PDA

View Full Version : Nephesh - Mystic



Fusion
7 september 2012, 20:36
Een korte dit keer.

http://www.youtube.com/watch?v=ssNJkjsE4IE

glennshred
8 september 2012, 11:18
Het is leuk dat je djent speelt en ook nog ééns een eigen sound hebt.. het muzikale is erg inspirerend voor mij en laat me nadenken en dingen doen die ik anders niet aan zou denken. Maar goed : prachtige song, mooie video. Negatieve puntjes is dat alles wat droogjes en proper klinkt, heb ik bij jou andere werkjes ook altijd gemerkt, niks mis mee maar er mag wat meer vet in de sound zijn :)

Duhsjaak
9 september 2012, 03:43
Hi
Heb het een aantal keer moeten beluisteren voordat ik de hang ervan kreeg. Het is op het eerste gehoor niet zo toegankelijk, maar als je er even moeite voor doet, wordt je daarvoor beloond. Mijn ervaring in ieder geval.

Ik vind het heel inventief inelkaar gezet. En opgedragen aan alle dieren. Dat zijn er een paar hoor.
Ik weet volmaakt onvoldoende van dit soort muziek om er zinnigs van te zeggen, maar ik heb er zeker van genoten.

Opmerkelijk dat de laatste tijd er een toename van dit soort posts te zien is. Ik voel mij daar eerlijk gezegd prima bij. Ik zet m nog eens op.
Vriendelijke groet, Gus

Fusion
10 september 2012, 12:01
@Glen: yep, er zit zelfs geen reverb op de gitaren, toesten en bas! Ik vind t wel fijn zo. Ik zal voor de grap bij een volgende track eens experimenteren met reverb.

@Duhsjaak: bedankt voor je immer poetische en vaak vrolijk makende commentaar! Wat bedoel je overigens met 'een toename van dit soort posts te zien'? Metal? Mis ik die dan?

Duhsjaak
10 september 2012, 16:37
Hi
Alles, van shoegaze/ zwaar introvert tot pure prettige teringherrie is hier gelukkig mogelijk. Ik kan het mishebben, maar de laatste tijd/het laatste jaar relatief meer stukjes:
- vervormd
- hard
- gedisciplineerd
- complexe maatschema's

Vorig jaar heb ik maar eens opgezocht wat 'djent' precies inhield, nu kijk ik van een djent-post meer of minder niet op.

Leve de verschillen, denk ik maar. Het was ook min of meer een losse opmerking over een mogelijke tendens, dus dingest er vooral niet teveel waarde aan.
Vriendelijke groet, Gus