PDA

View Full Version : Wat heb ik nodig om op te nemen op mijn PC?



Koni05
11 september 2012, 14:00
Hallo.

Sinds kort woon ik op kamers en vind ik het geen goed idee om te spelen met een versterker van 100 watt.. Daarom zoek ik software om te spelen via de pc, en dat ook op te nemen.

Nou heb ik een Boss ME25, is er een simpele manier om dit naar een pc te sturen? Ik heb er namelijk geen software bij.

Ik ben totaal niet thuis in dit soort software en grappen, daarom vraag ik jullie hulp!

Alvast bedankt! :)

-Martijn-
11 september 2012, 14:03
Wat heb ik nodig om op te nemen op mijn PC?

De zoekfunctie. ;)

vincedepooh
11 september 2012, 18:33
Boss ME25 funtioneerd als usb-interface. Dus usb de computer in. Audacity downloaden (eenvoudig gratis opname software) en gaan!

Koni05
11 september 2012, 23:20
Bedankt Vincedepooh. Ik had al het een en ander opgezocht, maar icm met de ME25 echt weinig specifieks gevonden. Dit zal ik eens proberen! Thanks!

harrie-beton
11 september 2012, 23:42
De ME-25 kan direct op een USB-poort van je PC worden aangesloten en als front end voor je digitale opnametoepassingen dienen. Dat kan omdat de ME-25 ook dienst doet als USB audio-interface. Hij wordt trouwens geleverd met de Cakewalk SONAR 8.5 LE software - dus krijg je eigenlijk een complete studio. De USB-verbinding werkt in twee richtingen en kan dus audiodata van ME-25 de PC en vice versa doorseinen

bron http://www.peterverspuy.nl/floorprocessors/boss/me25-me-25-multi-effect-voor-gitaar-excl-psa230s-19176.html

scartube
12 september 2012, 20:48
Line 6, heeft verschillende vrij goedkope modellen. De software zit er meestal bij. Ik heb zelf een tone-port en deze werkt perfect. Alleen de opname software (Ableton) was me wat te complex voor wat ik het nodig heb. Daarom gebruik ik nu riff-works... Veel eenvoudiger en het is ook mogelijk om op meerdere sporen op te nemen. Weet wel dat je pc krachtig genoeg moet zijn. Mijn pentium 4 dual core met 2gb Ram trok het niet. Iedere twee minuten had ik een kleine storing in de opnames. Na een uitbreiding naar 4Gb Ram was dit euvel verholpen. De meeste USB interfaces zijn trouwens te combineren met eender welke software. Als je goede cracks kan vinden, kun je uitproberen wat je het beste ligt.

harrie-beton
12 september 2012, 23:21
@Scartube, hij heeft al een interface

scartube
13 september 2012, 11:03
@Scartube, hij heeft al een interface


Oei niet goed gelezen...

Zeker Riffsworks proberen, is echt wel een goed en simpel programma voor de beginner. Zit alles op wat je nodig hebt en je verliest geen tijd met het uitzoeken van 100den functies waar je toch geen reet aan hebt als je niet professioneel bezig bent.

VLP
24 december 2012, 18:14
Dag Koni,

Ik heb ook een ME-25. Ik heb het wel eens gebruikt als interface maar vond het niet echt denderend. Ik gebruikte Audacity als software.
Wat vind jij er nu van ?