PDA

View Full Version : Geen signaal uit Ashdown FreeBass



JazzBass
9 september 2012, 20:41
Tsjah, daar sta je dan, op het eerste optreden met je nieuwe bandje op een podium, formaatje orkest.
Dan wil je dus ff flink rondspringen en rennen...

Tot je alles aansluit en wilt soundchecken en je erachter komt dat je geen signaal hebt. Heb het met de tech allemaal nagelopen en blijkt dat het in mijn belt-pack moet zitten of in de ontvanger. Op dat moment had ik geen tijd om het uit te zoeken en heb dus maar ff met kabel gespeeld.

Nu ben ik thuis de boel nog eens na gaan kijken. Ik zie dat op de ontvanger van de Ashdown FreeBass de lampjes van de RF niet gaan branden als ik hem aanzet, of als ik de belt-pack aanzet (kan me zo ook niet herinneren wanneer deze aan zouden moeten gaan). Ik heb ondertussen overal al mee gespeeld; de squelch, de volumeknop, de modelerknop (gebruik ik nooit, maar je weet maar nooit), batterijen uit de belt-pack vervangen (gaan wel enorm snel leeg ineens, in totaal misschien 10 minuten aan gehad, maar hij geeft aan dat de batterijen nu al bijna leeg zijn?), andere kanalen getest.
Alles tot nul resultaat.

Nu wat? Ik heb hem online van Dolphin Music gekocht een aantal jaren terug. Ik moet vast nog wel ergens een aankoopbewijs hebben, maar denk dat het niet de moeite zou zijn om hem terug te sturen.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn, of wat de oplossing zou kunnen zijn? Als het alleen de belt-pack is, zou die te vervangen moeten zijn.