PDA

View Full Version : HELP wat is eem goede beginners gitaar?



guitarrr879
12 september 2012, 21:29
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum, ik weet weinig van gitaren...
Alleen wil ik wel heel graag akoestiche gitaar gaan spelen.
Daarom is mijn vraag wat voor gitaar ik moet kopen en dan bij welke winkel.
(200 euro is mijn maximum).
Het hoeft geen super goede gitaar te zijn, ik wil alleen een goede gitaar om mee te beginnen.
Ik hoop op een snelle reactie.

LaurentB
12 september 2012, 21:35
Eerst moet je bepalen of je een staalsnarige gitaar (meestal gebruikt voor pop, rock, blues en country) of een nylonsnarige gitaar wil (vooral voor klassiek, latin, spaanse muziek).

Het beste is om eens naar diverse muziekwinkels te gaan en je te laten voorlichten, er zijn in dat segment wel meerdere bruikbare instrumenten.

Merken die ik zo ken die acceptabele dingen maken in die klasse zijn Cort en Yamaha, maar er zijn er vast meer.

guitarrr879
12 september 2012, 21:37
Ik wil waarschijnlijk een staalsnarige gitaar :)

LaurentB
12 september 2012, 21:48
Ok. Ik zie dat Tanglewood ook nog wel wat in die prijsklasse heeft, ook niet onaardig. Ik ben ook wel eens Morgan in die prijsklasse tegengekomen in een winkel, vond ik voor het geld ook niet gek.

guitarrr879
12 september 2012, 21:52
Oke, ik heb al veel over tanglewood gehoord alleen heb ik er nog geen in mijn prijsklasse gevonden.

Rizz
12 september 2012, 21:54
guitarrr879, is tweedehands een optie? Je hebt PM

LaurentB
12 september 2012, 21:55
De TW 28 CSN (http://www.feedbackmusic.com/gitaar/tanglewood-tw-28-csn/100005498/103684) bij Feedback is slechts 169 euro, blijkbaar.

jazzie1
12 september 2012, 22:00
Yamaha FG 700 MS , Epiphone en Ibanez hebben ook goede beginnersgitaren..

guitarrr879
12 september 2012, 22:01
Ja, tweedehands is zeker een optie.

guitarrr879
12 september 2012, 22:04
Bedankt voor alle reacties.

guitarrr879
12 september 2012, 22:06
De TW 28 CSN (http://www.feedbackmusic.com/gitaar/tanglewood-tw-28-csn/100005498/103684) bij Feedback is slechts 169 euro, blijkbaar.

Dat is een erg mooie gitaar. bedankt daarvoor.

guitarrr879
12 september 2012, 22:18
Maar weet iemand misschien of je bij het bespelen van een akoestische staalsnarige gitaar een versterker nodig hebt?

Rizz
12 september 2012, 22:23
Maar weet iemand misschien of je bij het bespelen van een akoestische staalsnarige gitaar een versterker nodig hebt?

Nee, het is een akoestische gitaar en die hoef je niet uit te versterken. Ze hebben een klankkast om het geluid voort te brengen.Een aantal bieden die mogelijkheid, maar ook daarmee kan je zonder versterking spelen. Een elektrische gitaar heeft een massieve body, dus dan moet je wel, anders komt er weinig geluid uit..

LaurentB
12 september 2012, 22:29
Maar weet iemand misschien of je bij het bespelen van een akoestische staalsnarige gitaar een versterker nodig hebt?

Alleen als je er live mee wil optreden in een band, omdat versterken via een microfoon dan snel tot rondzingen leidt. Als dat ooit echt zou moeten kun je het altijd nog laten inbouwen, of zijn er ook systemen waar je weinig aan hoeft in te bouwen. 200 euro is wat weinig als je een gitaar met zo'n systeem wil, want dat kost al gauw een 50 euro.

Cue Zephyr
13 september 2012, 01:02
€45 boven je budget. Maar volledig massief hout en een comfortabele vorm van de kast; http://www.thomann.de/nl/recording_king_ro_10_na.htm

guitarrr879
13 september 2012, 10:56
zouden greg bennett en granada goede beginners gitaren zijn ?

Rizz
13 september 2012, 11:04
Meeste boven je budget, op de Greg bennett's na.. En die zijn best ok.. Voor de rest zijn het klassieke gitaren die binnen je budget zitten..

Ga naar een winkel, laat je gitaren aanreiken en laat iemand erop spelen, het beste iemand die je kent, en bepaal wat jij mooi vind klinken. Daar moet je keuze op baseren en aan de hand van het aantal tips wat je nu gekregen hebt.. Jij bent het beste ni staat om dat te bepalen, dat kunnen wij niet voor je doen. Daar is klank echt te persoonlijk voor. En als je het niet helemaal goed kan beoordelen, koop dan nu iets wat redelijk in het gehoor ligt en ga dan later, als je het een beetje kan, shoppen voor een gitaar die echt bij jou hoort..

Rizz
13 september 2012, 11:09
Zoals hierboven, Greg Bennett's kunnen ok zijn.. Granada's zijn klassieke gitaren, dus met nylon snaren..

guitarrr879
13 september 2012, 11:10
Meeste boven je budget, op de Greg bennett's na.. En die zijn best ok.. Voor de rest zijn het klassieke gitaren die binnen je budget zitten..

Ga naar een winkel, laat je gitaren aanreiken en laat iemand erop spelen, het beste iemand die je kent, en bepaal wat jij mooi vind klinken. Daar moet je keuze op baseren en aan de hand van het aantal tips wat je nu gekregen hebt.. Jij bent het beste ni staat om dat te bepalen, dat kunnen wij niet voor je doen. Daar is klank echt te persoonlijk voor. En als je het niet helemaal goed kan beoordelen, koop dan nu iets wat redelijk in het gehoor ligt en ga dan later, als je het een beetje kan, shoppen voor een gitaar die echt bij jou hoort..

Het probleem is alleen dat ik niemand ken die echt veel af weet van gitaren.

guitarrr879
13 september 2012, 11:15
http://www.thomann.de/nl/washburn_wf_10s_nt.htm
Weet iemand iets van washburn?

LaurentB
13 september 2012, 11:38
Dat is ook wel een redelijk merk.

guitarrr879
13 september 2012, 14:32
Ik denk erover om een morgan te kopen, goed idee of niet?

Eric van Esch
13 september 2012, 14:51
Waarom zou je de Morgan willen kopen? In ieder geval kan ik je de Yamaha FG700S voor jouw budget aanraden (zoals vaker al hier op het forum), big bang for the buck. Daar ga je namelijk geen buil aan vallen, sterker nog je gaat er veel plezier aan beleven.

Triggy
17 september 2012, 06:19
http://www.thomann.de/nl/washburn_wf_10s_nt.htm
Weet iemand iets van washburn?

Ja dat is een Amerikaans bedrijf wat al meer dan 100 jaar snaarinstrumenten maakt. Assembleert natuurlijk ook in het verre oosten maar ze leveren goede kwaliteit. Hun D10 is jarenlang uitgeroepen in Amerika tot beste deal onder de 500 dollar. Kun je ook tweedehands nog wel eens leuk scoren.

http://www.rockpalace.com/product/Washburn-D10S