PDA

View Full Version : Chimpspanner preset test voor Pod Hd



glennshred
4 september 2012, 20:37
Ik ben al een tijdje bezig met de Pod hd en dat lijkt beter en beter te gaan totdat ik deze week een preset tegenkwam op de line6 forums van chimpspanner. Normaal voor 7 stringers maar op men 6je blijkt het ook wel te werken.

Dus een korte test om het even te laten horen en wat jullie ervan vinden?
Minder distortion lijkt beter te werken dan te....... mss in de toekomst meer daaraan werken!! Maar goed
het is een begin ;)

http://dl.dropbox.com/u/10057893/Chimpspanner%20preset%20test.mp3

Fusion
4 september 2012, 22:57
Heerlijke sound hoor! Helemaal niets mis mee. En ik vind je altijd geweldige stukjes neerzetten. Heb je eigenlijk volledige nummers ergens die ik kan beluisteren?

Duhsjaak
7 september 2012, 04:54
Hi
Ik had eerlijk gezegd de hoop dat iemand met verstand van zaken hierop zou hebben gereageerd.

Normaal is dit niet helemaal mijn #1 muziek, alhoewel ik wel altijd weer erg blij wordt van muziek die als een vliegenmepper achter je aan komt. Als je snapt wat ik bedoel. Muziek met een bepaalde urgentie.
Dat is dit dan wel zonder meer. Erg prettig.

De onbalans tussen gitaar en de rest maakt het een beetje lastig beluisterbaar, maar afgezien van geneuzel over techniek.... Nu ik het een paar maal heb beluisterd vind ik het steeds leuker worden!

Misschien bekeer je me nog!
Vriendelijke groet, Gus

glennshred
8 september 2012, 11:22
Heerlijke sound hoor! Helemaal niets mis mee. En ik vind je altijd geweldige stukjes neerzetten. Heb je eigenlijk volledige nummers ergens die ik kan beluisteren?

Dank je!! Ik heb nog nooit volledige songs gemaakt, altijd alleen maar korte of lange stukjes! Heb wel een soundclick waarvan ik even hier een link neerzet, nogmaals dank voor het beluisteren :)))

http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=686762&content=music

glennshred
8 september 2012, 11:33
Hi
Ik had eerlijk gezegd de hoop dat iemand met verstand van zaken hierop zou hebben gereageerd.

Normaal is dit niet helemaal mijn #1 muziek, alhoewel ik wel altijd weer erg blij wordt van muziek die als een vliegenmepper achter je aan komt. Als je snapt wat ik bedoel. Muziek met een bepaalde urgentie.
Dat is dit dan wel zonder meer. Erg prettig.
De onbalans tussen gitaar en de rest maakt het een beetje lastig beluisterbaar, maar afgezien van geneuzel over techniek.... Nu ik het een paar maal heb beluisterd vind ik het steeds leuker worden!

Misschien bekeer je me nog!
Vriendelijke groet, Gus


De jaak se, De gitaren zijn in één take opgenomen: 1track (pan left) 2detrack (pan right) Ik heb een voorgeprogrameerde drumtrack gebruikt met veel beats, was moeilijk om met samen te spelen.. wist dat ik bij bepaalde punten er wat naast zat, ook met de 2de gitaartrack. Heb aantal maten eruitgehaald en het beste eringelaten maar zoals je hoort is de onbalans duidelijk aanwezig. Toch goed dat je het leuker begint te worden, dat was ook mijn idee want ik vond de gitaarklank goed.

Ik werk aan men eigen presets op het moment maar probeer te leren uit andere, chimpspanner's preset was prachtig als een experimentje :)

bedankt!!!

Fusion
8 september 2012, 13:40
Oh ja, dat Cygnus bijna-nummer, te gek!! Is die zang een sample of heb je een vocalist die ik dan vast wel even mag lenen??!