PDA

View Full Version : Tone king ironman ???



Punisher79
12 september 2012, 02:04
Hoi,

Zou graag jullie ervaringen willen horen over de ironman powersoak...
Ik weet dat ie duur is, dat er goedkopere zijn, dat je best af bent met een kleinere amp, bla bla bla...

Neen, graag input van mensen die hem gebruiken... Zelf speel ik op een NMV 100W SL marshall.
Dus als er gasten zijn die hem gebruiken in combinatie met n marshall.... Super!

THD, Dr.Z, Powerbrake, allemaal getest... Na 8db is t meestal gedaan. Ik geloof dat de IM hier beter in is.


Shoot ! ;)

Grtz,

Roberto

Punisher79
12 september 2012, 22:45
Niemand ??? :dontgeti:

Buzzel
13 september 2012, 11:27
Het is een nogal specifieke vraag over een apparaat dat bijna niemand heeft.

Pepe
13 september 2012, 12:42
Ja, als alleen die twee mensen mogen reageren die hem daadwerkelijk hebben dan is het rustig wachten tot ze toevallig op deze draad stuiten en ook nog eens zin hebben.
Maar goed. Ik ben al weer weg.

Punisher79
13 september 2012, 14:50
Hoi,

Wil toch even reageren op Pepe. Het is zeker niet de bedoeling dat enkel die twee personen mogen reageren die hem hebben. Ik heb het misschien wat verkeerd geformuleerd :???: . Wat ik wou vermijden zijn de discussies die je op de andere forums terug vind. Heb je dit of dat al geprobeerd...? Koop je een kleinere amp... . Ik heb al wat attenuators geprobeerd, maar zoals ik al zei stellen de meeste telleur na 8DB. En ik lees over deze echt wel goede dingen...

Dus ik was eigenlijk een beetje aan het vissen achter ervaringen ermee. Uiteraard zijn posts van mensen die het toestellen kennen of al mee in aanraking komen ook welkom.

Dus, alle input is welkom maar ik wou het topic niet te breed trekken.

Okido :hippie:

Grtz,

Roberto.

Punisher79
18 september 2012, 18:26
Hoi,

Laat gewoon ff weten dat ik hem vanmorgen besteld heb. Ik verwacht hem over n week of twee te hebben.
Moesten er geïnteresseerden zijn wil ik wel n reviewtje op het forum gooien...
Is misschien handig aangezien je er zo weinig over vindt op het net...?

Grtz,

Roberto

Buzzel
18 september 2012, 18:40
Altijd! Een reden waarom mensen bepaalde dingen niet kopen is gewoon puur omdat er niks over te vinden is behalve de website van de fabrikant zelf.

Pepe
19 september 2012, 02:07
Vond je de Ultimate minder goed?

B-stone
19 september 2012, 08:28
Heb je wel eens een weber mass geprobeert? Ben wel benieuwt: op amerikaanse fora zijn ze over het al gemeen ook gek op een aracom attenuator en een alex.

Ben erg benieuwt hoe deze je gaat bevallen! Laat maar wat horen :D

Punisher79
19 september 2012, 17:02
Hoi allemaal,

Over de ultimate kan ik mij niet uitspreken... Ik was n beetje ongerust voor de grote impedantie mismatch...
Inderdaad de Amerikaanse fora zijn vol lof over de Aracom, maar daar is geen dealer van te vinden in Europa :(
De toneking mag gerust langs de Aracom denk ik. De techniek erin gebruikt is wel goed denk ik...
Voor elke stap dat je gaat attenueren is er een gekoppelde transfo... Dit maakt hem duur.

Maar goed, hij is besteld en zodra hij binnen is wordt ie grondig getest en breng ik n verslagje uit.

Ik test hem op een superlead 100watt van marshall en de vintage modern 100watt met mastervolume!
Heb ook nog nog een ac15 staan, dus als we toch bezig zijn :)

Grtz en tot ...

B-stone
19 september 2012, 18:05
Hoi allemaal,

Over de ultimate kan ik mij niet uitspreken... Ik was n beetje ongerust voor de grote impedantie mismatch...
Inderdaad de Amerikaanse fora zijn vol lof over de Aracom, maar daar is geen dealer van te vinden in Europa :(
De toneking mag gerust langs de Aracom denk ik. De techniek erin gebruikt is wel goed denk ik...
Voor elke stap dat je gaat attenueren is er een gekoppelde transfo... Dit maakt hem duur.

Maar goed, hij is besteld en zodra hij binnen is wordt ie grondig getest en breng ik n verslagje uit.

Ik test hem op een superlead 100watt van marshall en de vintage modern 100watt met mastervolume!
Heb ook nog nog een ac15 staan, dus als we toch bezig zijn :)

Grtz en tot ...

Teering wat is dat ding trouwens duur, heb je bijna een 2e super lead voor ;) ben erg benieuwd!

jerome
8 november 2012, 19:09
Hi Punisher! Heb je die Tone King Ironman al binnen?
Ik ben zo benieuwd hoe die je bevalt!
Ik ben ook benieuwd of ie op de VM ook goed werkt om de "sweetspot" van een amp met mastervolume ook op lagere volumes te krijgen!

Einzeln
10 november 2012, 23:53
Ik ben nieuwsgierig naar de tubejuice. Ervaringen iemand?
http://www.tubejuiceattenuators.com/