PDA

View Full Version : Kort vraagje advertentie cabinet!



davidof
6 september 2012, 23:19
Hoi

Ik zou morgen gaan kijken naar deze cab: http://www.2dehands.be/muziek/audio-apparatuur/versterker-en-receiver/peavey-cabinet-4x12-te-koop-127401699.html?qq=peavey+cabinet&pcpl=9220+Hamme&afstand=-&pc_id=1155&afd=

Maar als ik google naar Peavey cab's vind ik alleen maar bass cabinet's die vooraan zo'n metalen grill hebben .. Hoe kan ik weten of deze wel degelijk geschikt is voor gitaarversterkers? Ik heb een marshall DSL100

Bedankt!
Groeten

David

TimS
6 september 2012, 23:23
Lijkt me een Peavey 412MS na wat zoeken, wel een gitaarcabinet dus. Maar waarom ga je voor deze als je er helemaal niets van weet?

davidof
6 september 2012, 23:34
Lijkt me een Peavey 412MS na wat zoeken, wel een gitaarcabinet dus. Maar waarom ga je voor deze als je er helemaal niets van weet?

Omdat hij hem voor €150 wil wegdoen, dat vind ik wel de moeite om hem eens te testen. Ik ken niets van cab's en welke speakers 'goed' zijn.. dus best testen

Frits van Mourik
6 september 2012, 23:44
Kijken naar een cab... je kunt je een klootoog loeren, maar dan weet je precies
nog nix!

Neem je DSL100 & je fav gitaar mee en "speul'n gadverdekke!"
Pas dan wéét je wat!

arcane
6 september 2012, 23:51
Dat zegt hij toch ook.

davidof
6 september 2012, 23:51
Ik lees gedeelde meningen hier en daar, sommigen zeggen: strak! anderen: bagger... -_-
Doet mij altijd twijfelen, misschien gewoon een 2x12 zoeken. Testen dan maar zeker.

reckless_life
7 september 2012, 12:13
Ik lees gedeelde meningen hier en daar, sommigen zeggen: strak! anderen: bagger... -_-
Doet mij altijd twijfelen, misschien gewoon een 2x12 zoeken. Testen dan maar zeker.

Ach, verdeelde meningen heb je toch met alles?
Als jij het goed vind klinken met jouw versterker en jouw gitaar, dat is echt het enige wat telt.

Maar als je er de plaats voor hebt zou ik toch voor een 4x12 gaan, ipv een 2x12.

lefthandstrat
7 september 2012, 13:16
Ach, verdeelde meningen heb je toch met alles?
Als jij het goed vind klinken met jouw versterker en jouw gitaar, dat is echt het enige wat telt.

Maar als je er de plaats voor hebt zou ik toch voor een 4x12 gaan, ipv een 2x12.

Ik ben het helemaal eens met reckless_life. Zelf speelde ik eerst over een enkele 1x12"', daarna over 2x 1x12". Vervolgens een 2x12" en sinds kort over een Trace Elliot 4x12" met Celestion Vintage V30's. Vanaf dat moment wist ik pas wat gitaristen bedoelen met "geluidsdruk". Misschien bevalt het aangeboden cabinet waar je interesse voor hebt niet, maar laat dat geen reden zijn om dan maar voor een 2x12" te kiezen. Dan haal je twee zaken door elkaar: de voor-en/of nadelen van een 4x12" t.o.v. een 2x12" v.v. en de kwaliteit van het aangeboden cabinet. Je moet maar zo denken: Als je begint te smilen zodra je je gitaar inprikt en je eerste akkoord aanslaat of eerste noot speelt en hoort en voelt wat er uit die kast komt, dan zit je goed. Enfin, succes ermee!

Bartrock
7 september 2012, 13:31
Ik kan en wil niet anders dan me aansluiten bij wat lefthandstrat hier zegt.To the point,als U het mij vraagt.

Brum
7 september 2012, 14:48
Niet helemaal mee eens. Een goeie 2x12 levert ook behoorlijk wat druk, maar klinkt strakker. Soms meer wenselijk.

Liquid_Metal
7 september 2012, 17:59
Ik lees gedeelde meningen hier en daar, sommigen zeggen: strak! anderen: bagger... -_-
Doet mij altijd twijfelen, misschien gewoon een 2x12 zoeken. Testen dan maar zeker.

Dat zou kunnen betekenen dat het inderdaad een cabinet met een strakke sound is; lang niet iedereen is daarnaar op zoek.

reckless_life
7 september 2012, 21:13
Niet helemaal mee eens. Een goeie 2x12 levert ook behoorlijk wat druk, maar klinkt strakker. Soms meer wenselijk.

Tsja, daarom dat je ook altijd eens een cab moet gaan proberen.

Maar, ik vind als je zo'n mening zet, dan moet je er ook wel bijzetten dat je betere 2x12 géén €150 kost.
Een goedkope Peavey 4x12 van 150 Euro zal inderdaad anders klinken dan een dure Bogner 2x12 van meer dan 800 Euro.
Maar laten we vooral geen appelen met peren vergelijken. :)

Brum
7 september 2012, 21:31
Was me ook meer te doen om de stelling dat de topicstarter sowieso beter voor een 4x12 kan gaan, omdat dat beter is. Ik vind dat je dat niet zo kunt stellen.

Voor €150,- denk ik dat je sowieso niet heel kritisch moet zijn, daar krijg je inderdaad geen Bogner kwaliteit voor nee.;) Ik zou persoonlijk wel verder kijken en het budget wat oprekken, gezien hij een heel aardige versterker heeft. Maar testen kan nooit kwaad natuurlijk.

davidof
8 september 2012, 10:40
voila, hij zei zelfs als het mij niet aanstaat dat hij de prijs nog wat wou doen zakken... Voor €100 ofzo kan je toch echt niet sukkelen denk ik. Al was het om door te verkopen en winst te maken gewoon

lefthandstrat
8 september 2012, 13:07
voila, hij zei zelfs als het mij niet aanstaat dat hij de prijs nog wat wou doen zakken... Voor €100 ofzo kan je toch echt niet sukkelen denk ik. Al was het om door te verkopen en winst te maken gewoon

Ja, 100 euro voor dit cabinet..........ik zou er dan verder maar niet meer over tobben en gewoon kopen. Zoals je zelf al zegt: Bij doorverkoop ontvang je de investering altijd weer terug. Je weet dan wel of een 4x12" "je ding" is of dat je toch beter uit kan kijken naar een goed 2x12" cabinet.

Misery Signals
8 september 2012, 13:32
Koop dit cabinet absoluut maar.

Er zitten Jensen speakers in (was bij de mijne, mss ook Sheffields?), het kost erg weinig en...

Deze kast is gewoon pakken beter dan een Standaard Marshall kast. Ik heb heb zelf gehad en hij klinkt absoluut heel goed, en dan zéker ook nog eens voor het geld. Strak maar niet te droog, erg vette sound.

MS