PDA

View Full Version : Hoe kan ik VST plugins toepassen in Cubase 5.



muziekfreak
8 september 2012, 19:52
Hallo,

Ik hoop dat ik hier een beetje goed zit met deze vraag?,ik werk al een tijdtje met Cubase 5 voor het opnemen van van mijn eigen muziek via de elektrische gitaar.
Maar nu heb ik een paar VST plugins geinstalleert om een bepaalde sound aan je gitaar te krijgen maar het lukt me maar niet om die plugins op te roepen?.
Hoe doe je dat precies met zelf opgenomen geluid (gitaar)geen midi.Hoe haal je je gitaar geluid door zo'n vst plugin om het zo maar te zeggen!?.
William.

forceps
8 september 2012, 20:31
Plugin op het kanaal van je gitaaropname zetten. Dit is een van de basiszaken binnen Cubase, dus ik zou als ik jou was de handleiding er op na slaan of een boek kopen waarin je deze dingen kunt lezen.

muziekfreak
9 september 2012, 11:14
Ja ik heb inmiddels een handleiding gevonden op het internet daar zal ik eens aandachtig mee aan de gang,sommige handelingen in cubase kan je zelf wel uitvinden, maar een hele hoop dingen weer niet!.
William.

YoramRE
26 september 2012, 11:11
In de linker kolom waar je bijv. in- en outpouts kan selecteren (geloof dat dat de inspector heet), het tabblad inserts open klikken. Dan gewoon op één van de slots klikken en de gewenste VST selecteren.

mvg
Yoram