PDA

View Full Version : Even voorstellen



dabber
8 september 2012, 00:59
Dag allemaal,ik wil me hier even voorstellen.
Mijn naam is geert,ben 48 jaar jong en woon in belgisch limbur. ik ben een jaar of 25 geleden gestopt met gitaar spelen,ben nooit verder geraakt als de basis dingen zullen we maar zeggen.
Nu ben ik vorige week bij een client van mijn werk op een oude versterker en speakercabinet uitgekomen dat daar in de kelder stond te bestoffen.
Ik vroeg de man of hij ernog iets mee deed,zijn antwoord was dat alles al een jaar of 15 stilstond en dat hij ook nog een gitaar had.hij wilde ze me wel eens tonen en toen bleek het om een gibson les paul custom te gaan,hij wist niet zeker welk jaar hij ze aangekocht had.Toen ik hem vroeg of hij bereidt was de gitaar te verkopen zei hij ja,maar dan alles in 1 set gitaar+Versterker+speakercabinet.Na 3 bezoeken aan de man zijn we tot een overeenkomst gekomen.
Ondertussen heb ik alles genoteerd wat ik kon vinden van de gitaar en speakercabinet+versterker.
Gitaar gibson les paul custom zwart
serial nr 121038
potmeters nrs zouden van 1973 zijn.Dus lp custom is vermoed ik van 1974.
De versterker is een london city dea 100 model high power.
2 speakercabinetten met daarin celestions g12h30
frame nr speakers T1534
CONE CODE 36 102 014
16 ohms
75 c/s (dit zou echter niet kloppen) dit zou 55 moeten zijn volgens de cone codes.er waren niet genoeg etiketten beschikbaar voor de 55 en dan plakten ze er een etiket van de 75 versie op
date codes JC29Z .Dit zou als datum uitkomen op 29 september 1970,alhoewel er 72 op staat,wat de z betekend achter de datum code weet ik nog niet.
gemaakt in THAMES DITTON SURREY

Versterker serienr 10626.
Nu is mijn vraag,kan ik met dit serienummer ergens meer info vinden over ouderdom versterker.
De verkoper was eerste eigenaar en alles is in originele toestand gebleven.
De versterker is nu binnen voor herstelling en volledig nazicht.
Heb inmiddels telefoon gekregen van de hersteller en hij gaat de elcos en de lampen zowieso veranderen,er gaat ook een mastervolume op gezet worden,alsook een switch om de versterker op 100 of 50 wat te gebruiken.voor de rest ging hij alles nog eens goed nazien,hij zei dat deze versterker nog volledig origineel was ,nog nooit aangewerkt dus.
De gitaar wil ik sowieso houden,versterker moet ik nog afwachten als deze thuis wel te gebruiken is,anders gaat hij de deur uit.
En nu maar veel oefenen als er tijd is zodat de vingers weer eens goed loskomen.
onder een link met foto's van de spullen wat ik gekocht heb,er zaten ook nog alle oude kabels enz bij.ook nog een delay boss rdd10 of zoiets.Ik heb nog geen tijd gehad om alles eens te proberen.heb de gitaar ondertussen gepoetst en nieuwe snaren gelegd.
http://s1256.photobucket.com/albums/ii482/dabber64/

Mvg geert

Jedeel
8 september 2012, 01:23
Welkom Geert op het forum.

Leuk, zo'n 'doorstart' na 25 jaren ;-)

Wat betreft je aankopen... ik heb er zelf geen verstand van.... maar het zal mij niet
verbazen als je een mooie deal hebt gemaakt.

Er zijn hier ongetwijfeld kenners van deze spullen die nog wel zullen reageren, vermoed ik ;-)

Frits van Mourik
9 september 2012, 01:03
Hallo Geert,

Eveneens welkom!

De set, die jij wilt aanschaffen / aangeschaft hebt, daar zou ik 40 jaar geleden een dubbele moord voor hebben gepleegd!
Het was destijds "the poor mans Marshall-stack", maar naar tegenwoordige maatstaven supergoed!
De amp vinnik geweldig (ik heb er twee...), de Celestion speakers zijn zeer gezocht en de gitaar, say no more...
Hier nog wat bescheiden info:
http://nl.wikipedia.org/wiki/London_City

bass blom
9 september 2012, 01:35
whoeigaaf :cheerup:

dabber
9 september 2012, 07:46
alvast bedankt voor de reactie's.
FRITS het was vooral de gitaar die mij intresse had,maar aangezien de man enkel alles set wou verkopen heb ik dat maar gedaan,en blijkbaar zijn de cabinets meer waard als ik gedacht had.voor de gitaar alleen was ik bereid 2000eu te betalen,heb er nog wat bij gedaan en had de versterker en speaker cabinets erbij,herstelling en volledig nazicht versterker heeft me 290 euro gekost.

Mvg geert

Duhsjaak
9 september 2012, 12:00
Hi
Welkom!
Eigenlijk is het een typefout. Eiegenlijk ben je gewoon Dapper.
Vriendleijke groet, Gus

Jedeel
9 september 2012, 16:07
:seriousf:

dabber
9 september 2012, 17:20
ZO had ik het nog niet bekeken :noob:wel goed bedacht.

guitarnijboer
9 september 2012, 17:55
Het jaartal waarin de versterker is gemaakt is bij benadering te herleiden aan de hand van de datum op de bekerelco's en de datum op de potmeters.

edit: vraag je onderdelen dus terug evenals de oude (waarschijnlijk Philips) EL34's.

dabber
9 september 2012, 23:21
De lampen en andere onderdelen heb ik mee terug gekregen,inderdaad EL34's
Dan nog 4 weerstandjes.
en een rode bekerelco made in france micro ca 50uF UN 350 V UP385 V IMAX200ma100HZ 3034 140

Goudkleurige elco made in sweden ELYT PEG 118D 100UF 64V-
-40 to+85 ç dan nog een nr 4069
Dan staat er nog een cirkeltje waarin rj/a staat.
Weet niet of je daar iets aan hebt.
De versterker zou aangekocht zijn in 1971.

Mvg geert

guitarnijboer
10 september 2012, 00:34
De rode is de laatste voedingselco en de andere is van je bias circuit. Ik bedoel de schroef elco's (aluminium) die op het chassis staan. Daar staat vaak iets op als: 04/71 of 03/69 of zo