PDA

View Full Version : Het grote "schema gezocht"-topic



HaroldA
12 september 2012, 11:03
Geen idee of er al zoiets is, maar het leek me handig ...

Ik zoek nog een standaard Marshall "Plexi"-schema in Eagle-formaat (.sch) om aan te kunnen passen naar een Non-MV Sovtek Mig 50.

Niet-leesbaar schema: http://www.el34world.com/charts/Schematics/files/sovtek/Sovtek_MIG50-60.pdf

tommus42
12 september 2012, 12:06
Ken ik niet. Heb je deze al?
http://www.webphix.com/schematic%20heaven/www.schematicheaven.com/newamps/sovtek_mig50.pdf

HaroldA
12 september 2012, 12:08
Ken ik niet. Heb je deze al?
http://www.webphix.com/schematic%20heaven/www.schematicheaven.com/newamps/sovtek_mig50.pdf

Is nie de goeie: ik heb (o.a.) een 220uF/820R shared cathode op V1.

HaroldA
20 januari 2013, 21:31
Laten we het grote topic maar eens uitbreiden! :ok:

En wel met een verzoek voor de Catalinbread Super Chili Picoso booster. Gebaseerd op, maar ongetwijfeld niet 100% gelijk aan de Jack Orman AMZ Mosfet Booster: http://www.muzique.com/schem/mosfet.htm

De AMZ booster was niet 100% mijn smaak, maar misschien dat de Catalinbread versie beter is? Hoe dan ook, als iemand een schema voor me heeft?

Dirk_Hendrik
20 januari 2013, 21:47
Als je het op FSB (als het weer in de lucht is...) niet kunt vinden komt m'n oude kutopmerking: Als jij het nou es doet. Koop er eentje, trace em en deel het met ons. Velen gingen je voor. Da's de reden dat er zoveel online is gekomen aan schematuur waarvan de fabrikant het niet openbaar maakt.

HaroldA
20 januari 2013, 21:50
Als je het op FSB (als het weer in de lucht is...) niet kunt vinden komt m'n oude kutopmerking: Als jij het nou es doet. Koop er eentje, trace em en deel het met ons. Velen gingen je voor. Da's de reden dat er zoveel online is gekomen aan schematuur waarvan de fabrikant het niet openbaar maakt.

Ik zou wel willen en zit er ook al een tijdje op te azen: op ebay staan eigenlijk alleen maar nieuwe en als er een keer een 2e handsje voorbij komt is hij of buiten de EU te koop, of voor bijna de nieuwprijs.

Ik heb al wel de basversie gevonden, helaas alleen een layout en geen schema:
http://3.bp.blogspot.com/-vJXOol71AUY/UPs-EHYoEzI/AAAAAAAAERo/QnLi1-ay9fw/s1600/Catalinbread+Sagrado+Poblano+Picoso.png

nico verduin
21 januari 2013, 00:32
Ik zou wel willen en zit er ook al een tijdje op te azen: op ebay staan eigenlijk alleen maar nieuwe en als er een keer een 2e handsje voorbij komt is hij of buiten de EU te koop, of voor bijna de nieuwprijs.

Ik heb al wel de basversie gevonden, helaas alleen een layout en geen schema:
http://3.bp.blogspot.com/-vJXOol71AUY/UPs-EHYoEzI/AAAAAAAAERo/QnLi1-ay9fw/s1600/Catalinbread+Sagrado+Poblano+Picoso.pngDan maak je hier toch een schema van :)

HaroldA
21 januari 2013, 00:39
Dan maak je hier toch een schema van :)

Stond al op de planning :ok:

(dan heb ik nog steeds de gitaarversie niet)

nico verduin
21 januari 2013, 09:40
Zal wel voornamelijk in die 220nF zitten

Mitch
21 januari 2013, 10:42
Ja, die heb ik gehad en als ik het me goed herinner zat er alleen een verschillende waarde condensator bij de input, verder niet. Deze is trouwens wel leuker dan de Super Chili Picoso door het extra laag, dat in mijn ervaring nooit modderig wordt maar wel lekker beukt. Beide versies geven overigens wel wat meer tophoog. Kan nuttig zijn, maar ook net teveel. Vergelijkbaar met een SHO.
Geen schema dus maar hopelijk heb je hier ook wat aan.

gertjepeet
21 januari 2013, 11:59
Als je kijkt op deze site: http://www.muzique.com/schem/mosfet.htm
zie je de gitaar versie die is nagenoeg gelijk aan die van de originele Super Chili Picoso , het is ene Jack Orman die deze ook voor Catalinbread heeft ontworpen. Met jou layout en de kennis op muzique.com com jij er wel uit toch?
:ok:

Nah; ik heb niet goed gelezen, die had je al gevonden... sorry :nervous:

HaroldA
25 januari 2013, 22:32
http://www.muzique.com/schem/mosfet.gif

Aan de hand van de layout van IvIark vind ik deze verschillen:
C1: 10nF (ipv 1nF)
C4: 220nF (ipv 100nF)
C5: 470uF (ipv 100uF)
R7: 1M tussen output en ground (bestaat niet in de AMZ)

Voor de rest is het schema en de componenten gelijk aan de AMZ Mosfet Booster.

Zou de Super Chili Picoso dan toch een 100% "clone" van de AMZ zijn? Misschien met als enige toevoeging R7 (1M tussen out en gnd)?

nico verduin
26 januari 2013, 08:13
Zou me niets verbazen......

HaroldA
27 januari 2013, 22:47
@D_H: Als aanvulling op jouw HDnB schema: http://www.dirk-hendrik.com/temp/carl_martin_hot_drive_n_boost.pdf

Afwijkingen met mijn HDnB MK2 uit 1997:
* C8: 330pF
* C9: 470nF
* 10K naar ground tussen R8 en out

Bewijs van de 10K-weerstand: http://www.newtone-online.nl/forum/index.php?action=dlattach;topic=6802.0;attach=1046 1;image

Mitch
28 januari 2013, 09:54
Ik weet niet wat er nu op de site staat, maar destijds werd op de website ook volledig erkenning gegeven voor het ontwerp van Orman.

HaroldA
28 januari 2013, 09:59
Ik weet niet wat er nu op de site staat, maar destijds werd op de website ook volledig erkenning gegeven voor het ontwerp van Orman.


The SCP based off of the “MOSFET BOOST” circuit designed by the great Jack Orman (www.muzique.com).

"Gebaseerd op" dus ...

7ender
13 februari 2013, 14:43
Ik zoek nog een schema en gebruiks-aanwijzing van een hollandse vrouw.

Ik wil een modificatie aanbrengen in de hersenen , waardoor het mogelijk is om als normale vent rustig "niet te hoeven luisteren" , zonder dat het meteen opvalt :sssh:

cluseau
13 februari 2013, 22:55
"niet te hoeven luisteren" , zonder dat het meteen opvalt :sssh:

Daar heb ik het volgende op gevonden:

Als ze geluid maakt kijk dan voor zover mogelijk in de richting waar het geluid vandaan komt. Vervolgens reageer je met ja en of nee maar wat je ook zegt, voeg er er "schat" aan toe. Vervolgens ga je verder met jouw belangrijke zaken en vergeet zo snel mogelijk het hele voorval mocht daar uberhaupt iets van zijn blijven hangen. Je zal zien dat het werkt. Kom je later in de problemen omdat je niet aan je toezegging hebt voldaan ontken je stellig dat het gesprek heeft plaatsgevonden en vraagt of er soms iets dat je moet weten. Deze twijfel brengt haar zeker uit balans.

succes :hide:

nico verduin
14 februari 2013, 06:52
Daar heb ik het volgende op gevonden:

Als ze geluid maakt kijk dan voor zover mogelijk in de richting waar het geluid vandaan komt. Vervolgens reageer je met ja en of nee maar wat je ook zegt, voeg er er "schat" aan toe. Vervolgens ga je verder met jouw belangrijke zaken en vergeet zo snel mogelijk het hele voorval mocht daar uberhaupt iets van zijn blijven hangen. Je zal zien dat het werkt. Kom je later in de problemen omdat je niet aan je toezegging hebt voldaan ontken je stellig dat het gesprek heeft plaatsgevonden en vraagt of er soms iets dat je moet weten. Deze twijfel brengt haar zeker uit balans.

succes :hide:blijven dromen :)

Thiez
14 februari 2013, 08:05
Daar heb ik het volgende op gevonden:

Als ze geluid maakt kijk dan voor zover mogelijk in de richting waar het geluid vandaan komt. Vervolgens reageer je met ja en of nee maar wat je ook zegt, voeg er er "schat" aan toe. Vervolgens ga je verder met jouw belangrijke zaken en vergeet zo snel mogelijk het hele voorval mocht daar uberhaupt iets van zijn blijven hangen. Je zal zien dat het werkt. Kom je later in de problemen omdat je niet aan je toezegging hebt voldaan ontken je stellig dat het gesprek heeft plaatsgevonden en vraagt of er soms iets dat je moet weten. Deze twijfel brengt haar zeker uit balans.

succes :hide:

vooral dat laatste is een belangrijke factor. Het stellig ontkennen dat het gesprek heeft plaatsgevonden. Hierna is ze enigzins geiriteerd waardoor er een ijzige stilte valt. En als het stil is hoef je dus ook nergens naar te luisteren. Missie geslaagd.

7ender
14 februari 2013, 11:17
Daar heb ik het volgende op gevonden:

Als ze geluid maakt kijk dan voor zover mogelijk in de richting waar het geluid vandaan komt. Vervolgens reageer je met ja en of nee maar wat je ook zegt, voeg er er "schat" aan toe. Vervolgens ga je verder met jouw belangrijke zaken en vergeet zo snel mogelijk het hele voorval mocht daar uberhaupt iets van zijn blijven hangen. Je zal zien dat het werkt. Kom je later in de problemen omdat je niet aan je toezegging hebt voldaan ontken je stellig dat het gesprek heeft plaatsgevonden en vraagt of er soms iets dat je moet weten. Deze twijfel brengt haar zeker uit balans.

succes :hide:


...oke , ....dat klinkt als een goede geteste gebruiks-aanpassing :satisfie: ,.......

...hoef ik iig geen modificaties aan te brengen .

Overigens kan dat laatste best wel , ....de garantie is namelijk al een poos verlopen ( van mij ook , maar dat telt natuurlijk niet :sssh: )

cluseau
14 februari 2013, 11:44
...oke , ....dat klinkt als een goede geteste gebruiks-aanpassing :satisfie: ,.......
Voor mij werkt dat idd goed maar moet daar wel bij vermelden dat ik met een zeer vergevingsgezind exemplaar te maken heb.



...hoef ik iig geen modificaties aan te brengen .
Zou ik niet aan beginnen. Zeker als ze wekelijks in gebruik is, vaak op vol vermogen draait en begint uit te drogen zal iedere wijziging slecht uitpakken. Beter is om goedmakende aktie's te ondernemen. Eventueel doe je eens per jaar iets aan dat valentijn gelul en of een wekelijks bloemetje. Gelukkig heb ik daar geen last van en heb dat van begin af de kop in weten te drukken door op overtuigende wijze te preken dat deze ellendige onzin zuiver commerciele bedoelingen heeft. Uiteindelijk is het de kunst haar te overtuigen dat de door jouw gemiste verbale waterval nooit heeft plaatsgevonden. Op het moment dat zij zich wil laten onderzoeken op mogelijk beginnende dementie heb je het overtuigend gebracht maar zover zou ik het niet laten komen. "Geven en nemen" heet dat toch? Bespeel haar met gevoel dan heb je er het langste plezier van.



Overigens kan dat laatste best wel , ....de garantie is namelijk al een poos verlopen ......
Garantie heb je nooit gehad ;). Wees blij dat je zover gekomen ben.


Moeten we dit topic niet afsplitsen?