PDA

View Full Version : geluid koptelefoon Line 6 Pod HD 300



Jammin J
11 september 2012, 12:24
Afglopen zomer ben ik vader geworden :) en ik maak daardoor veel meer gebruik van de koptelefoon bij het gitaarspelen. Ik heb een sony koptelefoon van een eurootje of 30. Nu is het geluid via de POD en koptelefoon ronduit belabberd, overstuurd wordt het heel rasperig en clean klinkt ook niet zo lekker als via de versterker of opgenomen via de PC. Ik maak bij de pod gebruik van de versterker moddeling als ik via de koptelefoon speel, maar ook dan kom ik lang niet in de buurt van de sounds die ik van de POD op youtube vind.... Herkennen jullie dit? Ligt dit aan de aansluiting van de POD of kan ik het oplossen met een duurdere koptelefoon...? Andere ideeen?

harrie-beton
11 september 2012, 16:23
Leen eens een andere koptelefoon. Of probeer de Sony uit op een stereo met een mooie klassieke CD.
Is dat wel in orde?

hugo
11 september 2012, 18:45
Ik gebruik ook wel eens een koptelefoon alleen de met een Axefx, vind het ook niet echt lekker klinken, vooral het laag komt niet over. Ik heb nu een Sony gekocht met 50mm drivers en dat klinkt wel beter dan mijn vorige cheap ass koptelefoon maar het is nog niet ideaal. Misschien als je een koptelefoon hebt van een paar honderd euro dat het wel oke klinkt maar dat heb ik er niet voor over.

duckman
11 september 2012, 23:59
heb zelf geen POD HD xxx maar staat de switch op studio? Weet niet of dat ook moet met Hoofdtelefoon.

Mr.Bluesbreaker
13 september 2012, 11:08
Inderdaad even met de switch wisselen tussen dual-studio-live. Heb ook een HD, 400 serie. Weet zo niet bij de headphones out welke stand daar gekozen moet worden wil je de cabsimulatie meenemen, maar dat is wat je in ieder geval wilt:) Staat waarschijnlijk in de verkeerde modus.

Rinze
13 september 2012, 11:20
Bij eerdere versies was het zo dat bij gebruik van de koptelefoonuitgang er automatisch naar studio-mode werd geschakeld.

Uit de handleiding van mijn X3:

"Om er zeker van te zijn dat je een gelikt geluid hoort, kiest de POD X3 bij aansluiten van
een hoofdtelefoon automatisch de “Studio”-mode (meer details over die mode vind je
onder “Uitgangen” in hoofdstuk 6.)"

Weet niet hoe dat bij de HD zit maar lijkt me wel logisch.

Jammin J
14 september 2012, 16:29
Schakelen naar dual of studio is al een stuk beter inderdaad, tnx. Zal binnenkort eens kijken of ik een betere koptelefoon kan lenen, hoewel het geluid via de laptop en koptelefoon prima is. Bedankt voor jullie tips!

Kingfisher
15 september 2012, 23:21
Er zit een enorm verschil in kwaliteit van koptelefoons naargelang de prijs. Ga voor een degelijke studio headphone, je zit al snel rond de 80€. Ik vind Sony te bass heavy, mijn voorkeur gaat naar Sennheiser.