PDA

View Full Version : Epiphone Sorrento Headcrack



Scip
10 september 2012, 20:45
Hallo Mensen,

Ik ben dus op zoek naar een Epiphone Sorrento, maar krijg er 1 aangeboden die niet meer echt in goede staat is. Zo is er een headcrack ontstaan, en zou graag willen weten hoeveel kwaad dit kan.
Hierbij een fotootjehttp://www.dejohanneshoeve.nl/gitaar.jpg

Jasper.
10 september 2012, 20:53
Ik heb er niet een berg verstand van, maar die plek lijkt me in ieder geval relatief makkelijk te repareren. En de breuk ziet er ook wel netjes uit.

bass blom
10 september 2012, 20:55
hangt er heel erg vanaf, wordt hij gebroken aangeboden of is hij al dan niet op de beun gerepareerd?

Tabula Rasa
10 september 2012, 20:57
Wat moet ie kosten? Op zich is het een leuk projectje om te fixen, eventueel twee sleufjes frezen en twee stroken esdoon inlijmen terwijl je de breuk verlijmd.

Als je handig bent, en de prijs is laag zou ik het zeker doen. Als je de breuk moet LATEN fixen en vervolgens moet LATEN spuiten..... reken dan op een flinke kostenpost en zou de gitaar niet meer dan 100 euro mogen kosten, wil je er financieel niet te veel aan kwijt zijn t.o.v. een tweedehands exemplaar zonder neckcrack.

Tabula Rasa
10 september 2012, 20:57
hangt er heel erg vanaf, wordt hij gebroken aangeboden of is hij al dan niet op de beun gerepareerd?

Door een beun gerepareerd, dan laten liggen.

Is het een keurige onbehandelde breuk, dan zou ik de gok nemen.

bass blom
10 september 2012, 21:02
ja het is slecht te zien op de foto, is het een breuk of een halve scheur?

Scarface
10 september 2012, 21:03
Wachten op een volgende zonder headcrack...het is en blijft kapot,of je moet hem voor een zacht prijsje kunnen kopen.
Als ze goed zijn gemaakt kan het geen kwaad.

Groet,
Marco

Scip
10 september 2012, 21:05
Bedankt voor de reactie's. De breuk is al gelijmd.

Op zich vertrouw ik hem wel omdat hij gewoon eerlijk is over de staat van de gitaar, maar ben bang dat zijn vraagprijs nog te hoog is. De gitaar output is namelijk ook vastgelijmd omdat deze gebroken was, maar zie ik nog wel zitten om te fixen met een inputplaatje. Heb even nagevraagd hoe en door wie de breuk in de head is gelijmd.

FruscianteFan
10 september 2012, 21:07
Mag ik vragen wat de eigenaar ervoor vraagt?

Scarface
10 september 2012, 21:13
Bedankt voor de reactie's. De breuk is al gelijmd.

Op zich vertrouw ik hem wel omdat hij gewoon eerlijk is over de staat van de gitaar, maar ben bang dat zijn vraagprijs nog te hoog is. De gitaar output is namelijk ook vastgelijmd omdat deze gebroken was, maar zie ik nog wel zitten om te fixen met een inputplaatje. Heb even nagevraagd hoe en door wie de breuk in de head is gelijmd.

Vraagprijs te hoog?:dontgeti:

Hij is er in iedergeval niet zuinig op geweest!

Tabula Rasa
10 september 2012, 21:21
Hij is er in iedergeval niet zuinig op geweest!

gekantelde headstock uit 1 stuk.... dit zou zomaar gewoon in een koffer gebeurd kunnen zijn. Zegt werkelijk niets over de eigenaar met deze constructie en deze schade.

Scip
10 september 2012, 21:41
Zijn vraagprijs zonder dat ik iets wist over de staat was 350 euro (wat ik zelf al redelijk aan de hoge kant vond)

bass blom
10 september 2012, 21:53
mooi laten liggen waar hij ligt.
tenzij je hem voor 150 kunt hebben.

Scarface
10 september 2012, 22:09
gekantelde headstock uit 1 stuk.... dit zou zomaar gewoon in een koffer gebeurd kunnen zijn. Zegt werkelijk niets over de eigenaar met deze constructie en deze schade.

Ja,dat kan.. gebeurt vaker,maar de output was ook gelijmd!?Hmmm ik kan er helemaal naast zitten dan zegt het welicht iets over de kwaliteit van de gitaar...

Ik zou verder zoeken....mijn menig.

Groet,
Marco

Scip
10 september 2012, 22:12
Zouden jullie in kunnen schatten wat deze gitaar in goede staat had mogen kosten? Ik heb er niet zo'n beeld van.

Scarface
10 september 2012, 22:36
Zouden jullie in kunnen schatten wat deze gitaar in goede staat had mogen kosten? Ik heb er niet zo'n beeld van.

Eentje uit de jaren 60 +/- 1200 euro in perfecte staat. Een RI tussen de 300 en 400 euro in perfecte staat. Dus zoals bass blom zegt:Laten liggen tenzij je hem voor 150 euri kunt mee krijgen.

Groet,
Marco

Scip
10 september 2012, 22:53
Ben specifiek op zoek naar een RI, mocht dat niet duidelijk zijn. Bedankt voor het advies. Ik heb vanalles in overweging genomen. Mocht hij met een goed tegenbod komen, dan wil ik alsnog gaan kijken maar voor meer dan 200 laat ik hem mooi staan.

Plant
11 september 2012, 02:10
Ik zou de gitaar niet kopen. Ik heb een paar maanden terug zelf een elektro-akoestische gitaar met een crack in de headstock gekocht, maar die was nog onbehandeld en kostte maar een paar tientjes en dat durfde ik nog wel aan.
Het is niet helemaal te vergelijken, maar de Sorrento is dus al gerepareerd (hoe en door wie, m.a.w. wat is de kwaliteit van de herstelling) en er word toch een serieuze 2dehands prijs voor gevraagd. Dan zou ik er toch een zoeken zonder herstelde crack voor wat meer geld.

FruscianteFan
11 september 2012, 08:42
Eigenlijk wil ik nog eens een keer een gebroken gitaar kopen, al dan niet reeds hersteld. Lijkt me wel wat hebben :)

Sowieso heeft mijn neef (Roy Santiago) een tijdje terug voor weinig een Les Paul in twee delen gekocht. Eenmaal weer thuis laten repareren, en klaar ;)

Scip
11 september 2012, 23:33
Leek mij opzich ook wel een leuk projectje, maar veels te prijzig. Beetje jammer.

Pepe
12 september 2012, 00:01
Eentje uit de jaren 60 +/- 1200 euro in perfecte staat.
Groet,
Marco

Een 2 pickup Gibson made in perfecte staat voor 1200?
Als je er eentje vindt.. anytime.