraag per week aan jezelf voorlegt? En de vragen over rust en voeding gewoon erbij doet iedere week.

Pas als je weet wat je wilt, kun je je doel aan een ander uitleggen. Pas dan is het mogelijk dat iemand je helpt. In ieder ander geval neemt een ander het roer over. Daarvan zijn in de muziekgeschiedenis plenty voorbeelden. Dat zijn niet de leukste voorbeelden, want niet zelden heeft zo iemand commerciële belangen.
Of een eigen agenda dus.

Dit is wat ik op het oog had. Talent hebben is prima, het gaat erom wat je ermee doet.
Vriendelijke groet, Gus

Braddie
15 september 2012, 04:54
Zoals Ernest hierboven opmerkt, als er iemand jouw een beetje kan helpen met het beter toepassen van dynamiek, zowel in je zang als gitaarspel. Dit is ook niet lullig bedoeld, integendeel. Je zou eigenlijk een band moeten beginnen. Dat stimuleert enorm.

Ik zit al in een band, 2 zelfs.. beide speel ik keyboard en doe ik af en toe wat achtergrond zang, en dit helpt me al wel met dynamiek en rust.

ik merk overigens dat ik bij die (zoals ik hem zelf noem) uberbend, nét de noot niet red :( rond 2:00

harrie-beton
15 september 2012, 15:16
post eens een film van die bands.

pasqual
15 september 2012, 22:43
Ik zit al in een band, 2 zelfs.. beide speel ik keyboard en doe ik af en toe wat achtergrond zang, en dit helpt me al wel met dynamiek en rust.

ik merk overigens dat ik bij die (zoals ik hem zelf noem) uberbend, nét de noot niet red :( rond 2:00

Valt wel mee hoor die noot. Niet helemaal zuiver nee, maar je hoort ( gelukkig ) zelf al dat ie niet goed is dus weet je wat je er aan moet doen. Maar je zou in de eerste plaats eens een ander geluid kunnen gebruiken met meer klank en minder gain, daar fleurt de solo enorm van op en waarschijnlijk ook je spel.

Braddie
16 september 2012, 03:40
post eens een film van die bands.

http://www.youtube.com/watch?v=myBEbX1XB5c&feature=relmfu
Bandje 1, is voornamelijk lounge muziek zoals we het zelf noemen.
Zangeres is nu een stuk beter gaan zingen, en ik zelf ben ook vooruit gegaan qua spel, dus er komt binnenkort nog een (Nokia n95) opname aan.

http://www.youtube.com/watch?v=lKJwPCi4mm4
Bandje 2, we spelen met leerlingen van de muziekschool zoals hier(Ik op toetsen, en kort achtergrond zang op het laatst)
En zoals in dit filmpje, doen we gewoon ook ons eigen ding!
http://www.youtube.com/watch?v=C4VDw-36oN4&feature=plcp
Rond 4:10 komt mijn toetsensolotje, en er zit uiteraard een bassolo en een paar gitaar solo`s in!

arnoldtims
18 september 2012, 19:15
Speel jij die piano partij in de eerste video?
Ik vind het allemaal goed klinken, in de laatste video heeft de zanger wat moeite met het hoog maar ach.

Je krijgt hier vaak feedback op je gitaar spel maar ik vind het grappig te zien dat je het eigenlijk allemaal wel weet toe te passen op je toetsen spel.
Een uitdaging is dan ook volgens mij om eens als als toetsenist naar je gitaar spel te kijken en jezelf feedback te geven.

En zeker ik vind ook dat je een erg prettig stem geluid hebt. Het moet idd allemaal wat meer onder controle komen en in balans.

Ik ben zo kritisch omdat ik vind dat je talent hebt en dat dus best kan zeggen. Je bent een doorzetter en soms wat eigenwijs en veroorzaak je soms ook wat commotie in een topic van jou maar je groeit ook mede daardoor steeds en maakt wel sprongen op gitaar gebied.

Toen ik een van je eerste muzikale bijdrage hoorde sprongen er tranen in mijn ogen( van geluk eindelijk iemand op dit forum die slechter speelt dan ik ;) ) Maar nu loop je me van alle kanten voorbij !@$%#$@! lol

Braddie
18 september 2012, 20:32
Speel jij die piano partij in de eerste video?
Ik vind het allemaal goed klinken, in de laatste video heeft de zanger wat moeite met het hoog maar ach.

Je krijgt hier vaak feedback op je gitaar spel maar ik vind het grappig te zien dat je het eigenlijk allemaal wel weet toe te passen op je toetsen spel.
Een uitdaging is dan ook volgens mij om eens als als toetsenist naar je gitaar spel te kijken en jezelf feedback te geven.

En zeker ik vind ook dat je een erg prettig stem geluid hebt. Het moet idd allemaal wat meer onder controle komen en in balans.

Ik ben zo kritisch omdat ik vind dat je talent hebt en dat dus best kan zeggen. Je bent een doorzetter en soms wat eigenwijs en veroorzaak je soms ook wat commotie in een topic van jou maar je groeit ook mede daardoor steeds en maakt wel sprongen op gitaar gebied.

Toen ik een van je eerste muzikale bijdrage hoorde sprongen er tranen in mijn ogen( van geluk eindelijk iemand op dit forum die slechter speelt dan ik ;) ) Maar nu loop je me van alle kanten voorbij !@$%#$@! lol

Ik speel de toetsenpartij in het eerste filmpje, en het 2e filmpje jawel :)
Maar, hoe bedoel je dat ik het toe pas op mijn toetsen spel?

Naja, ik ben 2,5 jaar geleden begonnen met spelen, toen kende ik net 1 akkoord en speelde ik All Right Now(Ja...) en nu na 2,5 jaar speel ik nog steeds Allright Now, maar nu inclusief solo, alle akkoorden, en tussenstukjes etc etc :)

En nog veel meer overigens, maar ik ben helaas nog wel sloppy soms..