PDA

View Full Version : Epiphone Brengt de Genesis terug.



Wouter J
4 september 2012, 19:32
http://www.epiphone.com/News/Features/Features/2012/Limited-Edition-Genesis-Deluxe-PRO.aspx

http://images.epiphone.com.s3.amazonaws.com/News/Features/2012/20120801_genesis/N_070212A1.jpg
Ziet er goed uit.

White Penguin
4 september 2012, 21:20
Body te klein, headstock te groot;)

Maar dat is mijn bescheiden mening.

MyGreenLady
4 september 2012, 22:20
Leuk, weer even anders dan normaal ofzo. Niet dat we mogen klagen met het aantal vormen. :)

Fireburst
4 september 2012, 22:21
Lijkt wel wat op de Gretsch Malcolm Young sig. Maar die is mooier...

DemolitionColorScheme
5 september 2012, 01:13
Body te klein, headstock te groot;)

Maar dat is mijn bescheiden mening.
Mee eens! Goed freak ding, haha!
Ik ben opzich wel van de aparte modellen, maar dit ziet er naar mijn mening vrij mismaakt uit.

Wouter J
5 september 2012, 02:38
Mee eens! Goed freak ding, haha!
Ik ben opzich wel van de aparte modellen, maar dit ziet er naar mijn mening vrij mismaakt uit.
Ze horen zo uit te zien kijk maar naar dit rijtje van laat jaren zeventiger Epi's Gemaakt bij Matsumoku, dus zo goed als onverwoestbaar.
http://4.bp.blogspot.com/_b4CdeOh_48Y/S6u1JK3KtNI/AAAAAAAAAB4/9JPhf0b101A/s1600/Epiphone%2BGenesis%2B(3).jpg

vulvasonic
5 september 2012, 03:39
Ik weet het niet 100% zeker, maar toen ik 30 jaar geleden voor het eerst naar een concert ging (Vandale, Nederlandstalige hardrock), speelde één van de twee gitaristen op dit model. Of het was iets wat er als twee druppels water op leek. Ik vond het geen mooie gitaar, maar alles aan die hele avond, dus ook de gitaar, heeft een diepe indruk op me achtergelaten. Het ding is altijd bij me blijven hangen, maar nooit kwam ik het nog ergens tegen. Tot nu dus.

Je hebt er niks aan (dat gelul van mij), maar ik vind het leuk om ze na 30 jaar hier ineens tegen te komen.

Overigens klonk alles die avond in mijn oren geweldig, maar daar zou ik in dit geval weinig waarde aan hechten. Ik was tenslotte niks gewend. :D

Mooby_The_Madcow
5 september 2012, 08:02
ik heb zo'n model van the pearl guitar company

http://i1230.photobucket.com/albums/ee492/Mooby-the-golden-cow/guitars/S8001511.jpg

iemand hier meer info over want vind er niks over terug op het internet.

DemolitionColorScheme
5 september 2012, 08:25
Ze horen zo uit te zien kijk maar naar dit rijtje van laat jaren zeventiger Epi's Gemaakt bij Matsumoku, dus zo goed als onverwoestbaar.
Ja, dat snap ik ... Maar dat haalt niet weg dat ik ze gedrochten vindt. ;)

Mitch
5 september 2012, 10:54
Remakes van Matsumoku halleluja. De kwaliteit destijds zal me jeuken, ze zagen er toen al niet uit en nu nog steeds niet.

Rinze
5 september 2012, 11:05
Dertig jaar geleden kocht ik er bijna een. Iets weerhield me op het laatste moment. Hij was idioot zwaar, sprak me denk ik net niet genoeg aan en was eigenlijk gewoon lelijk natuurlijk. Ben benieuwd of de heruitgave ook zo loeizwaar is, bij die winkel destijds hadden ze er een stuk of vijf staan en die waren allemaal tegen de 4,5 - 5 kilo vermoed ik zo.

zoon van Piet
5 september 2012, 14:06
Body te klein, headstock te groot;)

Maar dat is mijn bescheiden mening.

Die van toen waren idd nogal kopzwaar. En gewoon algeheel zwaar, zoals Rinze zegt. Of ze lelijk waren, laat ik in het midden. Al moet gezegd worden dat de hele voorraad van de importeur tegen dumpprijzen werd verkocht. Dus ja, men vond ze lelijk.
Het waren overigens behoorlijk goeie gitaren, zeker voor de weggeefprijzen van toen.

De RI is zeker niet mooier dan het origineel. en met die clichématige opzet met vier knoppen haalt ie nog wat van de eigenwijsheid van het origineel weg. De toegevoegde tijgerstreepjes( gaap..)maken dat niet goed.

Hotpepper01
5 september 2012, 14:43
Lang geleden heb ik met mijn tong tegen de etalageruit gestaan voor een scroll. Gelukkig heeft geldgebrek me destijds er van weerhouden om er eentje te kopen. Zo'n zelfde beleving heb ik met de genesis RI. Het is alsof je weer naar Zwiebertje in zwart-wit kijkt.

Rinze
5 september 2012, 15:04
Een vriend van me heeft een scroll. We noemden dat ding altijd de peniskrul. Best een goeie gitaar trouwens maar ook erg lelijk.

Bartrock
5 september 2012, 15:58
Waarom moet ik nu ineens aan Softenon denken....

Lexvandoef
5 september 2012, 16:07
Zo inderdaad he, lijken net kindjes met onderontwikkelde armpjes, zo lelijk zijn die dingen.....

Mr.Fingers
5 september 2012, 16:11
Na de Epiphone Sheraton nu ook de Epiphone Softenon dus :D

RS-Rik
5 september 2012, 16:59
Hahahahah



ik heb ooit zo'n ding gehad van The Pearl Guitar Company, stom da'k die weg heb gedaan.

El_Mano
5 september 2012, 17:18
Nou ik vind ze zo lelijk dat ik ze mooi ben gaan vinden. werkelijk niets klopt er aan... maarrr ik heb er een en speel er eigenlijk altijd op omdat het geluid zo onvoorstelbaar veelzijdig is en het geluid vind ik bijna onbenaderbaar op een andere gitaar. Het gewicht is hoog, de headstock tja wat moet je er van zeggen maar telkens als ik echt een gitaar nodig heb waarop ik me thuis voel en kan uit drukken neem ik deze! ik heb er weinig voor betaald en gekocht om de dikke neck.

Mooby_The_Madcow
5 september 2012, 18:00
Hahahahah



ik heb ooit zo'n ding gehad van The Pearl Guitar Company, stom da'k die weg heb gedaan.

Kan jij me mss wat meer uitleg geven over deze gitaar want ik vind er niks over terug

access
5 september 2012, 21:29
He, dat is leuk! Ik ben in het bezit van een jaren 70 model.
Leuk ding.... veel en veel te zwaar en geen fijne balans.

Klinken wel aardig... echter niet heel bijzonder.

peter_heijnen
6 september 2012, 09:37
Ik weet het niet 100% zeker, maar toen ik 30 jaar geleden voor het eerst naar een concert ging (Vandale, Nederlandstalige hardrock), speelde één van de twee gitaristen op dit model.
Vandale, leuk! Volgens mij was die gitarist Tekkie maar eerlijk is eerlijk, dat is ook de enige gitarist die ik me van Vandale nog kan herinneren.

Ik vind het trouwens wel een leuk gitaartje, maar blijkbaar hou ik wel meer van lelijke dingen. :)

zoon van Piet
6 september 2012, 10:54
Ik vind het trouwens wel een leuk gitaartje, maar blijkbaar hou ik wel meer van lelijke dingen. :)

Jij laat je vrouw niet meelezen op Gn, hoop ik? :)

peter_heijnen
6 september 2012, 11:10
Haha, mooi ingekopt zvp! :)

Zij is te mooi om niet van te kunnen houden. ;)

Bartrock
6 september 2012, 11:58
Zo inderdaad he, lijken net kindjes met onderontwikkelde armpjes, zo lelijk zijn die dingen.....
Het allerergste is nog,dat ik zelf ooit een gitaar *uche* had van dit model.Een Arirang met het fraaist golvende fretwerk ooit...Ik moet er nog wel een foto van hebben,dus misschien zien jullie die nog wel eens.Het was overigens wel een neck-thru,met een twee octaafs toets.Ik heb er van pur ellende maar een 'Slejer' logo opgekwast,maar echt beter worden deed ze niet.

muffstuff
6 september 2012, 14:18
Dit is toch wel de fiat multipla van de gitaren hoor. :seriousf:

peter_heijnen
6 september 2012, 15:26
Die fiat vind zelfs ik lelijk. :)

Ik hoop dat mijn zwager niet meeleest...

zoon van Piet
6 september 2012, 16:10
Niet te negatief, jongens! Want niet alleen smaken verschillen, ook trends kunnen veranderen.
Rond 1980, toen het oorspronkelijke model op de markt was, was het ding niet alleen. Het had een heleboel lelijke zusjes, zoals de reeds genoemde Pearls en Arirangs. Ook Ibanez had zon ding (Bob weir model ), Guild deed mee met de M-80 en Yamaha stal de show met de soortgelijke, maar veel knappere SG-serie.

En het model vind haar oorsprong in een prototype van Gibson, dat begin jaren zestig onder de epiphone-vlag een double cut les paul uit wilde brengen (maar helaas..).