PDA

View Full Version : Nieuwe amp; ENGL Special Edition



caliban
9 september 2012, 22:24
Laatst mijn ENGL Fireball en Framus Dragon verkocht, en sinds vandaag staat hun vervanger thuis :). Het is btw de 6L6 versie.
Had hem al een aantal keer getest in verschillende winkels, en bleef telkens een wauw indruk. Ongelofelijk uitgebreid, en hele goeie sound, vooral de heavy sounds, maar clean en crunch zijn ook erg overtuigend.

http://img840.imageshack.us/img840/1758/dsc0068gp.jpg

Henri H
9 september 2012, 22:43
Gefeliciteerd! Mooie amp.
Ik dacht altijd dat het mogelijk was om te switchen/blenden tussen/met EL34/6L6?

caliban
9 september 2012, 22:51
Gefeliciteerd! Mooie amp.
Ik dacht altijd dat het mogelijk was om te switchen/blenden tussen/met EL34/6L6?

Inderdaad dat kan :), gewoon een knopje switchen dacht ik. Vreemd genoeg worden de EL34 varianten nieuw wat duurder verkocht.

Henri H
9 september 2012, 23:02
Dus er zijn 3 verschillende SE's? El34, 6L6, en een combi van die 2?

caliban
9 september 2012, 23:08
Dus er zijn 3 verschillende SE's? El34, 6L6, en een combi van die 2?

Nee hoor, je koopt ze onder de noemer van EL34 of 6L6 (eerste duurder als tweede), maar daarna kan je de poweramplampen wel veranderen. Zou kunnen dat er verder in het circuit iets verschilt, maar dat betwijfel ik in feite...

Henri H
9 september 2012, 23:16
OK, nou, draai maar fijn aan die knopjes dan hè. :)

caliban
9 september 2012, 23:19
OK, nou, draai maar fijn aan die knopjes dan hè. :)

Zovéel knopjes, geweldig :).

Brum
10 september 2012, 08:29
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! Desondanks zonde dat je je Framus Dragon hebt weggedaan...:dontgeti:

caliban
10 september 2012, 12:33
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! Desondanks zonde dat je je Framus Dragon hebt weggedaan...:dontgeti:

Dat was inderdaad een fijne versterker, maar de overdrive kanalen van de dragon zijn nogal gelijkaardig aan mijn zelfbouw voorversterker (hoewel deze wel ietsje strakker blijft). En de bedoeling was ook om van twee naar één highgainer over te gaan. Te weten dat ik in band eigenlijk enkel over mijn bugera combo speel :D

Brum
10 september 2012, 13:22
Ja, dan is het begrijpelijk, maar toch blijf ik het zonde vinden.;) Het grappige is dat ik o.a. door een topic van jou ben uitgekomen op een Framus Dragon. Die van mij gaat in ieder geval voorlopig niet meer weg.:crazyhappy:

Maar goed, weer verder over de nieuwe ENGL Special Edition van je.:)

Liquid_Metal
10 september 2012, 15:57
Vette shit, Fré!! Ik ben nog altijd benieuwd hoe de E670 zich verhoudt tot de E570; zal wel weinig schelen.
Ik realiseerde me laatst opeens dat ik de E570 eigenlijk ongetest heb gekocht, en de E530 daarvoor van jou ook (alleen clips geluisterd). Ik vraag me af of ik door echt testen ook op de SE uit zou komen (wil ik wel eens doen).

caliban
10 september 2012, 16:07
Vette shit, Fré!! Ik ben nog altijd benieuwd hoe de E670 zich verhoudt tot de E570; zal wel weinig schelen.
Ik realiseerde me laatst opeens dat ik de E570 eigenlijk ongetest heb gekocht, en de E530 daarvoor van jou ook (alleen clips geluisterd). Ik vraag me af of ik door echt testen ook op de SE uit zou komen (wil ik wel eens doen).

Vous êtes le bienvenue!

muziekschuur
10 september 2012, 17:38
Mooi. Heb je nog meer foto's?

caliban
11 september 2012, 11:35
Mooi. Heb je nog meer foto's?

Donderdag ofzo zal ik er wat meer posten

caliban
13 september 2012, 21:31
En nog een foto

http://img11.imageshack.us/img11/9430/img1004dl.jpg

Remork1970
13 september 2012, 21:52
Mooi apparaat om te zien.
Veel mooier dan die vreselijke 'reiskoffer'-versterkers of die dingen die er uitzien als een ouwe buizenradio uit de jaren 50.

caliban
13 september 2012, 23:08
Mooi apparaat om te zien.
Veel mooier dan die vreselijke 'reiskoffer'-versterkers of die dingen die er uitzien als een ouwe buizenradio uit de jaren 50.
Voorbeeldje? :)

Remork1970
14 september 2012, 09:19
Eehh, pf, iets van een Fender tweed of zoiets dan toch heet het dacht ik?
Zo een beetje met dat beige bruin gestreepte bekleding en dergelijke.
Vintage, bleh!

JDB7
30 september 2013, 17:40
Dit vraag ik mij nu ook af volgens dat ik gelezen heb is de amp het zelfde enkel de lampen, maar waarom dan het prijsverschil vraag ik mij dan af.

Meschien een domme vraag, kan je een goed acdc, guns n roses sound ook uithalen, nu ik zelf heb een JCM 800 van 81 super tevreden over maar engl sta mij erg aan nu is het niet gezegt dat ik de jcm 800 weg doe maar ja hebt meer variatie in de engl en das wel gemakkelijker, en kwil heavier gaan ook nu , zijn de 6L6 niet meer voor een moderne sound en de EL34 voor vintage sound ?

macwilliams
30 september 2013, 18:45
Hm hm, ja ,hm hm, zeker zeker, nou! Hmmmm meschien maar, hm hm, ja ok.

Klik, tuut tuut tuut tuut.

Thiez
30 september 2013, 18:56
Dit vraag ik mij nu ook af volgens dat ik gelezen heb is de amp het zelfde enkel de lampen, maar waarom dan het prijsverschil vraag ik mij dan af.

Meschien een domme vraag, kan je een goed acdc, guns n roses sound ook uithalen, nu ik zelf heb een JCM 800 van 81 super tevreden over maar engl sta mij erg aan nu is het niet gezegt dat ik de jcm 800 weg doe maar ja hebt meer variatie in de engl en das wel gemakkelijker, en kwil heavier gaan ook nu , zijn de 6L6 niet meer voor een moderne sound en de EL34 voor vintage sound ?

Als je ac/dc en guns n roses wilt, zeker niet voor de SE gaan. Ik vond de SE heel erg compressed en rond van sound. Zijn mooie een goede sounds uit te krijgen, maar als je dat smerige 'marshall' soundje zoekt wordt dit niet je versterker.
Als je er dan eentje moet kiezen uit de engl familie, zou ik zeggen de Blackmore of steve morse. Beide amps klinken een stuk minder compressed (en dan wint de blackmore het nog iets van de steve morse voor mij). De meest open klinkende engl wat mij betreft. En ook wat voicing betreft degene die het meeste richting marshall achtige sounds gaat vind ik.

Ohja, ik heb hem zelf ook ;) (de blackmore)


Hm hm, ja ,hm hm, zeker zeker, nou! Hmmmm meschien maar, hm hm, ja ok.

Klik, tuut tuut tuut tuut.

+1 taalkundig zou er wat verbetering plaats kunnen vinden :P

macwilliams
30 september 2013, 22:27
Als je ac/dc en guns n roses wilt, zeker niet voor de SE gaan. Ik vond de SE heel erg compressed en rond van sound. Zijn mooie een goede sounds uit te krijgen, maar als je dat smerige 'marshall' soundje zoekt wordt dit niet je versterker.
Als je er dan eentje moet kiezen uit de engl familie, zou ik zeggen de Blackmore of steve morse. Beide amps klinken een stuk minder compressed (en dan wint de blackmore het nog iets van de steve morse voor mij). De meest open klinkende engl wat mij betreft. En ook wat voicing betreft degene die het meeste richting marshall achtige sounds gaat vind ik.

Ohja, ik heb hem zelf ook ;) (de blackmore)



+1 taalkundig zou er wat verbetering plaats kunnen vinden :P
Dat van die SE kan ik deels beamen alleen heb ik deze nooit op hoog volume mogen bespelen.
Daarom ben ik voor de Steve Morse gegaan, wellicht had ik die blackmore ook moeten proberen alleen was die niet op dat moment.
Dus ik geloof je op je woord. Al zou ik ze graag eens naast elkaar willen horen.

Voor de rest blijf ik bij mijn vorige reactie.

" hangt weer op "

Thiez
30 september 2013, 23:12
Dat van die SE kan ik deels beamen alleen heb ik deze nooit op hoog volume mogen bespelen.
Daarom ben ik voor de Steve Morse gegaan, wellicht had ik die blackmore ook moeten proberen alleen was die niet op dat moment.
Dus ik geloof je op je woord. Al zou ik ze graag eens naast elkaar willen horen.

Voor de rest blijf ik bij mijn vorige reactie.

" hangt weer op "

De steve morse blijft een briljante versterker. Ik vind vooral die twee mids in het leadkanaal een geweldige feature.
Ik heb alleen helaas niet op hoog volume kunnen vergelijken toen ik de steve morse probeerde. Denk dat als ik dat doe ik toch nog weleens kan gaan twijfelen tussen de twee heads ;)

macwilliams
30 september 2013, 23:34
De steve morse blijft een briljante versterker. Ik vind vooral die twee mids in het leadkanaal een geweldige feature.
Ik heb alleen helaas niet op hoog volume kunnen vergelijken toen ik de steve morse probeerde. Denk dat als ik dat doe ik toch nog weleens kan gaan twijfelen tussen de twee heads ;)

Het enige wat je aan twijfelen zou brengen is de coolheidsfactor van weer iets nieuws te hebben denk ik.
Wat ook heel gaaf is....... Eigenlijk heel die freak'n amp is cool :D

Hij heeft trouwens twee paar mids in het lead kanaal. Alleen werken de niet alle 4 tegelijk.

Thiez
1 oktober 2013, 07:50
Het enige wat je aan twijfelen zou brengen is de coolheidsfactor van weer iets nieuws te hebben denk ik.


Dat zal het ook inderdaad wel zijn, nodig hebben we het eigenlijk nooit :P
Ik gebruik ook nog steeds naar alle tevredenheid mijn blackmore.

Dutch66
1 oktober 2013, 09:49
Eehh, pf, iets van een Fender tweed of zoiets dan toch heet het dacht ik?
Zo een beetje met dat beige bruin gestreepte bekleding en dergelijke.


Kijk dat draagt tenminste wat bij, een goed onderbouwde mening... :seriousf:

caliban
1 oktober 2013, 12:00
Het derde kanaal met hi-gain uit, en eventueel classic mode, klinkt toch wel erg Marshall-achtig hoor.

Liquid_Metal
1 oktober 2013, 13:18
Het derde kanaal met hi-gain uit, en eventueel classic mode, klinkt toch wel erg Marshall-achtig hoor.

Dat kan ik met de rack-editie beamen. Tweede kanaal met hi-gain aan en op classic mode en veel gain is echter naar mijn mening nog meer "Marshally".

Thiez
1 oktober 2013, 14:38
Wellicht dat ik de verkeerde speakers gehad heb bij het testen ofzo. Maar ik vond hem echt veel te compressed klinken. Veel te rond. Heb alle opties geprobeerd met high gain aan/uit, mid edge aan/uit, contour etc. Maar ik kreeg er geen lekkere bite uit. Hij bleeft dat afgeronde randje houden aan de bovenkant. Terwijl een steve morse of een blackmore veel opener klinkt.
Had trouwens met de invader hetzelfde als met de SE. Had daar echt hoge verwachtingen van, maar tijdens het testen vond ik hem erg tegenvallen. Die miste ook die openheid. Wellicht dat ik hem nog harder had moeten zetten, maar dat ging hem in dat kleine testhokje bij de muziekwinkel niet worden.
Engl retro vond ik helemaal een aanfluiting. Ik dacht dit wordt het, beetje die hotrodded hardrock en metal sounds uit de 80's, de over de zeik marshall sound. Maar nee, heel compressed en rond. Of er een deken op je speakerkast ligt. En dan hadden ze er ook nog geen presence knop opzitten om dat bij te draaien.

macwilliams
1 oktober 2013, 19:28
Ben er trouwens redelijk van overtuigd dat ook de SE op hoog volume, crunch uit de eindbuizen halen dus, niet veel gaat verschillen van de onze Thiez. Das de aard van deze beestjes. Maar op minder dodelijke volume/geluidssterktes en de daarbij behorende preamp afstelling zal de SE meer gecomprimeerd klinken. Maar dat is geen stelling maar een eigen ervaring.
Ik noem het maar nuance verschillen, dat is wel veilig. :D

Orpheo
2 oktober 2013, 16:44
gefeliciteerd :) ik heb ook 3 jaar lang op de SE gespeeld, maar ik wilde toch liever geen piloot worden. ben niet zo van draaien aan knopjes, ghehe.

7ender
3 oktober 2013, 09:33
ik ben ook niet zo'n voorstander van een miljoen potmeters :ok:

hole
3 oktober 2013, 11:12
Als je eenmaal je sound hebt ingesteld hoef je niet meer te draaien toch? En wat is er mis met 'tweakbaarheid' van je geluid? Ik zeg: niets!

Mooie aanwinst Caliban.

Thiez
3 oktober 2013, 12:03
Caliban heeft de versterker als een jaar he. Het is een oud topic wat omhoog gebumpt is. ;)

En opzich is met tweakbaarheid niks mis, maar vaak als je veel opties hebt gebruik je ook veel opties. Ik heb mijn RMC-3 wah, hier kun je alles aan instellen. En je blijft maar tweaken en draaien en doen en je bent nooit tevreden. Terwijl als je niks in kan stellen ben je sneller tevreden met je sound.

hole
3 oktober 2013, 12:29
....blijft een mooie aanwinst :p

caliban
3 oktober 2013, 13:43
Inderdaad blijft mooie amp, en er zit zoals gezegd altijd een soort van smoothe saus over (laten we zeggen ze zit er standaard op, maar je kan ze er ook wat uitdraaien), maar dat vind ik wel leuk, gezien ik bij bijna elke andere higainamp me ga storen aan een bepaalde 'harsh'-heid.

macwilliams
3 oktober 2013, 14:30
En nu na een jaar, nog steeds goed?
Ik heb de morse sinds 18/12/08 en het is een fijn oefenampje voor thuis :D

Henri H
3 oktober 2013, 22:40
......
En opzich is met tweakbaarheid niks mis, maar vaak als je veel opties hebt gebruik je ook veel opties. Ik heb mijn RMC-3 wah, hier kun je alles aan instellen. En je blijft maar tweaken en draaien en doen en je bent nooit tevreden. Terwijl als je niks in kan stellen ben je sneller tevreden met je sound.Als je graag veel opties gebruikt, bv. in een studio, of thuis, maar ook op een podium uiteraard, is het een voordeel. Niet dat ik van veel knopjes houd, maar ook als je nog op zoek bent naar je sound, kan zo'n amp je wellicht helpen.

Als je uiteindelijk maar blijft tweaken en draaien, omdat je je sound niet kan vinden, dan wordt het tijd voor een andere amp denk ik.


En nu na een jaar, nog steeds goed?
Ik heb de morse sinds 18/12/08 en het is een fijn oefenampje voor thuis :DBwahaaaa :seriousf:

macwilliams
3 oktober 2013, 23:12
Als je graag veel opties gebruikt, bv. in een studio, of thuis, maar ook op een podium uiteraard, is het een voordeel. Dat is waar
Niet dat ik van veel knopjes houd,Op een amp zo lang ze echt iets toevoegen, op een vrouw, slechts twee op borsthoogte
maar ook als je nog op zoek bent naar je sound, kan zo'n amp je wellicht helpen.
Ook als je je sound al hebt gevonden of juist meerdere sounds wil hebben.

Ik vind het wel prettig dat er mogelijkheden zijn om de amp op meerdere sounds is af te stellen.
Als je weet hoe de knoppen het geluid beïnvloeden is het heel makkelijk.

Het is ook persoonlijke voorkeur natuurlijk.




Als je uiteindelijk maar blijft tweaken en draaien, omdat je je sound niet kan vinden, dan wordt het tijd voor een andere amp denk ik.
Maar als je een amp hebt met alleen een volume knop en je kan je niet in de sound vinden dan ook.


Bwahaaaa :seriousf:

Nôh...

Kan toch best?

Henri H
3 oktober 2013, 23:15
....
Nôh...

Kan toch best?:seriousf:

macwilliams
3 oktober 2013, 23:21
:seriousf:
Beetje tweaken... Kan best. Ik bedoel, ik wissel vaker van onderbroek dan van amp. Dat lijkt bij sommigen wel anders.

Henri H
3 oktober 2013, 23:39
Beetje tweaken... Kan best. Ik bedoel, ik wissel vaker van onderbroek dan van amp. Dat lijkt bij sommigen wel anders.
Hier haal ik m'n eigen quote maar even aan, welke in jou sig staat. :D

Alles kan natuurlijk, maar niet iedereen heeft zo'n toffe vriendin als jij hebt. :ok:

macwilliams
3 oktober 2013, 23:48
Hier haal ik m'n eigen quote maar even aan, welke in jou sig staat. :D

Alles kan natuurlijk, maar niet iedereen heeft zo'n toffe vriendin als jij hebt. :ok:

Ghehehe, ik heb er plezier van, alle drie trouwens, m'n vrouw, m'n amp en m'n zieke geest. Jep, loads of fun.

Als de mesa roadking nou zacht genoeg had gekund dan had ik die gekocht. Dat is echt zo'n Zwitsers zakmes onder de amps. Wat klonk ook die gaaf. Maar wat een beroerde volume regeling.

Henri H
4 oktober 2013, 00:18
Hehe .... Wanneer heb je die RoadKing getest?

Ik ben bang dat als ik die ga testen, dat ik ook verkocht ben .... niet goed voor de portemonnee ...

kassie
4 oktober 2013, 00:18
Misschien een domme vraag.. maar haal je kwalitatief goede sounds uit een Engl? En wat voor type lawaai wordt er doorgaans op zo'n fruitautomaat gespeeld?

Heb het zelf geprobeerd op zo'n signature met bijpassend cabinet... en de rest van de ervaring moge duidelijk zijn. Het herinnerde mij sterk aan mijn boormachine.

Btw.. hebben ze nu ook ledjes om de buizen mooi op te lichten? Kerst komt wel erg vroeg dit jaar.

Inderdaad Veuuulll beter dan die saaie ouwe mutsen buizen troep van weleer zeg....

Thiez
4 oktober 2013, 08:01
Misschien een domme vraag.. maar haal je kwalitatief goede sounds uit een Engl? En wat voor type lawaai wordt er doorgaans op zo'n fruitautomaat gespeeld?

Heb het zelf geprobeerd op zo'n signature met bijpassend cabinet... en de rest van de ervaring moge duidelijk zijn. Het herinnerde mij sterk aan mijn boormachine.

Btw.. hebben ze nu ook ledjes om de buizen mooi op te lichten? Kerst komt wel erg vroeg dit jaar.

Inderdaad Veuuulll beter dan die saaie ouwe mutsen buizen troep van weleer zeg....

Moet ik hier een serieus antwoord op proberen te geven of zo maar een eindje brallen net als jij?

Je haalt zeker kwalitatief goede sounds uit die engl. De vraag is of die kwalitatief goede sound, de sound is die jij zoekt. Aan je vervolg verhaal te lezen was het niet de sound die je zocht.
Daarnaast lees ik zo veel over 'engl versterkers is kut' of 'engl versterkers zijn voor metal' of meer van dat soort kreten, maar het is zeg maar niet dat engl 1 versterker heeft. Ik vind bijvoorbeeld die engl classic, screamer of retro nou niet heel erg geschikt voor metal.
Wanneer je dan een comment wilt maken over sound, kun je erbij vertellen welke engl je gespeeld hebt en misschien ook onderbouwen wat je er kut aan vond. Want dat het herinnerd aan een boormachine is niet heel overtuigend, misschien heb jij wel een heel goed klinkende boormachine.

En de styling van engl amps is idd een kwestie van smaak. Van mij hadden die ledjes ook niet gehoeven. Maar over het algemeen zoek ik versterkers uit op geluid ipv op looks.

Oh btw, is die boormachine van jou op accu? Lijkt me wel handig zo een portable versterkertje wat klinkt als 'een engl'.

hole
4 oktober 2013, 09:24
Misschien een domme vraag..
...en ik maar denken dat die niet bestaan...Zo zie je maar


maar haal je kwalitatief goede sounds uit een Engl?
Nee, echt alleen maar kut geluid, niks bruikbaars. Daarom heb ik er eentje gekocht!


En wat voor type lawaai wordt er doorgaans op zo'n fruitautomaat gespeeld?
Ik zou BIJNA denken dat je aan het trollen bent!


Heb het zelf geprobeerd op zo'n signature met bijpassend cabinet...
Ow...en?


en de rest van de ervaring moge duidelijk zijn.
Nee..vertel!!


Het herinnerde mij sterk aan mijn boormachine.
..dat lag vast aan je gitaarspel???


Btw.. hebben ze nu ook ledjes om de buizen mooi op te lichten? Kerst komt wel erg vroeg dit jaar.
Kerst-Engl !


Inderdaad Veuuulll beter dan die saaie ouwe mutsen buizen troep van weleer zeg....
Jaaaa echt wel.


</sarcasme>

Iedereen mag van mij vinden wat hij wil. Als je iets niet vind klinken wat ik wel mooi vind klinken: prima! Verschil moet er zijn.

Maar dit soort trollerige niet onderbouwde posts daar kan ik niets mee en hou ik niet van. Als je nou eens vertelt wat je hebt getest, waarom je het niet mooi vond..dáár ben ik in geïnteresseerd (ook al hebben we een andere mening)

kassie
4 oktober 2013, 10:52
Iedereen mag van mij vinden wat hij wil. Als je iets niet vind klinken wat ik wel mooi vind klinken: prima! Verschil moet er zijn.

Maar dit soort trollerige niet onderbouwde posts daar kan ik niets mee en hou ik niet van. Als je nou eens vertelt wat je hebt getest, waarom je het niet mooi vond..dáár ben ik in geïnteresseerd (ook al hebben we een andere mening)

Zo, knuppel in het hoenderhok inderdaad. Sorry voor de trol.
Ritchie Blackmore met bijpassend Engl v30 4x12 Cab. Eerst de cab maar bespeeld met m'n Marshall... Dat was vreselijk zeg... kon werkelijk waar geen vloeiende sound erin draaien. Veel te veel presence en te weinig body. De amp zelf was clean nog wel ok, maar had voor de rest dat JCM900 karakter wat absoluut niet bij mij past.

Goed ere, wie ere toekomt. Alhoewel ik wel van scheur houdt, ben ik geen metal gitarist of fan. Misschien dat de amp zelf wat beter naar mijn smaak kan klinken over mijn standaard kast.

hole
4 oktober 2013, 11:55
Zo, knuppel in het hoenderhok inderdaad. Sorry voor de trol.
Ritchie Blackmore met bijpassend Engl v30 4x12 Cab. Eerst de cab maar bespeeld met m'n Marshall... Dat was vreselijk zeg... kon werkelijk waar geen vloeiende sound erin draaien. Veel te veel presence en te weinig body. De amp zelf was clean nog wel ok, maar had voor de rest dat JCM900 karakter wat absoluut niet bij mij past.

Goed ere, wie ere toekomt. Alhoewel ik wel van scheur houdt, ben ik geen metal gitarist of fan. Misschien dat de amp zelf wat beter naar mijn smaak kan klinken over mijn standaard kast.
:grouphug:

Als je eigen cab met de ENGL kast al niet klonk, dan is mijn voorzichtige conclusie dat het niet zozeer de versterker was die je ruk vond, maar de speakercab. Dat snap ik, het 'harshe' en directe van een V30 spreekt niet iedereen aan.

Overigens, ik ben ook geen metalspeler, maar doe pop/rock/soul covers. Ook daar komt mijn Morse goed tot zijn recht.

macwilliams
4 oktober 2013, 12:18
Hehe .... Wanneer heb je die RoadKing getest?

Ik ben bang dat als ik die ga testen, dat ik ook verkocht ben .... niet goed voor de portemonnee ...

Dat is ook rond 2008 geweest, ik heb toen getest zonder te kijken naar de prijs en had qua budget tot ongeveer €4000,- en daar viel die geloof ik toen binnen. Maar wat moet je nou met zoveel knoppen? En goed voor je rug is hij ook al niet, ;)

Je portemonnaie kun je leeg maken door 'm volledig om te draaie :D

kassie
4 oktober 2013, 12:32
Gek genoeg stond die Engl kast en head standaard in de repetitieruimte van de band, was van een andere gitarist die in een top2000 band speelt. (Redelijk goede ook, naam weet ik even niet meer). Dus ja moest het even proberen. Maar was wel een beetje een koude douche.. Ik had er meer van voorgesteld, want zo'n setje ziet er wel wat illuster uit.

Maar het was een silver jub 50watt amp, Engl 4x12 en Marshall 4x12 (dichtgekit, multiplex achterplaat, eminence deltapro12A). Werd door de rest van de band wel een pak muzikaler bevonden (warmer, vloeiender, bassiger). Uiteraard kan dat ook negatief uitpakken om door de mix te prikken. En als je solo-metal gitarist bent dan grijp je natuurlijk alles aan om boven het geweld uit te komen. De head heb ik op een later moment getest alleen op die Engl 4x12.. omdat het een midi-setup was. (dus kostte even tijd om dat op te zetten na de repetitie).

Maar mijn reactie was ook meer een afgeving op een eerder gemaakt comment dat het ''veull beter is dan die ouwe buizenbakken''. Dus ik dacht; kom ik neem de vrijheid om ook eens iets negatiefs te zeggen, want zo ben ik helaas.

Verder houd ik zelf van een vloeiende drive, met redelijk wat mids en bas en hoog afgesnoept. Less is more (dus channal switchers heb ik een natuurlijke aversie tegen, laat staan dat ik er goed mee om kan gaan). Alhoewel 2 van mijn amps wel cascading gain channel switchers zijn. Die ritchie blackmore valt wel mee qua knoppen trouwens. Lijkt me zeer doenbaar. Op een normale amp met GTMBVP kan ik al uren zoet zijn met soundjes creëren.

Maargoed ik zal dit topic verder niet meer vervuilen met mijn persoonlijke visie, daar gaat het immers helemaal niet om. Zolang ieder maar de amp heeft die hem inspireert.