PDA

View Full Version : Kben hier al een paar dagen op dit forum



Salvador
3 september 2012, 23:09
Hallo,
Ik ben een meisje, naam wordt niet meteen gezegd, maar noem me maar Salvador.
Ik ben bij de naam Salvador gekomen omdat ik dat zag staan op het ticket van mijn gitaar :p
Ik speel ongeveer 3 a 4 maand gitaar en kan enkele melodietjes.
Als iemand leuke beginnersliedjes ofzo weet, je kan me altijd een privébericht sturen of gewoon hierop reageren.
Groet

Buzzel
4 september 2012, 09:20
Hoi mevrouw salvador...

Han S
4 september 2012, 13:48
Vertel eens wat meer over jezelf, hoe jong ben je, zit je op school, welke gitaren heb je, hoe ver ben je met gitaarspelen, mag je al stemmen?

We hebben hier weinig dames en we zijn er zuinig op.

Ernest01
4 september 2012, 14:16
Welkom op het forum.

Weet niet of je met 3 a 4 maanden spelen al iets leuks kan spelen, maar in het sub-forum "Akoestische gitaren"
is een dergelijke vraag al beantwoord. Misschien zit er iets tussen voor jou....

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?156535-Populaire-beginners-songs-(akkoorden-geen-tokkelen)

Salvador
4 september 2012, 19:10
Vertel eens wat meer over jezelf, hoe jong ben je, zit je op school, welke gitaren heb je, hoe ver ben je met gitaarspelen, mag je al stemmen?

We hebben hier weinig dames en we zijn er zuinig op.

Ben 15, heb deze week mijn eerste les genomen. Dit viel reuze mee, khad erger verwacht.
Ik zit op school ja, doe mijn 4e jaar wetenschappen (zo zegt men dit in belgië. In nederland weet ik niet welke 'groep' dit is.
Heb 1 gitaar, werkt goed.
Ik neem lessen zonder notenleer, gewoon de akkoorden.

Duhsjaak
5 september 2012, 09:26
Hi
@Han S
Natuurlijk mag ze al stemmen, mafkees. Het spelen op een ontstemde gitaar is geen pretje. Zal ik eens kijken of het mij dit keer lukt zo'n suffe smiley er in te doen? :crazyhappy: Crazy Happy zegt ie. Vorige keer lukte het niet; ik ben benieuwd naar deze poging.

@Salvador
Hartelijk welkom.
Het aantal meiden/vrouwen is inderdaad in de minderheid, maar dat geldt voor de hele muziek helaas.
Laat dat je niet tegenhouden. Zorg dat je er lol in houdt. Want alleen dingen die je met plezier doet, worden een succes.
Vraag ook, eventueel via een PM (Persoonlijk bericht), gerust hulp of advies aan deze of gene. Ik heb het altijd als een teken van sterkte beschouwd als iemand ergens aanklopt. Wat je er verder mee doet, beslis je zelf vanzelfsprekend.

Veel succes en plezier dus!
Vriendelijke groet, Gus

bass blom
5 september 2012, 10:23
:cheerup: welk :cheerup: een :cheerup: feestdag, :cheerup: gus :cheerup: kan :cheerup: smilies :cheerup: plakken :cheerup:

Duhsjaak
5 september 2012, 11:12
Hi
@Bass
Dank voor het compliment. Ik vind het zelf ook wel iets hebben. Iets vettigs bij de koffie? Om het te vieren?

Aan de andere kant wordt het smiley gedoe ook wel een beetje overtrokken. Je kunt geen boodschap voor het voetlicht brengen zonder dat je daar zo'n suffe smiley bij plakt.

Afijn, zo te zien heeft Salvador mij weer boven mijzelf uit laten stijgen. Ik ben ook blij met heel kleine vooruitgangetjes! En van jonkies leer ik net zoveel als van grijze tijgers. Nee, geen smiley.
Vriendelijke groet, Gus

Han S
5 september 2012, 11:17
Dat stemmen was idd een doordenkertje en Gus heeft hem door. :sssh:

Salvador
5 september 2012, 14:23
Juij, smiley gelukt!

Salvador
5 september 2012, 14:24
:cheerup: welk :cheerup: een :cheerup: feestdag, :cheerup: gus :cheerup: kan :cheerup: smilies :cheerup: plakken :cheerup:

?? Ik snap je niet echt??

Han S
5 september 2012, 14:36
Dat komt nog wel, Bass is een mysterieus figuur.

Rizz
5 september 2012, 14:40
?? Ik snap je niet echt??

Wie wel?? Maar wijsheid komt met de jaren.. Als je mag en kan stemmen, misschien.. :D

Ernest01
5 september 2012, 16:57
?? Ik snap je niet echt??

Bass is blij dat Gus - oftewel Duhsjaak - e i n d e l i j k weet hoe hij smileys kan gebruiken.... ;)
Ach ja, een keer moest het lukken.

bass blom
5 september 2012, 18:19
Dat komt nog wel, Bass is een mysterieus figuur.

valt reuze mee, ik ben door de CIA gesponsord geadopteerd in het wilde westen en toen daarvoor al hebben ze gepoogd mij gitaar te leren spelen en dat is allemaal niet zo geslaagd en met school ging het ook niet allemaal van een leien dakje en nu omdat ik niet bruin maar wel lui ben bemoeien ze zich helemaal niet meer met mij en weet ik eigenlijk niet zo goed wat en waar en waarom ik doe :satisfie:

Buzzel
5 september 2012, 18:41
Was er ook niet iets met geel? Of was dat iemand anders?

bass blom
5 september 2012, 19:22
ohja geel natuurlijk :dontgeti:

Han S
5 september 2012, 19:27
Je heren, nou snapt dat mens er helemaal niks meer van. En ik ga het niet uitleggen.

Ernest01
5 september 2012, 20:55
Han, dit ís ook niet meer uit te leggen...... :dontgeti:

Salvador
5 september 2012, 23:14
Eerlijk gezegd heeft jullie uitleg of wat het ook was mij niets geholpen..
Ik kan niet mee met jullie :)

nickofzo
6 september 2012, 01:52
welke akkoorden ken je? (welkom trouwens)

Duhsjaak
6 september 2012, 08:03
Eerlijk gezegd heeft jullie uitleg of wat het ook was mij niets geholpen..
Ik kan niet mee met jullie :)

Hi Salvador
De discussie is giga afgedwaald. Of te wel Off Topic. En ik ben daar voor to blame. Ik erken dat je voorzichtig moet formuleren op een forum om te zorgen dat het allemaal een beetje te doen blijft.

Het gebruik van smilies heeft ertoe geleid dat mensen even een zinnetje typen en er dan maar een smiley achter zetten. Geen boodschap meer zonder smiley.

Ik vind dat een beetje onzin en heb daarom nooit smilies gebruikt. Aanvankelijk omdat ik niet wist hoe, en vervolgens omdat ik het dan allemaal een beetje een 'lief dagboek' gehalte vind krijgen....
Schrijf nou maar gewoon wat je vindt en zorg dat je een ander met wat respect behandelt, dan ben je al een aardig eind op weg.

Vanzelf pas ik die regel ook op mijn eigen posts/berichten toe.

Het melige gedoe over mij en het gebruik van smlilies is dan ook erg melig vooral en (sorry dus) ik kan me voorstellen dat dat een beetje verwarrend is.

Ik begin gewoon opnieuw:
Hi Salvador, hartelijk welkom! Gemeend. Ook zonder smilies.
Vriendelijke groet, Gus

Salvador
6 september 2012, 17:06
welke akkoorden ken je? (welkom trouwens)

Thx!
En euhm, A, E, F, G, D, Amaj,..
Eigenlijk al redelijk wat

Salvador
6 september 2012, 17:08
Hi Salvador
De discussie is giga afgedwaald. Of te wel Off Topic. En ik ben daar voor to blame. Ik erken dat je voorzichtig moet formuleren op een forum om te zorgen dat het allemaal een beetje te doen blijft.

Het gebruik van smilies heeft ertoe geleid dat mensen even een zinnetje typen en er dan maar een smiley achter zetten. Geen boodschap meer zonder smiley.

Ik vind dat een beetje onzin en heb daarom nooit smilies gebruikt. Aanvankelijk omdat ik niet wist hoe, en vervolgens omdat ik het dan allemaal een beetje een 'lief dagboek' gehalte vind krijgen....
Schrijf nou maar gewoon wat je vindt en zorg dat je een ander met wat respect behandelt, dan ben je al een aardig eind op weg.

Vanzelf pas ik die regel ook op mijn eigen posts/berichten toe.

Het melige gedoe over mij en het gebruik van smlilies is dan ook erg melig vooral en (sorry dus) ik kan me voorstellen dat dat een beetje verwarrend is.

Ik begin gewoon opnieuw:
Hi Salvador, hartelijk welkom! Gemeend. Ook zonder smilies.
Vriendelijke groet, Gus

Wow, ieder gebruikt toch smileys wnnr die dat wil?
Maar ik kan je wel begrijpen, sommigen gebruiken er iets teveel :)
Gwn, af en toe een smiley en je tekst is direct wat leuker om te lezen, neen? :p

Buzzel
6 september 2012, 17:20
Thx!
En euhm, A, E, F, G, D, Amaj,..
Eigenlijk al redelijk wat

A en Amaj (majeur) is het zelfde. Bedoel je Amin (mineur)?

Salvador
6 september 2012, 17:59
A en Amaj (majeur) is het zelfde. Bedoel je Amin (mineur)?

Amaj, zeker weten

Salvador
6 september 2012, 18:08
Amaj, zeker weten

Ofneen, laat maar.. Tzal wa anders zijn..
Jap, tis Em7

bass blom
6 september 2012, 18:42
helaas mag je maar 8 smilies in een bericht gebruiken.

:(

grayfink
6 september 2012, 18:50
Daar heb je goed over nagedacht Gus. :ok:

Han S
6 september 2012, 19:06
Heb je al een accoordenboek? Misschien vind je het ook online. A majeur is drie vingers in dat ene vakje, zet je de wijsvinger een vakje terug op de B snaar, de snaar naast de dunste, dus de tweede snaar, dan heb je de A mineur.

Salvador
6 september 2012, 19:12
Heb je al een accoordenboek? Misschien vind je het ook online. A majeur is drie vingers in dat ene vakje, zet je de wijsvinger een vakje terug op de B snaar, de snaar naast de dunste, dus de tweede snaar, dan heb je de A mineur.

Ik heb gitaaroefeningen vr dummies, daarin staan een stuk of 200 akkorden..

nickofzo
6 september 2012, 23:11
nouja je kan dus sowieso de rij met kampvuurliedjes oefenen.

knocking on heavens doors enzovoorts

--------------------------------------------------------------------------------------

A B C D E F G zijn de majeur akkoorden

Am Bm Cm Dm Em Fm Gm zijn de mineur akkoorden ( de m of min slaat dus op mineur)

A7 B7 C7 D7 E7 F7 G7 zijn majeur akkoorden (met een "mineur" 7)

A maj7 B maj7 C maj7 D maj7 E maj7 F maj7 G maj7 zijn majeur akkoorden (met een "majeur" 7)

Am maj7 Bm maj7 Cm maj7 Dm maj7 Em maj7 Fm maj7 Gm maj7 zijn mineur akkoorden (met een "majeur" 7)


nog even voor de duidelijkheid m, mineur of min slaat op het eerste gedeelte van het akkoord en majeur of maj slaat op de "7e" toon. (7e toon uit de toonladder, maar dat is denkik latere zaak)

(ik kom er later wel verder op terug)

Ace 1.15.19
6 september 2012, 23:15
Kleine tip: hier is men redelijk correct qua taalgebruik. Dus probeer gwn, wnnr en vr voluit te typen.

Welkom verder!

Salvador
6 september 2012, 23:30
nouja je kan dus sowieso de rij met kampvuurliedjes oefenen.

knocking on heavens doors enzovoorts

--------------------------------------------------------------------------------------

A B C D E F G zijn de majeur akkoorden

Am Bm Cm Dm Em Fm Gm zijn de mineur akkoorden ( de m of min slaat dus op mineur)

A7 B7 C7 D7 E7 F7 G7 zijn majeur akkoorden (met een "mineur" 7)

A maj7 B maj7 C maj7 D maj7 E maj7 F maj7 G maj7 zijn majeur akkoorden (met een "majeur" 7)

Am maj7 Bm maj7 Cm maj7 Dm maj7 Em maj7 Fm maj7 Gm maj7 zijn mineur akkoorden (met een "majeur" 7)


nog even voor de duidelijkheid m, mineur of min slaat op het eerste gedeelte van het akkoord en majeur of maj slaat op de "7e" toon. (7e toon uit de toonladder, maar dat is denkik latere zaak)

(ik kom er later wel verder op terug)

Haha, geef je soms les ofzo? Het zou wel leuk zijn :)
Bedankt, ik ga me er morgen eens goed op focussen.
En ik heb nooit notenleer gedaan... Dus daarover moet je niet beginnen :)
En als iemand soms een goed boek weet op noten te leren lezen en toe te passen op gitaar, ik zou dit heel interessant vinden.
Nog eens bedankt he!

Han S
7 september 2012, 00:17
En in de jazz kom je op heel andere accoorden.

nickofzo
7 september 2012, 00:59
Inderdaad daar heb je nog 9 11 13 akkoorden sus en add enzovoorts maar dat gaat denkik net wat te ver nu want we missen bijna de kruizen en mollen.

En ja ik geef ook een beetje les, hehe notenleer en gitaristen zijn vaak een wonderlijke combinatie. Toch is enige kennis daarvan best handig. Hoewel veel gitaristen tegenwoordig tablatuur als 'hulpmiddel' gebruiken. (tablatuur is niet altijd correct)