PDA

View Full Version : Vraag voor de Gibson LP Tribute bezitters



DarknessAwaits
4 september 2012, 22:19
Wat zouden jullie doen als je voor deze keuze stond: chrome of nickel pickup covers? Het gaat om deze uitvoering (http://www.thomann.de/nl/gibson_lp_studio_50_tribute_hb_db_tm.htm).

Zelf neig ik naar de nickel covers maar dat kleurt dan wellicht niet zo bij de rest van de hardware, die chrome lijkt te zijn. Geen pickup covers (dus zoals 'ie is) als antwoord heb ik niet zoveel aan, goudkleurig ook niet - om de grappenmakers maar even voor te zijn ;)

mesaman
4 september 2012, 22:24
echt een mooie gitaar, ik vind hem op het plaatje wel okey hoor, niets meer aan doen.

macwilliams
4 september 2012, 22:25
Het toeval wil dat ik deze ook heb en nooit getaald heb naar covers. Maar mocht ik dat toch gaan overwegen dan word het toch nikkel en de rest van het chroom krijgt een schuurspons behandeling.
Begin maar met het verwijderen van de slagplaat. Dat help ook al veel.

Mr.Fingers
4 september 2012, 22:26
dikke +1 voor nikkel (al zou ik dan alle hardware vervangen)

macwilliams
4 september 2012, 22:33
dikke +1 voor nikkel (al zou ik dan alle hardware vervangen)

Dat kan ook natuurlijk.

Dit is de mijne.
http://img.tapatalk.com/5ed7a6af-eb6f-46b8.jpg

RoelSmoel
4 september 2012, 22:51
Psst.. Geen honeyburst.. Maar toch..

DarknessAwaits
4 september 2012, 22:53
Thanks voor de reacties. Ik heb de nickel covers erbij genomen, mocht het niet staan bij de overige hardware kijk ik vanaf dat punt hoe 't verder gaat. Mogelijkheden genoeg :)

@macwilliams: mooi exemplaar, wel de slagplaat erop gehouden?

jutter
4 september 2012, 23:18
Of ritueel verbrand Willem?

macwilliams
4 september 2012, 23:23
Thanks voor de reacties. Ik heb de nickel covers erbij genomen, mocht het niet staan bij de overige hardware kijk ik vanaf dat punt hoe 't verder gaat. Mogelijkheden genoeg :)

@macwilliams: mooi exemplaar, wel de slagplaat erop gehouden?
Nee die is er alweer een tijdje af, veel mooier in mijn opinie.

Of ritueel verbrand Willem?
Ghehehe, nope!

Sinner1980
4 september 2012, 23:28
Nickel is vet, gewoon tzt alles voor nickel vervangen; klaar.
Wel er weer afschroeven als ie op MP gaat mocht de gitaar niet bevallen, en dat gebeurt nog wel eens hier...ook ik ben veelvoudig schuldig ;)

macwilliams
4 september 2012, 23:32
Psst.. Geen honeyburst.. Maar toch..

Hee dat is raar, dat stond toch echt op de checklist!

jutter
4 september 2012, 23:33
Nickel is vet, gewoon tzt alles voor nickel vervangen; klaar.
Wel er weer afschroeven als ie op MP gaat mocht de gitaar niet bevallen, en dat gebeurt nog wel eens hier...ook ik ben veelvoudig schuldig ;)

Nee toch :D

Venlonaer
4 september 2012, 23:53
Deze covers, maar dan in chrome:

http://i403.photobucket.com/albums/pp114/Badman1234/GitaarNet2011/pc190499.jpg

nickofzo
5 september 2012, 00:57
Of gewoon geen covers :D persoonlijk vind ik ze zo open altijd een "net wat ruigere look" hebben.

Sinner1980
5 september 2012, 07:58
Nee toch :D

Helaas wel...of niet helaas? Vind het wel leuk eigenlijk!

Nogmaals: nickel!!! :D

Hotpepper01
5 september 2012, 08:01
Ik heb zelf ook een tribute 60s met P90. Ik heb destijds overwogen om alles om te zetten naar de aged hardware van Faber. Inclusief aged Grover tuners, Faber tonelock staartstuk en brug. Uiteindelijk heb ik alleen die foeilelijke volume en toonknoppen vervangen en de rest zo gelaten.