PDA

View Full Version : Blues gitaar van DooDad Guitars Probleempje.



gitaargek1
10 september 2012, 17:35
Beste gitaar vrienden, over een maand terug kocht ik deze blues gitaar van het merk Doodad Guitars(prijs 400euro).
Nu moet ik wel eerlijk zijn, ik kocht ze omdat ik gewoon een gitaar wilde waar ik wat meer zelf dingen kon mee gaan doen zoals zelf snaren leren plaatsen en misschien hier en daar wel wat afstellingen.
Eens thuis, natuurlijk stemmen dat ding, geen probleem op zich, was het niet dat ik steeds een zinderend geluid hoorde op de G snaar, de verkoper hoorde niks maar ik hoorde het wel. Eerst geprobeerd andere snaren te gebruiker “dikker” omdat ik er in het begin al ander snaren had laten op plaatsen, dunnere voor het leren benden. Maar dit was niet het probleem. Na een tijdje stelde ik vast dat het probleem zich bevond aan de brug ik stelde vast indien ik aan het schroefje onderaan de G snaar een kwart draai gaf dat dit zinderen weg was en ik terug een zuiverder klank had. Maar als ik me niet goed vergis stel je de lengte van de snaar in op deze brug. Ook moet ik vaststellen dat ik telkens als ik andere snaren plaatste ik opnieuw deze afstelling moet doen op deze G snaar.
Is er nu iets fout met dat ding of niet.


http://www.crazy7.net/doodad.jpg

Graag hat ik wat meer informatie over het probleem, iemand een idee wat het probleem met deze gitaar is.

Groetjes.

orangerocker
10 september 2012, 18:16
Bedoel je met een zinderend geluid fretbuzz (geratel van de snaar tegen de fretten) of verkeerde intonatie (twee of meerdere tonen die als ze samen worden gespeeld vals klinken), want met een afstelling van de brug kunnen beide zaken zich voordoen. Het is niet heel raar dat je elke keer bij nieuwe snaren dit opnieuw moet aanpassen omdat snaren altijd eerst even moeten rekken, daar zou het dus aan kunnen liggen.

gitaargek1
10 september 2012, 19:10
Beste
Kan het ook niet zijn dat deze V uitsparingen waarop de snaar rust niet goed zijn uitgefreesd in plaats van
---V---V---V---\_/--- waardoor deze snaar heen en weer kan bewegen. Of dat de verschuifbare blokjes waar deze groeven in staan een beetjes opening hebben tussen elkaar hebben. Indien dit het geval is komt dit alleen met de snaar 1 2 3 en 4 voor, hier dus de 3e snaar.
Groetjes.

aaronstonebeat
10 september 2012, 19:17
Het klinkt mij in de oren als een brugzadel dat een klein beetje rammelt op het asje met schroefdraad dat er doorheen loopt. Als het met die kwartslag is verholpen en de intonatie is nog goed genoeg zou ik me er niet druk om maken.

gitaargek1
10 september 2012, 19:24
Het klinkt mij in de oren als een brugzadel dat een klein beetje rammelt op het asje met schroefdraad dat er doorheen loopt. Als het met die kwartslag is verholpen en de intonatie is nog goed genoeg zou ik me er niet druk om maken.

Juist,

Dat denk ik ook maar je weet wel elke gitaar is anders en soms zoek je gewoon wat het is tot je het gevonden hebt.
Maar dank je wel voor de reactie, een ding vind ik wel leuk aan deze gitaar je kan ze met en zonder versterker spelen.
Voor de rest ben ik er zeer tevreden mee. Niet dat ze actief of passief is he, maar door de "klankkast" als ik het zo noemen mag, hoor je ze wel beter dan een fender of andere elekro gitaar.

Groetjes.

no 1 hops
10 september 2012, 19:37
er zit rond het schroefje een veertje, misschien dat die mee resoneert.
stel hem zuiver af en stop er even iets zachts tussen zoals watten en kijk of de 'buzz' er dan nog is.
misschien kun je tijdens aanslaan ook je vinger op die veer houden.

gitaargek1
10 september 2012, 19:41
Beste

Bedankt voor de tip, maar zolang ik alleen aan dit schroefje moet draaien om de toon in orde te krijgen, ben ik al tevreden.

Nog bedankt.