PDA

View Full Version : Nieuwe of 2e hands Fender Telecaster



Mesa-Man
11 september 2012, 12:52
Wat is wijsheid?

Een nieuwe USA telecaster kopen met 30% korting
Zie:http://www.tierolff.nl/winkel/index.php?name=fender-american-special-telecaster%AE-3-color-sunburst-aktie--30%&page=product&afdelingID=130&product=11493

Vraag me trouwens af of deze normale prijs van 1129,31 euro wel zo normaal is.....

of via Marktplaats een 2e hands kopen?

Of is een Baja Telecaster ook een erg goede gitaar of is deze geen vergelijk met bovenstaande USA?


Daarbuiten zoek ik nog een lekkere scheurgitaar, is een LTD ESP dan een goede keus?

snaarplukker
11 september 2012, 13:13
€ 1129,-- is de adviesprijs. Ik zag hem bij een andere winkel voor € 949,--. Ook met € 1129,-- doorgestreept.
Dus je bent daar goedkoper uit dan de Duitse internet dozenschuivers.;)

Hendriks
11 september 2012, 13:21
Ik vind 790 nog steeds veel voor een Special , koop je 2dehands ook een goede standaard voor , of met een beetje meer erbij een AVRI.

DemolitionColorScheme
11 september 2012, 13:22
Tweedehands. USA Tele's kun je makkelijk voor €600,- vinden.

allochthomas
11 september 2012, 15:02
Voor 1000 euro heb je idd al een AVRI

Mesa-Man
11 september 2012, 17:01
Voor 1000 euro heb je idd al een AVRI


Ja dat scheelt alweer 210 euro, die telecaster in mijn beginpost is 790 euro

Buiten dat heb ik al een AVRI '57 stratocaster USA

Mesa-Man
18 september 2012, 17:19
vandaag mijn AVRI See Through blond '57 USA strat opgehaald, de plasic folie zat nog op de slagplaat, wat balen is dat er op de slagplaat zo een stom Amerikaans vlagje zat.. vervolgens de beschermfolie verwijderd

Wat blijkt, zit er op de slagplaat nu een witte afdruk van dat stom Amerikaans vlagstickertje! Waarschijnlijk komt dat omdat het zonlicht erop heeft geschenen. De slagplaat is niet spierwit, maar romig wit. Dus dat spierwitte vlaggetje valt op... De muziekzaak wil een andere slagplaat regelen maar ik moet hem er zelf opzetten, een hoop geklooi en weer nieuwe snaren opzetten!

Bedankt Fender dat jullie die stomme stickertjes op de slagplaat plakken!

Buzzel
18 september 2012, 17:33
Had ik ook. Erger nog, de gitaar had zo lang in de winkel gehangen dat de lijm van de folie op de slagplaat bleef plakken inplaats van het folie, dus kon ik dat er ook lekker van af pulken.

savale
18 september 2012, 17:41
Ik heb een in vrijwel nieuwstaat verkerende Baja die je wel eens mag proberen en eventueel overnemen voor 450 incl koffer. Speelt heel licht en kwalitatief echt heel goed:

http://www.themusiczoo.com/images/10-23-08/Classic_Player_Baja_Telecaster_Desert_Sand_MZ80483 84combo.jpg

DemolitionColorScheme
18 september 2012, 19:52
Volgens mij is de OP al wel voorzien en daarbij doen we ditsoort dingen (helaas?) niet op het forum.

Mesa-Man
18 september 2012, 20:00
Volgens mij is de OP al wel voorzien en daarbij doen we ditsoort dingen (helaas?) niet op het forum.

nee nog niet voorzien en ik vind het niet vervelend hoor

Sinner1980
18 september 2012, 20:16
Maar het is wel spam, beter om dit soort voorstellen via pm te doen. Wel een goed voorstel btw; bajas zijn vet!

Ik zou een baja oppikken en de rest in een eventuele scheurplank investeren. Een avri is natuurlijk ook een goede optie maar duurder.

Esp ltd gitaren zijn ok mits je niet de goedkoopste lijnen neemt. De ltd deluxe lijn vind ik persoonlijk erg goed, gewone ESP nog beter en niet duur 2e hands

Mesa-Man
19 september 2012, 07:46
Maar het is wel spam, beter om dit soort voorstellen via pm te doen. Wel een goed voorstel btw; bajas zijn vet!

Ik zou een baja oppikken en de rest in een eventuele scheurplank investeren. Een avri is natuurlijk ook een goede optie maar duurder.

Esp ltd gitaren zijn ok mits je niet de goedkoopste lijnen neemt. De ltd deluxe lijn vind ik persoonlijk erg goed, gewone ESP nog beter en niet duur 2e hands

Wat is het verschil tussen een standard Telecaster en een Baja Telecaster?

Buiten de Avri strat die ik nu heb, heb ik nog een Epiphone Les paul Goldtop.

Tweedehands ESP's vind je niet veel (althans op MP)

Riny
19 september 2012, 10:28
Tweedehands ESP's vind je niet veel (althans op MP)

Ook zit er met regelmaat naar te kijken/zoeken naar een LP.
Echter de bedragen die ze vragen vind ik hoog en hiermee zit je niet ver van diverse nieuwprijzen.
Overweeg om even door te sparen en gewoon een nieuwe aan te schaffen.

mesaman
19 september 2012, 10:53
Wat is het verschil tussen een standard Telecaster en een Baja Telecaster?

Buiten de Avri strat die ik nu heb, heb ik nog een Epiphone Les paul Goldtop.

Tweedehands ESP's vind je niet veel (althans op MP)

leuk hoor, die naam. Ik vind het niet netjes om dezelfde naam te nemen.

MjS
19 september 2012, 10:58
Wat betreft de Tele:

Ben zelf ook opzoek naar een Tele geweest, en voor mij had de Baja in de prijsklasse 400-1000 zeker de overhand (let wel, geen Road Worn geprobeerd maar ach). Ik kan moeilijk mijn vinger leggen op wat de Baja zo doet aanspreken, maar ik weet dat er velen zo over denken. Sterker nog, op basis van berichten op internet heb ik het idee dat de Baja de meest gewaardeerde Tele onder de 1000 euro is. Doe je geen miskoop aan.

De US Tele's en standaard Mex Tele's hebben wat minder ballen of twang, of hebben zo'n dun halsje. Maar goed, voor sommige kan dat juist fijn zijn.

Kim Wilson
19 september 2012, 11:00
Ik vond destijds de Baja meer karakter hebben dan een USA Standard. Daarbij was de Baja ook een prima afgewerkte plank met goeie pickups, dus het prijsverschil zag ik er niet aan af. Anders wordt het met een AVRI, die zijn wel echt een stukkie beter.

Ergo, als je wil kiezen tussen een USA Std en een Baja, zou ik de Baja nemen. Als een AVRI ook binnen de mogelijkheden ligt, zou ik die doen.

Mesa-Man
19 september 2012, 11:04
leuk hoor, die naam. Ik vind het niet netjes om dezelfde naam te nemen.

Sorry hoor, maar hoe kon ik het weten dat jij al een soortgelijke naam had?
Had ik dan eerst heel het forum moeten checken?

mesaman
19 september 2012, 19:36
fJa, ik post regelmatig, dus de kans dat je mijn naam had gelezen is aanwezig. Maar dit blijkt niet het geval. Nu neem ik aan dat je hier wat mee doet. Via de PM heb ik een reactie gegeven en lijkt mij netter om dit daarmee te doen.

DemolitionColorScheme
19 september 2012, 19:57
Dat krijg je ervan als je zo'n username neemt, grote kans dat er meerdere zijn die Mesa-Man of een variatie daarop kiezen. ;)

zjanke
19 september 2012, 20:46
Pssst http://www.gitaarnet.nl/forum/member.php?8619-mesa-man :D

Sinner1980
19 september 2012, 21:38
Ook zit er met regelmaat naar te kijken/zoeken naar een LP.
Echter de bedragen die ze vragen vind ik hoog en hiermee zit je niet ver van diverse nieuwprijzen.
Overweeg om even door te sparen en gewoon een nieuwe aan te schaffen.

Goed blijven zoeken, ik kocht een phoenix II voor 850, nieuw doen deze ca 1800. Hetzelfde geld voor mijn nieuwe viper, scheelde ook ca € 1000,-. Zoeken loont dus blijkbaar.
Beide gitaren verkeren in mint staat.

Je zult dus wel gek zijn om de volle mep te betalen. Dat soort gekken moeten er natuurlijk wel zijn en blijven om mij te voorzien in dit soort dealtjes dus ik zeg +1 ;)

Pas wel op met je ESP met die boze chinezen nu, ik heb die van mij al verstopt!

Buzzel
19 september 2012, 22:01
Pssst http://www.gitaarnet.nl/forum/member.php?8619-mesa-man :D

Tja, die was toch wel even 7 jaar eerder.

mesaman
19 september 2012, 22:08
;)
en daarvoor ook al aanwezig.

ellisvertellis
20 september 2012, 10:10
Hele toffe gitaar, zo'n Baja, mooi afgewerkt, vlot bespeelbaar, leuk halsje, veel klankmogelijkheden... maar toch was ik enigzins teleurgesteld toen ik ze vorige keer voor de eerste keer bespeelde. Weet niet wat het is, maar ik verwacht meer twang uit een tele, meer scherp hoog uit de brug. De Baja heeft veel opties, heel bruikbaar allemaal, maar de typische tele klank kreeg ik er niet uit. Jammer, maar ik zou ze niet kopen, tenzij er andere pickups in zitten? Uiteraard erg subjectief, maar ik ben toch ook niet de enige, denk ik.
Ter vergelijking; ik speel regelmatig op een classic '50s MIM en die heeft het wel voor mij (mits andere pickups)!

Hendriks
20 september 2012, 10:22
Ik heb mijn AVRI52 gekocht op Marktplaats voor €700 , super tele , gewoon goed opletten en geduld hebben.

Kim Wilson
20 september 2012, 10:23
@ Ellisvertellis:
Zo zie je hoe persoonlijk zoiets als geluid kan zijn. Voor mij is die Baja precies wat een Tele moet zijn. Rauw, fel en direct. Ik heb wel gehoord dat andere Tele's een breder spectrum aan frequenties laten horen. Meer hoog en meer laag. Een Baja is heel mid-georiënteerd. Nu is dat in combinatie met een oude Fender amp wel weer prettig, die hebben genoeg laag en hoog van zichzelf. De Highway 1 heeft een heel rijk geluid, met veel laag en hoog. Ik kon er niks mee, mijn amp ging volledig over de zeik.

Nog een voorbeeld over hoe persoonlijk een gitaar kan zijn. Ik heb samen met Mitch eens een handvol Tele's getest. Na een snelle unplugged selectie zijn we met een USA Std, Mex Std, Korea Lite Ash, Baja en HW1 in een hokje gaan zitten. Mitch had zijn (Japanse RI, als ik het goed heb) Tele mee ter vergelijk. Die laatste klonk hemels in de handen van Mitch, maar als ik ermee speelde klonk ie als een dode plank. Bij de Baja was het precies andersom. Datgene wat ik ermee deed, kwam op de Baja goed tot zijn recht, terwijl Mitch niks met die Baja kon.

Lang verhaal, maar het is alleen maar om duidelijk te maken dat je zelf moet testen. Wat voor de één goed werkt, kan voor de ander helemaal niks zijn. Zoiets is te persoonlijk om je via een forum te laten adviseren. Je moet het zelf ervaren, zelf spelen en zelf kiezen welke het beste bij jou past.

Pepe
20 september 2012, 11:33
Ja, zelf doen. Ik las op dit forum alleen maar jubel dingen over de Baja. Nou dan MOET dat wel goed zijn. Krijg ik er uiteindelijk zelf eentje in mijn handen.... geen idee waar die jubel op gebaseerd is? Niet slecht hoor, alles deed het maar ook niks om je druk over te maken.

Kim Wilson
20 september 2012, 11:37
Ja, zelf doen. Ik las op dit forum alleen maar jubel dingen over de Baja. Nou dan MOET dat wel goed zijn. Krijg ik er uiteindelijk zelf eentje in mijn handen.... geen idee waar die jubel op gebaseerd is? Niet slecht hoor, alles deed het maar ook niks om je druk over te maken.

Nou, voor het geld is het absoluut een goeie gitaar. Netjes afgewerkt, goeie elektronica en hardware. Hij moet je alleen wel liggen. Ik vind hem geweldig, maar het is blijkbaar geen allemansvriend.

Hendriks
20 september 2012, 11:51
Ja, zelf doen. Ik las op dit forum alleen maar jubel dingen over de Baja. Nou dan MOET dat wel goed zijn. Krijg ik er uiteindelijk zelf eentje in mijn handen.... geen idee waar die jubel op gebaseerd is? Niet slecht hoor, alles deed het maar ook niks om je druk over te maken.
Ik heb er ook 1 gehad , wel 2 dagen lang :) , ik kon er ook helemaal niets mee , maar waarschijnlijk kunnen ook hele volksstammen niets met mijn tele. Voorkeuren , smaak,etc.

Mesa-Man
21 september 2012, 16:22
Ik heb een in vrijwel nieuwstaat verkerende Baja die je wel eens mag proberen en eventueel overnemen voor 450 incl koffer. Speelt heel licht en kwalitatief echt heel goed:

http://www.themusiczoo.com/images/10-23-08/Classic_Player_Baja_Telecaster_Desert_Sand_MZ80483 84combo.jpg
Hoi

Heb je paar dagen geleden hierover al een berichtje gestuurd... hoor graag van je

Weet iemand anders het emailadres van member Savale?

Mesa-Man
23 september 2012, 09:19
niemand?

Savale check je Berichten!

macwilliams
23 september 2012, 09:55
Geef het nog even de tijd.

Mesa-Man
23 september 2012, 09:57
Geef het nog even de tijd.


Hij is nog online geweest... dus miz zou je dan toch een PM moeten zien..

macwilliams
23 september 2012, 10:11
Misschien wil hij hem toch niet verkopen.

macwilliams
23 september 2012, 10:16
Ik heb zelf ook een baja en een lite ash Tele en ben er heel tevreden mee, met beide.
Het liefst had ik een 51nocaster vanwege de dikkere hals, echter kost dat ding 2000€ of meer.
Dan zijn de baja en de lite ash meer dan prima gitaren.

Dat anderen er niet van in jubelstemming geraken ligt dan weer aan persoonlijke voorkeuren.

Mesa-Man
23 september 2012, 10:34
Misschien wil hij hem toch niet verkopen.

dan kan hij mij dat toch even laten weten,...

macwilliams
23 september 2012, 10:47
dan kan hij mij dat toch even laten weten,...

Dat komt vast wel goed. Misschien heeft hij het gewoon nog niet gezien of heeft hij notificatie uit staan. Zet anders even wat op zijn profiel pagina.

Misschien staat hij ook op marktplaats?