PDA

View Full Version : Actieve EMG's kraken



davidof
3 september 2012, 17:20
Beste

Ik heb een gitaar met actieve EMG's in (81 85 dacht ik). Als ik op clean volledige akkoorden speel, dus alle snaren volledig aansla kraakt mijn geluid nogal. Dit heb ik niet bij mijn andere gitaren. Zou het kunnen omdat de pickups nogal een hoge output hebben? Wel vrij lastig met momenten..

Bedankt
Groeten

David

bass blom
3 september 2012, 18:12
kraken ze op lager volume ook?

davidof
3 september 2012, 18:19
kraken ze op lager volume ook?

Iets minder

bass blom
3 september 2012, 18:25
dan zou het dus best kunnen dat je versterker het niet lekker aankan, dat actieve :chicken:

of zijn je batterijtjes bijna dood?

davidof
3 september 2012, 18:32
dat denk ik niet.. hij scheurt nog lekker op distortion! Ik zal morgen eens testen op een fender deluxe :) Bedankt!

ronalddus
3 september 2012, 18:35
Ik had het bij mijn EMG's (81/60). Daar lag het aan de batterij, die was recharched maar deed gewoon raar. Even een andere batterij proberen zeg ik ;) Dat loste bij mij het probleem op.

davidof
3 september 2012, 18:47
Ik had het bij mijn EMG's (81/60). Daar lag het aan de batterij, die was recharched maar deed gewoon raar. Even een andere batterij proberen zeg ik ;) Dat loste bij mij het probleem op.

Heb net geprobeerd, jammer genoeg negatief!

DarknessAwaits
3 september 2012, 19:56
Heb je er ook last van als je het volume van je gitaar iets dichtdraait? Als het dan over is dan zou het kunnen aansluiten op wat bass blom zegt:


dan zou het dus best kunnen dat je versterker het niet lekker aankan, dat actieve

Waarbij "dat actieve" dan vervangen kan worden door "dat hoge ingangssignaal".

Terminus
3 september 2012, 21:12
Als dat niet werkt, probeer je elementen dan verder van de snaren te zetten of de 18v mod te doen.

Fiendish
3 september 2012, 21:21
Als dat niet werkt, probeer je elementen dan verder van de snaren te zetten

Helpt niet bij EMG.

bgkomdeur
4 september 2012, 22:57
stekkertjes of gesoldeerd?

in eerste instantie zou ik zeggen battery maar das al gechecked.
kijk een naar je verbindingen?
zet desnoods de boel direct op de jack kijken of je het dan nog hebt
sluit je al wat er tussen zit uit.

is het alleen bij 1 element of bij beide?