PDA

View Full Version : van GT-8 naar GT-100 overstappen?



JanVrm
10 september 2012, 10:53
Al enige jaren speel op een Boss GT-8. Voor mij, spelend in 2 coverbands, tot nu toe de meest praktische oplossing vanwege het scala van geluiden wat je soms nodig hebt.
Natuurlijk heeft een GT-8 wel wat nadelen t.o.v. losse pedaaltjes maar ik heb er aardig mee leren werken.

Omdat ik mogelijk een afnemer heb voor mijn GT-8, twijfel ik over de aanschaf van een nieuwe GT-100.

Nu vraag ik mij af: is die GT-100 wel zoveel beter dat het prijsverschil tussen nieuwprijs van GT-100 als huidige 2ehands prijs van GT-8 wel te rechtvaardigen valt?

Heeft iemand hier ervaring met beide apparaten?

DarknessAwaits
10 september 2012, 17:37
Ik heb ook lange tijd een GT-8 gebruikt, daarvoor een GT-3 gehad. De GT-100 heb ik nooit uitgeprobeerd, qua geluidskwaliteit kan ik er dus niks over zeggen. Maar wat me enorm tegenstaat is dat je gewoon een stuk minder knoppen hebt.

Dat lijkt lekker overzichtelijk, maar naar mijn ervaring met bijv. Line6 POD HD500 die ik thuis heb staan, maakt dit de ervaring toch echt een stuk langzamer en minder intuïtief. Allerlei menu'tjes door moeten scrollen voordat je de settings hebt gevonden die je wilt hebben is nu eenmaal langzamer dan aan een knopje draaien.

JohnLord
10 september 2012, 18:02
Het gaat hier niet over de Line 6 he!

Ik heb de GT-10 wel eens getest toen ik een GT-8 bezat en vond kwaliteitsverschil minimaal, bediening is wel simpeler. De GT100 zou wat mij betreft een grotere stap voorwaarts moeten zijn om de investering van zo'n 300 euro te rechtvaardigen.
Uiteindelijk ben ik naar de losse pedalen gegaan.

DarknessAwaits
10 september 2012, 20:47
Het gaat hier niet over de Line 6 he!

Dat klopt, maar als ik dit zo zie:

http://www.rockemmusic.com/files/product-images/gt100.jpg

Dan kun je mij niet vertellen dat je overal een dedicated knop voor hebt, en dat was de strekking van mijn verhaal. Dat daar dan toevallig Line6 in staat moet je overheen kunnen lezen.

patrick0108
10 september 2012, 22:31
Ik heb de Gtpro 19 inch gehad en ben erg happy met de sounds uit de GT 100 verder vooral de 2 screens zijn een grote + vooral voor mensen zoals ik die steeds vaker dat brilletje nodig hebben;)
Maar goed ik speel zowel direct in de front stereo thuis via fenderamps superchamp xd en de fender supersonic22, ook via de 4-cable methode en alleen over de supersonic.
Zover mijn ervaring gaat moet ik je wel informeren dat je geen grote sprong vooruit gaat maken als je namelijk al aardig kan tweaken met de GT8. Naar mijn gevoel is het wel wat beter maar vooral het gebruiks gemak:strat:

patrick0108
10 september 2012, 22:39
aardig voorbeeld........

http://www.youtube.com/watch?v=sGN9Sx1-Z-c&feature=related

dml
11 september 2012, 06:03
Ik heb voor dezelfde keuze gestaan. Tussen de GT8 en GT10 zat geluidstechnisch eigenlijk geen verschil/ verbetering en tussen de GT8 en GT100 is het verschil marginaal. Zoals je wellicht wel weet heb ik praktisch alle multi-FX van Boss/ Roland wel gehad maar ben toch overgestapt op Line6, ook al was ik daar totaal geen fan van.

spijkie
11 september 2012, 08:02
Ik heb een paar jaar geleden de gt10 gekocht omdat het mij makkelijk leek, niet al te veel draai knopjes en alles via het menu... na een jaar overgestapt op de gt8, ik kon niet echt verschil horen in het geluid maar had weer draai knopjes en daar was ik heel blij mee. Inmiddels ben ik ook overgestapt op pedalen, bevalt toch wel het beste.

patrick0108
11 september 2012, 12:27
Boss GT 8 / GT 100 of Line6 HD 500......

Als je gewoon goed uit de voeten kan met je GT 8 en wat meer gebruiksgemak wil dan moet je de GT 100 of HD 500 gewoon is flink testen. Met de pre-amps van de GT 100 en de HD500 zijn aardige sounds te produceren. Maar laten we allemaal niet vergeten dat we praten over een Multi FX van rond de 500 euro en dat is nu eenmaal niet te vergelijken met de duurdere losse effects of duurdere units als Axe en Eleven. Persoonlijk wil ik er nog wel aan toevoegen dat elke fx valt of staat in samenwerking met de ervaring vd gitarist.

JanVrm
3 oktober 2012, 15:00
Voorlopig besloten om maar gewoon met de GT8 door te gaan. Vermoedde al dat het verschil in kwaliteit niet het verschil in prijs rechtvaardigt.
En dat draaiwiel ik toch wel fijn, vooral als je snel van patch 4-1 naar 66-3 wil gaan bijvoorbeeld, daar kun je niet tegen tapdansen.

Dank voor de reacties.

JohnLord
3 oktober 2012, 16:09
Tip: Bankpedaal ingedrukt houden... :sssh: