PDA

View Full Version : Op zoek naar een klein buizentopje



Yngwie79
7 september 2012, 18:28
Ik speel al jaren over een Line6 Spider Valve, en ben erg tevreden over het geluid. Heerlijk veelzijdig en live uitstekend voor het top-100-werk.

Maar nou speelde ik laatst over een Engl combo, en merkte toch een verschil in respons/dynamiek. Hij reageerde gewoon beter op mijn aanslag. En nu moet er dus een volledige buizenbak komen. Maar waar te beginnen in het oerwoud? Misschien kunnen jullie mij een beetje op weg helpen:

- ik zoek een top, geen combo.
- prijs rond 400 euro (meer mag maar met goede redenen)
- weinig watt of schakelbaar; moet thuis bruikbaar zijn
- liefst 2-kanaals, maar geen vereiste
- mooi vol, rond clean geluid
- niet te weinig gain, het moet wel een beetje kunnen scheuren (maar metal hoeft niet)
- aan te sluiten op een V30
- ik speel vaak op een strat, maar soms ook op een Epiphone Dot.
- niet te obscuur qua geluid en verkrijgbaarheid
- nieuw of tweedehands maakt niet uit.

Om het plaatje compleet te maken: gitaargeluiden waar ik van hou, maar niet per sé op zoek ben: SRV, Mayer, Matt Schofield, Kotzen, Cray.

Valt hier iets op aan te sluiten???

arcane
7 september 2012, 18:56
Ibanez TSA15H ?


http://www.youtube.com/watch?v=2Wxg8bIIiIc


http://www.youtube.com/watch?v=HDquVJZKRGI

Yngwie79
7 september 2012, 19:08
Leuk bakkie, dank voor de tip! Ik heb alleen al een TS9, dus dan lijkt me dit een beetje dubbelop. Clean klinkt-ie best wel OK.

arcane
7 september 2012, 19:30
maar hier zit nog een extra boost functie in.

Wicked Willy
7 september 2012, 19:35
Egnater Tweaker 15

LGK
7 september 2012, 20:56
Zon tubemeister 18 (zeg ik dat goed?)
Mischien... Ik weet niet of het wat is maar mischien toch leuk om ff naar te kijken. Volgensmij ook wel in je budget.

Succes!

BorisA
7 september 2012, 21:19
Ik heb sinds enkele maanden een blackstar ht-5rh (met 2 speakerkasten, dus de 'mini-stack') en ben nog steeds héél tevreden met de sound(s)!