PDA

View Full Version : The Loner - Stratman70



Stratman70
8 september 2012, 22:15
Ik wilde 'm toch ook maar eens opnemen en horen wat jullie d'r van vinden.

Bij het intro bleef de backingtrack op 1 akkoord hangen, dus moest ik even wat anders dan Gary deed, maar sowieso Gary naspelen is (voor mij zeker) al veel te hoog gegrepen, dus doe ik soms maar wat andere dingetjes, zoals aan het begin en einde vooral. ;-)

The Loner (http://soundcloud.com/stratman70/the-loner-11)

belfrink
8 september 2012, 22:17
Link werkt niet

Stratman70
8 september 2012, 22:20
Nu wel als het goed is.

DarknessAwaits
8 september 2012, 22:35
Ik ken het origineel niet (shame on me), maar dit is wel serieus goed gespeeld. Way to go, complimenten!

repelsteeltje
9 september 2012, 00:32
zeer mooi gespeeld stratman, mooi om te horen hoe je je eigen ding in legt! en dat eerste stukkie is echt een geweldige invulling! floyd meets Gary more geweldig!

pasqual
9 september 2012, 00:52
Mooi hoor. Lekker geluid en inderdaad leuk dat stukje SOYCD en Dire Straights! Blijft een erg mooi nummer dit en dit is een mooie tribute naar Gary.

Duhsjaak
9 september 2012, 03:32
Hi
Heb er met plezier naar geluisterd.

Altijd even smaakvol. Misschien iets te netjes? Maar afgezien daarvan, weer een heel goed gelukte take.

Gasten zonder zelf kritiek zijn niet te pruimen, maar je kunt het zeker ook overdrijven. Overdrive is voor je gitaar OK, daarbuiten: Mwah.....

En dat intro, ach, who cares?
Vriendelijke groet, Gus

Luc-O
9 september 2012, 18:56
Wow, perfect! Super gespeeld, geweldig geluid en hele mooie vibrato. Je hebt wel een paar flinke sprongen gemaakt zeg!
Was leuk je gister gezien te hebben en we moeten snel weer eens iets doen!

patrick0108
9 september 2012, 20:12
:jam:vond het vanaf het begin t/m het einde heerlijk gespeeld en zeker goed klinken..... Zeker voor een Gilmour sound liefhebber:strat:

jutter
9 september 2012, 20:34
where Gary met David...... goed gedaan!

Henri H
9 september 2012, 22:38
Mooi gedaan! :ok:

Stratman70
10 september 2012, 11:54
Wow... @ DarknessAwaits, repelsteeltje, pasqual, Duhsjaak, Luc-O, patrick0108, Jutter & H.Huisjes; dank jullie wel!!! Echt toffe reacties! Ben ik erg blij mee!

Gert-Jan
11 september 2012, 17:02
Hey Strat...heel lekker dit...ik hield mijn hart vast bij het zien van de titel....laatst bij een post werd ik wat te kritisch en ongenuanceerd bevonden (Moi??)

Ik vind je tone ok..maar wat echt te gek is zijn je bends en je vibrato..das niet makkelijk in dit nummer

Way to go!!

Stratman70
12 september 2012, 17:48
Hey Strat...heel lekker dit...ik hield mijn hart vast bij het zien van de titel....laatst bij een post werd ik wat te kritisch en ongenuanceerd bevonden (Moi??)

Ik vind je tone ok..maar wat echt te gek is zijn je bends en je vibrato..das niet makkelijk in dit nummer

Way to go!!
Wow thanks Gert-Jan!
Zoals ik in dat bewuste draadje ook al zei: ik begreep jouw kritiek wel hoor.
Juist die kritiek van jou, maakte het voor mij de uitdaging om het nummer ook maar eens op te nemen en dan maar afwachten wat je van mijn versie vond hahaha.

tomheerkens8
13 september 2012, 11:35
Inderdaad je kan goed horen de je beinvloed bent door Gilmour, maar super gespeeld.

TimoSomers
13 september 2012, 13:58
Heel mooi hoor! Goeie sound en prima bends!
Als ik iets moet aanmerken is het dat hij qua timing wel een stukje meer laid back mag, hij klinkt nu wat gehaast soms.
Ikzelf ben de laatste tijd veel met timing aan het experimenteren omdat je daarmee ook nog een stukje extra gevoel in je spel kan brengen heel subtiel.
Maar verder prima gedaan!!

Stratman70
14 september 2012, 10:35
@ tomheerkens8: bedankt!

@ Timo: thanks! Ja, daar kan ik idd wel wat mee. Heb nog eens het origineel EN jouw versie opgezet als voorbeeld en om het meer laid back te krijgen is inderdaad een mooie uitdaging voor mij.
Dank voor het luisteren en je goede tip!

Ik heb gewoon eens even gekeken wat het doet als ik de gitaartrack t.o.v. de backingtrack wat naar achteren schuif. Het is niet DE manier, maar opnieuw inspelen komt ooit nog wel eens.
Het resultaat is toch wel verrassend vind ik zelf. Inderdaad een hele andere feel, veel meer 'laid back'en daardoor nog melancholischer.

The Loner - edited (http://soundcloud.com/stratman70/the-loner)

Nogmaals bedankt Timo! Goeie tip!!!