PDA

View Full Version : Op zoek naar een veelzijdige versterker



Diederik de Jong
4 september 2012, 03:17
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe versterker. Op dit moment heb ik een Marshall vintage modern 2466 en een Marshall valvestate 88nogwat. De eerste is me toch te zwaar, te groot en de sound niet breed genoeg. De valvestate kraakt en is oud, en niet meer de moeite waard om te laten repareren. Kortom, op zoek naar een andere versterker!

Het probleem wat ik nu vooral heb is dat de VM niet lekker klinkt als ik er met mijn strat op speel. Met mijn Les Paul een top geluid, maar daar is hij toch ook wel een beetje voor gemaakt. Ik heb laatst op een Fender blues deville gespeeld met mijn Strat en daar klonk deze dus wel weer super op! Hoe mijn Les Paul daar op klinkt weet ik niet, iemand ervaring?

Wat ik eigenlijk wil is een combo of top met 2x10 cab, buizen, met een lekkere overdrive en waar zowel mijn Les Paul, Strat (en in de toekomst) ook een tele lekker op klinkt. Ik maak verder ook gebruik van losse pedaaltjes, ben dus niet op zoek naar een modeling versterker. Qua stijl moet hij ook breed zijn, omdat ik veel verschillende dingen wil gaan doen.

Ik zit zelf te denken om richting fender te gaan, maar misschien heeft iemand nog iets anders wat ik echt uit MOET proberen als ik toch aan het testen ga!

Eisen:
- Combo of top met 2x10 cab
- Buizen
- Lekkere overdrive (footswitch)
- Lekker klinken met Les paul, tele en strat
- Brede sound

lespaulnmarshall
4 september 2012, 06:52
Hmm, ik denk dat erbwel een duk boutique dingetje is dat wel aan deze eisen voldoet.
Mijn eerste ingeving(en) was/waren een top van toneking en een van de kleinere two rocks. (studio Pro 22/35)

no 1 hops
4 september 2012, 07:37
een koch jupiter?
http://www.youtube.com/watch?v=2PpKapL574c

Squier4ever
4 september 2012, 08:58
Waarom 2x10 en niet 2x12 als ik vragen mag?

arcane
4 september 2012, 10:51
Waarom 2x10 en niet 2x12 als ik vragen mag?

Ik neem aan vanwege het gewicht.

Diederik de Jong
4 september 2012, 14:05
Hmm..

Die Toneking en Koch klinken allebei heel vet als ik ze zo even op youtube check! Zeker het uitproberen waard. Is er ergens in de buurt van Leiden/Amsterdam een dealer die ze allebei heeft?

En sorry, ik hoef niet per se 2x10, 2x12 is ook goed, ik wil alleen geen 4 speaker cabinet meer, want het is gewoon niet handig als ik alleen met de auto weg moet en die dingen zijn gewoon zwaar :P. Als ik met mijn band weg ga is dat niet erg, dan hebben we toch een aanhanger. Maar als ik veel kleinere dingen ook wil gaan doen moet ik hem makkelijk mee kunnen nemen.

Rick trodat
4 september 2012, 15:22
Hmm..

Die Toneking en Koch klinken allebei heel vet als ik ze zo even op youtube check! Zeker het uitproberen waard. Is er ergens in de buurt van Leiden/Amsterdam een dealer die ze allebei heeft?

En sorry, ik hoef niet per se 2x10, 2x12 is ook goed, ik wil alleen geen 4 speaker cabinet meer, want het is gewoon niet handig als ik alleen met de auto weg moet en die dingen zijn gewoon zwaar :P. Als ik met mijn band weg ga is dat niet erg, dan hebben we toch een aanhanger. Maar als ik veel kleinere dingen ook wil gaan doen moet ik hem makkelijk mee kunnen nemen.

Doe corné de groeten van Gijs (tnt). See you on tour!

Diederik de Jong
4 september 2012, 18:52
Doe corné de groeten van Gijs (tnt). See you on tour!

Haha geniaal, zal ik doen!

lespaulnmarshall
6 september 2012, 07:13
Hmm..

Die Toneking en Koch klinken allebei heel vet als ik ze zo even op youtube check! Zeker het uitproberen waard. Is er ergens in de buurt van Leiden/Amsterdam een dealer die ze allebei heeft?

En sorry, ik hoef niet per se 2x10, 2x12 is ook goed, ik wil alleen geen 4 speaker cabinet meer, want het is gewoon niet handig als ik alleen met de auto weg moet en die dingen zijn gewoon zwaar :P. Als ik met mijn band weg ga is dat niet erg, dan hebben we toch een aanhanger. Maar als ik veel kleinere dingen ook wil gaan doen moet ik hem makkelijk mee kunnen nemen.

Max guitar den haag.

peter_heijnen
6 september 2012, 09:48
http://www.youtube.com/watch?v=MsQQyohTDaI&feature=fvwrel

Ook te heb als 2x10

johantipker
6 september 2012, 10:34
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe versterker. Op dit moment heb ik een Marshall vintage modern 2466 en een Marshall valvestate 88nogwat. De eerste is me toch te zwaar, te groot en de sound niet breed genoeg. De valvestate kraakt en is oud, en niet meer de moeite waard om te laten repareren. Kortom, op zoek naar een andere versterker!

Het probleem wat ik nu vooral heb is dat de VM niet lekker klinkt als ik er met mijn strat op speel. Met mijn Les Paul een top geluid, maar daar is hij toch ook wel een beetje voor gemaakt. Ik heb laatst op een Fender blues deville gespeeld met mijn Strat en daar klonk deze dus wel weer super op! Hoe mijn Les Paul daar op klinkt weet ik niet, iemand ervaring?

Wat ik eigenlijk wil is een combo of top met 2x10 cab, buizen, met een lekkere overdrive en waar zowel mijn Les Paul, Strat (en in de toekomst) ook een tele lekker op klinkt. Ik maak verder ook gebruik van losse pedaaltjes, ben dus niet op zoek naar een modeling versterker. Qua stijl moet hij ook breed zijn, omdat ik veel verschillende dingen wil gaan doen.

Ik zit zelf te denken om richting fender te gaan, maar misschien heeft iemand nog iets anders wat ik echt uit MOET proberen als ik toch aan het testen ga!

Eisen:
- Combo of top met 2x10 cab
- Buizen
- Lekkere overdrive (footswitch)
- Lekker klinken met Les paul, tele en strat
- Brede sound

Deze dude klinkt weergaloos met een strat op een 2466, z'n settings staan in de clip

http://www.youtube.com/watch?v=WeKquoUVu74

Fender83
6 september 2012, 12:10
Misschien een beetje spam, maar HiWatt al eens overwogen?
http://link.marktplaats.nl/580174591

Is een combo versterker, buizen, clean en overdrive via footswitch, en klinkt top met les paul en strats.
Mijn ervaring is dat als je een brede sound wilt, je met een 1x10 tekort hebt. Heb toen zelf een aantal uitvoeringen vergeleken, maar vooral met 2x12 open back kasten krijg je een brede sound, meer dan 1x2 closed back.
2x12 is wel zwaarder, maar zoveel ook weer niet dan 2x10.

Diederik de Jong
9 september 2012, 01:55
Deze dude klinkt weergaloos met een strat op een 2466, z'n settings staan in de clip

http://www.youtube.com/watch?v=WeKquoUVu74

Ja heel tof, maar tijdens een gig de hele tijd aan m'n versterker draaien zie ik ook niet zitten.


Misschien een beetje spam, maar HiWatt al eens overwogen?
http://link.marktplaats.nl/580174591

Is een combo versterker, buizen, clean en overdrive via footswitch, en klinkt top met les paul en strats.
Mijn ervaring is dat als je een brede sound wilt, je met een 1x10 tekort hebt. Heb toen zelf een aantal uitvoeringen vergeleken, maar vooral met 2x12 open back kasten krijg je een brede sound, meer dan 1x2 closed back.
2x12 is wel zwaarder, maar zoveel ook weer niet dan 2x10.

Niet echt mijn ding, sorry.


http://www.youtube.com/watch?v=MsQQyohTDaI&feature=fvwrel

Ook te heb als 2x10

Zeker een kandidaat! Ik zet hem op mijn lijstje!

Mitch
9 september 2012, 10:05
Zit toch wel een ruim verschil in sound tussen een 2x10 en een 2x12, dat zou ik echt effe testen vantevoren als ik jou was. Maar er wordt nu van alles geroepen: wat is je budget?

the sure thing
9 september 2012, 10:21
Mocht het heul veul gaan kosten check dan ook eens Hook.

arjanb01
9 september 2012, 10:29
Engl souvereign 2x12 misschien een optie? Of een Bogner shiva 2x12, staat er een op MP.

Diederik de Jong
9 september 2012, 11:49
Zit toch wel een ruim verschil in sound tussen een 2x10 en een 2x12, dat zou ik echt effe testen vantevoren als ik jou was. Maar er wordt nu van alles geroepen: wat is je budget?

Hoe is dat verschil tussen 10 en 12" te omschrijven? Budget is ongeveer het geen wat ik krijg voor mijn Vintage Modern + flightcases. Hoeveel precies weet ik dus nog niet. Gok alles bij elkaar +/- 1600? Ik heb nog niet heel actief gekeken voor hoeveel deze 2e hands te koop staan.

Ik moet zeggen dat ik wil schrok van de prijs van de Toneking. Heel jammer maar die moet ik doorstrepen :P


Mocht het heul veul gaan kosten check dan ook eens Hook.

Zou 2ehands misschien een optie zijn, hoewel mijn voorkeur uit gaat naar nieuw. Anders wel boven budget, maar mocht het echt een paradijsje zijn spaar ik misschien wel even door (A)


Engl souvereign 2x12 misschien een optie? Of een Bogner shiva 2x12, staat er een op MP.

Engl niet echt mijn ding, Bogner Shiva wel heeeel vet, staat op de lijst! :)

*edit* oeps, had beter op de bogner ook eerst een pricecheck kunnen doen..

schizo910
9 september 2012, 12:06
Als je de Fender Super Sonic 22 tof vindt, check dan ook de Fender Supersonic Twin eens... Ik heb er een en vindt echt al mijn gitaren er goed op naar voren komen: Gretsch Duo Jet, Gretsch 6120, Gibson LP classic en Fender Tele RI 52.

patrick0108
9 september 2012, 12:20
http://www.youtube.com/watch?v=MsQQyohTDaI&feature=fvwrel

Ook te heb als 2x10

Ik gebruik hem nu een jaar (Combo 1x12) en vooral de burn channel met de 2 gains is voor mij dan idiaal, speel trouwens over de Supersonnic met een fender Strat dus kan de ervaring met een Les paul helaas niet delen.

Mitch
9 september 2012, 12:56
10 inchers hebben een ander soort middengebied en vooral een ander laag. Het verschilt wel veel per kast, maar over het algemeen zijn 10 inchers iets doziger van klank. Kan heel nuttig zijn als je een beetje mid accent wil, maar ik bedoel vooral: weet wat je wil :)
Een VM met 4x12 en flightcases, moeilijk hoor, met de huidige tweedehandsmarkt. Ik ben bang dat je iets te optimistisch bent met je eerste schatting.