PDA

View Full Version : Golden Age Humbuckers



Rens Buursen
9 september 2012, 21:52
Hoi,

Ik wil de humbuckers in mn Epiphone LP Standard upgraden. Ik heb wat tijd over dus ik dacht we gaan weer aan het knutselen. Nu zit ik te denken om er Stew/mac Golden Age Humbuckers in te zetten.
http://www.stewmac.com/shop/Electronics,_pickups/Pickups:_Guitar,_electric/Golden_Age_Humbuckers.html?read=reviews#reviews

Heeft iemand hier ervaring mee of een mening over? Ik speel alles wat tussen skapunk en metallica inzit, met een voorkeur van appetite for destruction :p.
Andere suggesties zijn ook altijd welkom, zolang ze in dezelfde prijsklasse vallen :p

Groetjes,

Rens.

Little Jay
9 september 2012, 22:43
Ik heb er een paar van in m'n Japanse ES-175 kopie gezet. Prima elementen, maar de neckbucker is op den duur vervangen door een Gibson Burstbucker omdat ik de Golden Age in die gitaar een tikkeltje te donker vond, en definitie te kort kwam. De Golden Age heeft wel z'n weg gevonden naar m'n Epiphone Sheraton en daar doet 'ie het heel goed. Maar de Sheraton is een geheel maple gitaar met heldere sound met een mid-dip, en het midderige karakter van de Golden Age werkte daarin wonderen.

Dus of het in een Les Paul-achtige werkt hangt af van wat je wil en wat die gitaar nodig heeft. Ik kan me voorstellen dat als je meer helderheid en definitie wil dat je dan teleurgesteld kan zijn (ik denk eigenlijk dat de Golden Ages de Epiphone Elementen niet veel zullen ontlopen), dan heb je meer aan een SD classic 59, dat element heeft ook een lichte dip in de mids wat voor wat meer definitie kan zorgen in een 'zwaar' klinkende gitaar (heb ik ook in de Sheraton gehad, werkte dus echt niet daarin...).

Je moet dus bekijken wat het is in de gitaar dat je mist en wat je wilt verbeteren.

Rens Buursen
10 september 2012, 00:03
Hmm dat geeft me weer wat om over te denken.. Ik zoek iets met meer karakter, ik zal eens naar die 59's kijken :) bedankt voor de info :)