PDA

View Full Version : RCF speakers??



Wilson
14 juni 2003, 17:47
ok ik heb dus mijn amp, een champ 25, 2e hands gekocht. De speaker was niet meer origineel, er zit nu een veel zwaardere dan eerst speaker in, maar nu vroeg ik me af, watvoor speaker is dit eigenlijk??

er staat op: RCF L12 540
reggio E. Made in Italy

En nu heb ik ff zitten zoeken op het web en toen kwam ik dit tegen

SALE PRICE: $162.50



Nominal Basket Diameter
12"

Impedance
8 ohms

RMS Power Rating
400 Watts

Program Power 800 Watts
Peak Power 4000 Watts
Frequency Response
50Hz - 2.0kHz

Sensitivity (1W/1m)
97dB

Voice Coil Diameter
3" / 76mm

Max. Crossover Frequency
1.5kHz

Voice Coil Material Copper
Diaphragm Material Paper
Surround Material Cloth

http://www.usspeaker.com/RCF-L12P540-size185.gif

Weet iemand watvoor speaker dit eigenlijk is? is het wel een gitaarversterkerspeaker?? Want ik kom alleen maar andere dingen van het merk RCF tegen die te maken hebben met autoradiospeakers of PA systemen....

Hij klinkt trouwens wel goed, ik kon geen verschil ontdekken met de versie met originele speaker (die was ook te koop, maar wel duurder, dus heb ik deze gekocht)

MegaDrive
14 juni 2003, 18:14
Ik meen me te herinnneren in de MusikProduktiv gids eens gezien te hebben dat RCF vooral fullrange PA speakers maakt. Sluit er eens een discman op aan zou ik zeggen. Als het een gitaarspeaker is klinkt dat voor geen meter omdat het allemaal een stuk doffer wordt. Klinkt het goed, dan heb je met een fullrange speaker te maken. Het frequentiebereik van de speaker zegt daar niet zoveel over, maar hoe dat precies zit weet ik niet.

Wilson
14 juni 2003, 18:55
ja er staan idd wat pa speakers bij musik produktiv, maar die van mij staat er niet bij...

Wilson
14 juni 2003, 18:59
ow bij thomann hebben ze em wel, alleen ietsjes andere versie van 300 watts. Maar kan dat kwaad een pa speaker in een gitaarversterker??

MegaDrive
14 juni 2003, 20:08
Kan geen kwaad, klinkt alleen voor geen meter omdat die speakers veel minder druk geven. Wat wel een aardige optie is, is een 19" preamp, een 19" PA versterker en een stel kasten met PA speakers. Ik heb een keer zo'n combinatie gezien op de Musikmesse met een POD Pro en een Yamaha 400 Watt transistor PA eindtrap en twee 8x10 PA boxen(fullrange dus). Klonk erg goed.

Wilson
15 juni 2003, 12:48
hmmm nou ik vind em eigenlijk wel goed klinken, beter dan die met de originele speaker, wat sprankelender en wat meer hoog. Maar mol je de speaker niet op den duur?? dat heb je tenminste bij hifi speakers, als je met distortion over speelt kunnen ze dat op den duur niet aan.

Wilson
15 juni 2003, 23:58
ik ben even gaan googlen en vond dit op een of andere guitar-tone-tipsite:

If you're a clean-only player, use high efficient general purpose PA speakers by JBL, EV, RCF, etc. Be warned, this can add several kg's to your amp.


Ze hebben inderdaad wel gelijk, ik krijg een heel erg mooi helder maar toch warm clean uit mn amp, de overdrive wordt hier echter wel nadelig door beinvloed, maar ik speel toch bijna alleen maar clean, of met een beetje einbuizenoverdrive, daar is hij dus wel geschikt voor. Over dat gewicht hebben ze ook gelijk, mn amp weegt nu 25 kilo, en dat voor een 1x12''