PDA

View Full Version : Zoom 606 Patches



Retinite
14 juni 2003, 23:30
wete iemand nog een site met zoom 606 patches, en dan ook echt van de 606? behalve http://www.aspecto.net/zoom606/ .... ik vind nix meer, of HEB je zelf noeg kewle patchinstellingen; i am your man!

thx in advance

Timmer
15 juni 2003, 16:06
Je zou eens kunnen kijken naar patches voor de zoom 505 (of 505II) misschien dat die een beetje in de richting komen. Heb ik ook gedaan maar meestal rommel ik gewoon wat aan.

Trouwens, hoe bevalt jouw 606 je? Ik moet zeggen dat de meeste amp models niet super zijn maar ik speel ook over een klein klote versterkertje. Wat ik eigenlijk nooit gebruik zijn usblues, marshall drive, boogie drive, peavey drive, overdrive, fuzz, metal en acoustic. Misschien dat ze met een koptelefoon beter klinken of over een andere versterker wellicht.


Wat ik vaak gebruik als rock/metal geluid is als drive model "distortion" (dt) en dan de amp/cabinet modeling aan ("stack") wat echt een onwijze boost geeft. Verder dan gain op 25 ofzo. Lekker strak geluid als je een goede brughumbucker hebt voor snelle metal riffs.

Voor leads gebruik ik het "lead" model, weer met die amp modeling op stack. Gain tussen 15-25 afhankelijk wat voor type muziek en pickups. Klinkt trouwens ook wel apart als ritmegeluid.


Oftewel: die stack modeling geeft mij het meeste plezier, hoewel dat bij verkeerde settings je geluid onwijs kan verneuken. Kijk maar of je er wat mee kan.


De effecten gebruik ik eigenlijk weinig. Meestal alleen reverb of een tikje chorus bij cleane settings.

Ik denk (maar dat weet ik niet zeker) dat als ik een goede versterker vindt waaruit ik een mooie leadsound en een vet ritme geluid kan halen dat die ZOOM de deur uit gaat. We zullen wel zien. Voorlopig kan ik er nog wel een tijdje mee vooruit.

Retinite
15 juni 2003, 18:19
Ja ik he bla heel veel 505's maar ze klinken dan toch niet zoals het er staat, (de 505 klinkt anders, of die mensen die de patches bedenken kunne niet horen :D) maar ik heb m nu een half jaar en hij is über, ik heb een 80 euro samick versterker, vraag met NIET hoeveel watt :S en dan is en pedaal als deze ech teen must. Ik ze de bas bij mij versterker op vol, en hoog en middenn net iets onder half, de gain o pde versterker op gewoon clean geluid, gain 2 uit, de gain op zoom op 30, metal, patch 25, chorus1, ZNR 9, eq op 44, dat wa tdaarna komt op -10 en rev/ely op Hall (verschilt) dan krijg ik met mn squier een geluid dat aardig goed in de buurt komt van Mushroomhead in Xenoxed, als ik mn bc rich warlock met Humbuckers hep (squier = single coil) zal t wel nog wat vetter klinken, maar i kdacht aa neen Marshall AVT 50 of 100 of 150, maar eerst de nieuwe gitaar :p

Ik he been vraag aan je, ken je t nummer Welcome home (Sanitarium), van Metallica? I khe bdaar de zoom 505 patch voor gevodnen ,maar die klinkt niet echt goed... weet ji jhoe je t geluid uit die eerste (en dus ook eigenlijk de rest van de solos) solo krijg? t klinkt beetje senthesyser sawtooth achtig :S met flanger lijkt t erop, maar dan hoor ik de hele tijd zo een flenger gons ('van hoog naar laag geluid' als je snapt wat ik bedoel :S)... en dan klinkt t echt weird :D

peavy drive gebruik ik bij 1 nummer (jawel) de solo van Could have lied van Red hot chili peppers met de gain op 15, fender clean spreekt voor zich, gewoo nvoor clean, accoustisch soms voor lol en die mdrv en fuzz en od eigenlijk niet/nooit

Timmer
15 juni 2003, 20:07
LOL ik heb ook een samick versterker. Soon to be replaced 8-)

Gelukkig hoef ik in ieder geval de samick gitaar (THE HORROR!!) niet meer te gebruiken. Inderdaad, dit pedaal is in ieder geval voor die versterker een welkome aanvulling. Ik probeerde laatst voor de gein weer eens de ingebouwde overdrive en kan me nu niet meer voorstellen hoe ik het daar zolang mee heb weten uit te houden.


w.b. die 505 patches: er zit inderdaad (zoals met alles op internet) een boel troep tussen. 505 heeft inderdaad ook een ander geluid/andere mogelijkheden.

En dat sanitarium geluid, dat weet ik niet. Het kan best zijn dat de 606 daartoe niet in staat is, ook al beweert iemand anders dat het wel zo is. Such is life :) het is maar een goedkoop pedaal en ik denk dat Metallica wat meer te besteden heeft.

Retinite
16 juni 2003, 19:11
na dat ji jt zei heb ik ook Stack (s9) bij ZNR gedana ,klinkt hip :D amar nu maakt men versterkr (De samick) en vreemd geluid mij palm muting :S alsof hi jt niet aan kan, zo 'laag'... zucht... Maar als ik een duurde versterker heb zou jij de 606 weg doen, of m houden voor reverb of chorus effecten? en he bji jwel eens geprobeerd 707 patches op de 606 te doen?

Timmer
17 juni 2003, 11:51
Inderdaad: bij extreme settings de stack er nog eens boenop aan zetten wordt het geluid er niet altijd beter op (vooral bij Metal7 drive) maar minider agressieve drives (zoals de normale distortion) worden er een stuk beter op!

Hmm 707 patches, nooit geprobeerd. Ik zal es kijken. Denk niet dat dat wat wordt, want het verschil tussen 606 en 707 is volgens mij nogal groot.

Wat dat betreft lijken de 505 en 606 veel meer op elkaar.