PDA

View Full Version : Verschil tussen Vox AC15 CC1 en C1



gertgert
8 september 2012, 20:45
is er verschil tussen de vox ac15 CC1 en de C1?
zo ja, wat is het verschil/overeenkomsten?

Mitch
8 september 2012, 22:19
Da's niet zo moeilijk te vinden hoor, specs zijn prima te vinden op bijvoorbeeld voxshowroom.
Maar goed, in vogelvlucht:
CC1: geleverd met Wharfedale of Alnico Blue, één kanaal (top boost zonder de interactieve toonregeling zoals op de AC30).
C1: geleverd met M25 greenback, twee kanalen (normal en top boost).
Beide hebben reverb en tremolo, voetschakelbaar.
Er zal vast tussen beide ook nog wel wat verschil in sound zitten, los van de verschillen in speakers. Ik heb echter geen ervaring met de C1, laat staan met een direct vergelijk, dus daar kan ik je niet aan helpen. Ik heb vaak gelezen dat de C1 iets crunchier is, maar daar kan ik niet over oordelen.

FruscianteFan
11 september 2012, 08:59
Same here, maar dan andersom. Heb wel gelezen dat die CC serie van Vox niet echt de moeite waard is. En heb een tijdje terug met de toetsenist/gitarist van de band juist de AC15 C1 uitgezocht als mooie amp.

Guitarleon
11 september 2012, 09:06
ik heb zelf de cc1 gehad met de Wharfedale speaker.. Vond hem erg lekker klinken. Alleen de reverb is vrijwel onbruikbaar. Te onbenullig.. De alnico blue speaker klinkt een stuk beter, trouwens.
Met die amp had ik iedere keer wat.. Altijd doorgebrande zekeringen en veel andere defecten. Erg onbetrouwbaar. Heb hem laten repareren en snel weer verkocht...Toen de reparateur hem losschroefde zag ik ook hoe ie van binnen was. Kwam ook erg cheapy op me over. Veel plastic.. De C1 komt toch iets degelijker op me over... Weet niet of ie ook beter gebouwd is. Met de greenback speaker klinkt ie ook niet verkeerd trouwens.

FruscianteFan
11 september 2012, 09:15