PDA

View Full Version : Amp meeting Two Rock Studio Pro 35 vs Kustom Defender 50w



timkermans
9 september 2012, 16:33
Zonet met een kennis van me die een Two Rock Studio pro 35 en een Two Rock Signature cab 2x12 heeft, afgesproken om te bespelen en te vergelijken met mijn Kustom Defender 50w. Gitaar was een standaard G&L Legacy met birdseye maple neck.


Bij aanvang eerst in de Two Rock geplugd, natuurlijk fantastische sound. Héél natuurlijk klinken, wel vrij gecompressed en dit bakje heeft veel gain... Inderdaad een studiobeest om een volledige plaat (clean én overdrive) zonder pedalen mee op te nemen.

Dan nam ik mijn Kustom erbij (enkel preamplamp ooit es vervangen, voor de rest stock). Wetende dat mijn amp een budgetamp is, nieuwpr rond de 650 euro, 2dehands nog veel goedkoper te vinden, had ik weinig verwachtingen. Ik kreeg altijd complimentjes over mijn sound, maar ik heb altijd de gedachte gehad dat Two Rock misschien wel de 'holy grail' zou kunnen zijn. Ik speelde op de combo, en inderdaad, een verschil in diepte en transparantie... MAARRRR toen we beseften dat de vergelijking niet op ging omdat het een andere cab was, dacht ik 'ik sluit hem ook op de Two Rock cab aan'.

MAN MAN MAN, mijn budget ampje klonk geen haar slechter dan de Two Rock. De 2 zaten ERG DICHT bij elkaar. De Kustom was zelfs iets minder gecompresseerd, en in een lichte gainstanden iets transparanter. Wel veel minder gain, maar die heb ik niet nodig...

Conclusie: Kustom Defender: Thé way to go als je geen Two Rock kan betalen. Alle props wel voor Two Rock, want die amp is zijn investering wel waard hoor... Maar wat ben ik blij met mijn Kustom Defendertje!!!

Helaas geen audio clips gemaakt..... Hadden het materiaal niet bij de hand...

bass blom
9 september 2012, 16:35
kicke :cheerup:

Midwolda
9 september 2012, 16:43
Ah, cabje kopen dus. :soinnocent:

timkermans
9 september 2012, 16:45
Ah, cabje kopen dus. :soinnocent:


Indeed... Ik spring eerstdaags bij FAD Amps binnen om wat te proberen...

Fireburst
9 september 2012, 20:09
't Zou mooi zijn moest de Two Rock eigenaar uw waarneming hier nog bevestigen. Was het Steven, die hier wel eens post?

PS De complimentjes over de sound... is het meestal niet over uw spel? Ooit eens een workshop bij je gevolgd, spelen dat kun je wel!

Mitch
9 september 2012, 21:06
Ja, da's ook mijn eerste gedachte: je hebt ontdekt hoe belangrijk de kast is. Speakers is één ding, kast minstens zo belangrijk. In sommige gevallen doet de amp er net effe minder toe dan over het algemeen wordt aangenomen.

Pepe
9 september 2012, 23:01
Ik heb dat al zo vaak gelezen in die Guitarplayer amp shoot outs, op het moment dat ze cabs gaan swappen blijft er weinig over van de eerdere testresultaten.

timkermans
10 september 2012, 09:16
't Zou mooi zijn moest de Two Rock eigenaar uw waarneming hier nog bevestigen. Was het Steven, die hier wel eens post?

PS De complimentjes over de sound... is het meestal niet over uw spel? Ooit eens een workshop bij je gevolgd, spelen dat kun je wel!

Two Rock eigenaar was Michael Asnot. Ik heb geen idee of hij hier lid is... Verder is het inderdaad blijkbaar een cabkwestie....