PDA

View Full Version : Prijs Marshalltop 1969/1970



the sure thing
14 juni 2003, 23:19
Wat kan ik vragen voor een 100 Watt "Super 100" gitaarversterker van Marshall (type 1959) Uit 1969/1970 (serienummer begint met een A). Hij is in perfecte originele conditie (behalve de buizen dan, die zijn vervangen). Ik wil ' m eigenlijk ruilen voor een Vox AC30TB (oud of reissue, als het maar een versie is waar een gelijkrichtersbuis in zit). Wat ken ik er voor vragen?

mathe
15 juni 2003, 00:35
Tegenwoordig is het zo 'wat de gek ervoor geeft'.
Als hij cosmetisch nog perfect is en werkelijk geheel origineel is zal de waarde liggen tussen de 800 en 900 Euro. Vind je echter de juiste gek dan zal je er nog meer voor kunnen krijgen.
Hij lijkt me sterk dat je deze top zonder bijbetaling kunt ruilen voor een AC30 uit de eerste helft van de jaren zestig. In middelmatige staat zijn deze altijd nog zo'n 500 tot 600 Euro duurder.
Maar ja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Zet hem te koop/te ruil en kijk wat er gebeurt.

Marc

the sure thing
15 juni 2003, 23:35
... ik heb ook niet gezegd dat ik zonder bijbetaling zou willen ruilen! Daar ben ik best toe bereid. Ik vind EUR 800,- best weinig. Een reissue van dit model kost #$%* veel duurder! Klopt toch eigenlijk niet?!?!

FragDaddy
15 juni 2003, 23:47
... ik heb ook niet gezegd dat ik zonder bijbetaling zou willen ruilen! Daar ben ik best toe bereid. Ik vind EUR 800,- best weinig. Een reissue van dit model kost #$%* veel duurder! Klopt toch eigenlijk niet?!?!

jup. helaas is dat zo. maare.. een versterker die zo oud is en nog helemaal origineel heeft hard onderhoud nodig. de condensatoren zijn waarschijnlijk helemaal uitgedroogd en moeten allemaal vervangen worden.

maargoed, wel een lekkere top. het is net wat de gek ervoor geeft, zet hem gewoon te koop voor de prijs die jij ervoor wilt vangen en bekijk of er iemand reageert.

PeArLjAm
16 juni 2003, 12:32
Een superlead uit 69 gaat voor een hoop geld van de hand in de usa.... meer dan 800 zouden ze zeker wel waard zijn. Zoniet, dan zou ik hem wel kopen als hij het nog goed deed enzo :)

mathe
16 juni 2003, 13:13
Pearljam,
Puntje 1: Prijzen in de VS zijn een stuk hoger dan hier.
Puntje 2: Metalpanels met een serienummer eindigend op A (1969/1970) zijn een stuk goedkoper dan de metalpanels uit begin 1969 (vijf cijferig serienummer zonder letter).

Voor de richtprijs ben ik uitgegaan van een metalpanel in zeer goede, originele staat zoals de sure thing hem omschreef. De prijs is zelfs nog aan de hoge kant omdat een originele in zeer goede staat verkerende versterker een verzamelaarswaarde heeft. Zogauw er onderdelen vervangen zijn en het tolex er half afhangt is het een player geworden waar verzamelaars geen interesse in hebben (in ieder geval niet bij dit model wat nog vrij gemakkelijk voorhanden is).

Een reissue die nieuw in de winkel staat is inderdaad een stuk duurder. Maar alleen omdat hij nieuw is.

Marc

Dude
16 juni 2003, 13:16
prijzen in de usa hoger ??

juist niet toch ? alles is veel goedkoper daar dacht ik, zeker te zien op ebay en de normale winkel websites daarzo...

mathe
16 juni 2003, 18:51
prijzen in de usa hoger ??

juist niet toch ? alles is veel goedkoper daar dacht ik, zeker te zien op ebay en de normale winkel websites daarzo...

Juist wel dus, prijzen voor oude Marshall versterkers (en Vox en Hiwatt enz.) zijn in de VS hoger dan hier in Europa.
Voor Fender is het andersom trouwens.

Prijzen van nieuwe apparatuur zijn daar vaak lager, maar ja, da's zolang het daar is.
Regelmatig verkijkt men zich op invoerechten en BTW als je het hier naartoe haalt.

Marc

Kitchen-Marshall
8 augustus 2003, 17:57
Potverdorie!

En ik heb voor m'n reissue 899 betaald! (in nieuwstaat!)
Voor dat geld had ik net zo goed naar een orginele opzoek kunnen gaan!
Iemand ruilen?? Mail me maar!!