PDA

View Full Version : dinky body



DennChooch
7 september 2012, 17:04
Waar pluk ik (redelijk goedkoop) een gitaarbody vandaan, dinky stijl, met 1 of 2 humbucker gaten?

fred dons
8 september 2012, 08:39
de kne bodies op ebay.com zijn goed en goed betaalbaar http://www.ebay.com/itm/New-KnE-Guitar-body-WARREN-SxH-Alder-Unfinished-/180965756596?pt=Guitar_Accessories&hash=item2a22664eb4

spirit
8 september 2012, 09:46
Stuur eens een mailtje naar Guitarsupplies. Volgens mij had hij nog wat van dat soort bodies liggen voor een heel interessante prijs.

MyGreenLady
9 september 2012, 10:32
Stuur eens een mailtje naar Guitarsupplies. Volgens mij had hij nog wat van dat soort bodies liggen voor een heel interessante prijs.

Klopt, maar dan moet je rekening houden met gaatjes die niet kloppen enzo. Bij mij zaten de string trough gaatjes van mijn Tele-body een paar millimeter naar het Noordwesten. Betekent wel dat je voor 50 euro een body hebt. :)

spirit
9 september 2012, 11:38
Klopt, maar dan moet je rekening houden met gaatjes die niet kloppen enzo. Bij mij zaten de string trough gaatjes van mijn Tele-body een paar millimeter naar het Noordwesten. Betekent wel dat je voor 50 euro een body hebt. :)

Ik neem aan dat dat over dit topic gaat.http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?155137-Anton-s-Telecaster-Project

Op zich zitten de gaten dan niet verkeerd, maar heb je er voor gekozen een ander soort brug als waar de body voor voorgeboord is te monteren. Bij een moderne tele brug zitten de gaatjes voor de snaren vóór de gaten om de brug te monteren, bij een vintage style brug is dat net anders om. Ook zal de spacing in de body anders zijn geweest dan in de brug die je had.

Die Dinky style bodies zijn nog een stuk goedkoper, (prik me er niet op vast) maar ik dacht 29,- euro. Ze staan niet op de site, maar laatst stond er er nog een aantal in de zaak.

MyGreenLady
9 september 2012, 23:00
Okee, ook goed. :P Ik heb het aangepast op mijn brug in ieder geval. Ik heb bij die gitaar helemáál niet gekeken naar wat wat was. Ik heb gewoon wat tweedehands onderdelen bij elkaar geschraapt en die er in gehangen en er op geschroeft. Bij mekaar heeft het toch een apart geluidje met een heel bassig brugpupgeluid en een heel twangig halspupgeluid. :)