PDA

View Full Version : MIM Fender Cabronita's!!!



Sinner1980
3 september 2012, 23:18
Ik lees net dat er een budget cabronita uitkomt, hoe cool is dat?
White blonde; ash body.
Black en sunburst; alder.

Geen tv jones pickups maar dat mag de pret niet drukken, die kun je er zelf ook in frummelen. Ik heb nog geen prijs kunnen vinden maar volgens Music Radar zullen ze rond de € 600,- zijn. Ik heb alvast GAS, ben ik de enige ? ;)

Danar
3 september 2012, 23:21
Je bedoelt deze?

http://www.thomann.de/nl/fender_cabronita_telecaster_wb.htm

Tja, daar GAS ik ook erg op :O

barno
3 september 2012, 23:39
Ja, die zet zag je van ver aankomen...

Er zijn waarschijnlijk meer zelfbouw cabronita's in omloop dan echte.. Dat krijg je als je zo een eenvoudige gitaar tegen astronomische prijs in de markt zet.

Jay75
4 september 2012, 00:15
Wij hebben er een binnen gekregen bij Feedback in Eindhoven.
Er vet ding! Cool om te zien ook, je ziet het hout nog mooi door de lak heen.

Het is dat ik net een Gretsch Corvette via ebay geshopped heb, anders had ie niet eens de haak gehaald ;)

Sinner1980
4 september 2012, 07:36
Je bedoelt deze?

http://www.thomann.de/nl/fender_cabronita_telecaster_wb.htm

Tja, daar GAS ik ook erg op :O

Ja die ja! Leuke prijs ook!

Hotpepper01
4 september 2012, 13:07
Vond ik al een poosje leuk en vind ik nog steeds. De kleuren van de MIMs vind ik wel een beetje saai. Doe mij maar een Daphne blauwe met maple neck.
Maar misschien wil ik, omdat ze nu tegen een laag prijsje op de markt zijn gekomen, er tzt eentje zelf in elkaar gaan flansen.

RS-Rik
4 september 2012, 13:39
Niet nice! Cabro's zijn de ultieme zelfbouwunit's en nu gaat Fender ze zelf maken! Maar ze weten wel waar de markt voor in is blijkbaar.

Hendriks
4 september 2012, 13:44
http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=cabronita&_sacat=41406&_odkw=&_osacat=41406&_fln=1&_catref=1

Op ebay kun je de losse parts in iedergeval al kopen van de mexen , kun je zelf 1 samenstellen , met een mooi Warmoth neckie bv.

TimS
4 september 2012, 14:13
https://www.youtube.com/watch?v=41YmSSs6ydc


https://www.youtube.com/watch?v=9esFA-kF7Mg

allochthomas
4 september 2012, 14:36
Het is dat ik geen geld heb momenteel........

humbucker
4 september 2012, 14:58
Ik had ze een tijdje terug volgens mij ook al gezien!

Er komt trouwens ook een MIM Esquire, daar heb ik meer GAS voor!

Edit: http://www.fender.com/en-BE/products/classic-series-50s-esquire

Hendriks
4 september 2012, 15:00
Er komt trouwens ook een MIM Esquire, daar heb ik meer GAS voor!

Edit: http://www.fender.com/en-BE/products/classic-series-50s-esquire

Die is er al heel lang.

humbucker
4 september 2012, 15:02
Ok, was ze nog nergens tegengekomen.. Vandaar waarschijnlijk. Nevermind :)

TimS
12 september 2012, 12:18
Heeft iemand ze al ergens zien hangen? Bij Feedback schijnen ze ze niet te bestellen tenzij je er naar vraagt, bij Rockpalace staat de status op "voorradig in magazijn".

Jay75
12 september 2012, 14:46
Hier bij Feedback Eindhoven hangt er een hoor!
De witte/creme achtige.

Cheers

TimS
12 september 2012, 16:31
Hier bij Feedback Eindhoven hangt er een hoor!
De witte/creme achtige.

Cheers
Bedankt! Dat is wel raar, toen ik het vroeg in Rotterdam zeiden ze dat ze ze ook niet in een andere vestiging hadden. Helaas is eindhoven wel wat ver, vooral omdat ik toch een zwarte zou willen hebben.

Malle Eppie
12 september 2012, 21:42
NICE! Vind zo'n witte toch wel errug gaaf!!

Sinner1980
19 november 2015, 21:42
Oude thread, ik weet het.

Maar goed, de cabronita's zijn nu in de aanbieding bij Music Store voor € 365,-!

Ik heb de mijne al binnen, echt een koopje voor zo'n lekker gitaartje.

Joost de Ruig
19 november 2015, 21:54
Oude thread, ik weet het.

Maar goed, de cabronita's zijn nu in de aanbieding bij Music Store voor € 365,-!

Ik heb de mijne al binnen, echt een koopje voor zo'n lekker gitaartje.

Euhh, de Fender of de Squier? Als ik zoek bij Music Store, zie ik er twee staan, maar klik ik op €365 dan krijg je geen zoekresultaat....

Verder zie ik bijna altijd alleen de zwarte en zelden de burst of de witte :-/

TeleK
19 november 2015, 22:23
Squier VM Cabronita bij Musikproduktiv is EU 326,-
[edit] ...en bij Thoman idd een echte 7ender Cabronita voor Eu 359

Sinner1980
20 november 2015, 13:17
Bij Music store de Fender versie idd, enkel zwart. Thomann nu ook hoor ik net.

BorisA
20 november 2015, 15:26
Bij Music store de Fender versie idd, enkel zwart. Thomann nu ook hoor ik net.

Ik krijg em noch bij music store, noch bij thomann te zien (vanuit België). Iemand een link?
(of ondertussen uitverkocht?)

Was een mooie deal wel zeg!

Joost de Ruig
20 november 2015, 15:31
Ik krijg em noch bij music store, noch bij thomann te zien (vanuit België). Iemand een link?
(of ondertussen uitverkocht?)

Was een mooie deal wel zeg!

Ben bang dat ze bij beide zijn uitverkocht. Thomann gebeld, die hadden vanmorgen nog één B-stock, maar die is inmiddels ook weg.

TeleK
20 november 2015, 15:57
bij de BAX zijn er nog. Voor 359EU

Joost de Ruig
20 november 2015, 16:20
bij de BAX zijn er nog. Voor 359EU

De MIM Fenders? Ik zie ze niet....... Linkje?

BorisA
20 november 2015, 16:23
bij de BAX zijn er nog. Voor 359EU

Ik zie
B-stock - 451
Normaal - 694
Squier - 331

Andere prijzen voor de Belgen? (hoewel ik op .nl kijk)

Sinner1980
21 november 2015, 08:40
Overal uitverkocht idd; lucky me! ;)

Joost de Ruig
25 november 2015, 12:04
Ik zie ze weer bij Thomann voor €365,- De Mexicaanse wel te verstaan :) (helaas alleen de zwarte....)

http://www.thomann.de/nl/fender_cabronita_telecaster_bk_2.htm?offid=5&affid=1&subid=320582NL&subid2=Fender+Cabronita+Telecaster+BK&origin=boost&gclid=CI_ry7q2q8kCFSoEwwodYvYDNw

telerocker
25 november 2015, 17:02
Voor dat bedrag kun je niet sukkelen!

BorisA
25 november 2015, 17:35
Ik zie ze weer bij Thomann voor €365,- De Mexicaanse wel te verstaan :) (helaas alleen de zwarte....)
...

Besteld! Bedankt!

jim__
30 november 2015, 17:07
Had hem ook besteld bij Thomann, vandaag binnen gekregen. Hij gaat ook vandaag meteen weer retour.

Leek me een erg leuke gitaar voor het geld, maar hij gaat terug om de volgende redenen:
- Neckpickup deed het in het geheel niet. Elektronica nagekeken, maar zowel de switch als de solderingen lijken in orde. Wel is er erg slordig gesoldeerd. Brugpickup doet het wel gewoon. Uiteraard kon ik ook de pickup uit elkaar slopen om te kijken waar het probleem zit, maar aangezien het een nieuwe gitaar betreft stuur ik hem dan liever terug;
- Fretranden zijn scherp en compleet onafgewerkt. Uiteraard is dit naderhand ook zelf op te lossen, maar mijn Squier classic vibe 60s strat was bijvoorbeeld al veel beter afgewerkt. Verwacht je niet van Fender, maar misschien voor dit geld ook weer wel;
- Brug past niet goed bij de gitaar. Hier is al het een en ander op forums over geschreven, bij 'mijn' exemplaar was dit ook het geval. Ook uiteraard naderhand wel op te lossen door andere smallere zadels te bestellen, maar zo blijf je aan de gang;
- Pickups stonden veel te laag. De fidelitronpickups zoals ze worden genoemd worden op hoogte gezet door middel van schuim onder de pickup. Hier zat alleen veel te kort schuim onder beide pickups, wat ook aangepast moest worden.

Lakwerk leek verder wel in orde, en de gitaar had aardige sustain, goede tuners en een fijne hals (op de onafgewerkte frets na).

Uiteindelijk kon ik dus ook niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, echter vind ik het wel bijzonder dat deze gitaar de fenderfabriek verlaten heeft. Zat ook een qualitycheck kaartje op en alles nog in fabrieksverpakking, maar wat ze dan gecontroleerd hebben is mij niet duidelijk. Mijn Chinese Squier zit wat dat aangaat flink beter in elkaar, ondanks de goedkopere elektronica.

Overigens heb ik ook een Mexicaanse baja-tele, die me uitstekend bevalt. Wel zijn deze ook exemplarisch goed of minder goed, uiteindelijk kun je dus toch nog altijd het beste testen in een winkel. Wist ik eigenlijk al, maar voor dit geld (in mijn geval € 365, geen b-stock. Is nu € 399 geloof ik) durfde ik de gok wel te wagen. Gelukkig kan ik hem wel kosteloos terugsturen naar Thomann, goede en vriendelijke klantenservice. Dat viel me dus weer alles mee.

Er zijn nog altijd een aantal goedkope cabronita's te krijgen, dus een ieder mag kijken wat ie doet. Ik kreeg ook de aanbieding voor ruil met een ander, maar heb toch maar mijn geld terug gevraagd.

Joost de Ruig
30 november 2015, 18:14
Toch raar dit soort verschillen. Ik heb ook een MIM Cabronita en herken de genoemde issues helemaal niet. Eigenlijk klopte alles aan mijn Tele zo bleek na aanschaf. Alleen de intonatie kon beter, maar dat is bijna eerder regel dan uitzondering bij een nieuwe gitaar. Misschien dat ik nog wel eens voor een brugupgrade kies. Tussen de €30 en €90 heb je diverse keuzes op dit gebied. En de hals, dat is een van de fijnste van mijn collectie: iets dikker dan ik van Fender gewend ben, maar ligt heerlijk in de hand, voelt soepel bij vibrato's en bendings en geeft een prima sustain. Kortom: happy met mijn Cabronita die ik voor een hééél klein prijsje heb gekocht :)

jim__
30 november 2015, 18:54
Allang blij te horen dat dit dus niet structureel is, lijkt me een erg fijne gitaar mits hij geen gebreken heeft. Helaas had ik dan pech.

Hals is inderdaad iets dikker dan standaard, maar dat zie ik ook eerder als een voordeel. Veel plezier ervan!

BorisA
1 december 2015, 17:54
Had hem ook besteld bij Thomann, vandaag binnen gekregen. Hij gaat ook vandaag meteen weer retour.

Leek me een erg leuke gitaar voor het geld, maar hij gaat terug om de volgende redenen:
...


Die van mij (vorige week vrijdag aangekomen) is gelukkig een heel pak beter.
- Electronica is netjes gesoldeerd en werkt zoals het hoort
- Fretjes helemaal in orde
- Brug: inderdaad onbegrijpelijk dat ze die zo verkeerd monteren. Er blijft zo goed als geen ruimte over om te intoneren. Vooral omdat snaren die ver naar achter moeten toevallig net de langste veertjes hebben ;-)
De gitaar kwam dan ook helemaal niet geïntoneerd aan. Maar het lukt dus net, en zoniet dan kunnen de veertjes er nog altijd tussenuit.
De spacing komt inderdaad niet helemaal overeen met de pickups, maar dit laat ik liever zo aangezien ze wél goed op de neck zit.
- pickups: staan inderdaad vrij laag maar klinken ok zo. Dus nog niet mee geëxperimenteerd

Finish is perfect.

Sound vind ik echt goed. Heel gedefinieerd (maar je kan wel weinig met het volume spelen omdat het in no-time dof wordt).

Ik heb wel een probleempje (na snaarvervanging naar 10s): de A en D snaar resoneren wat achter de kam hetgeen een zeer irritant (onversterkt) geluid geeft.
Dit had mijn baja ook op een bepaald toonhoogte toen die uit de doos kwam, maar werd door de music store repair shop op enkele minuutjes geregeld, dus hier zal het ook wel een simpele ingreep zijn (kam wat beter uitvijlen waarschijnlijk).

Al bij al een heel leuke gitaar voor het geld (365 EUR)!
(maar voelt kwalitatief nét iets minder aan dan mijn baja, dewelke echt wel een topgitaar is)