Inloggen

View Full Version : Niet lachen please (eerste poging tot djent)



Fusion
3 september 2012, 15:00
Man dat is nog best moeilijk hoor! Je moet die tegendraase ritmes strak spelen terwijl de hi-hat gewoon doorgaat en je in de war brengt. Je moet die start/stop noten van de bas en metal gitaarpartijen precies tegelijkertijd uitvoeren. Je sound en speeltechniek moet dusdanig zijn dat je zo min mogelijk bijgeluiden hebt (dat lukt me nog niet zo). Echt NIET makkelijk.

Commentaar welkom!!! Vooral van de metaheads bekend met djent!!

Oh ja, de solo is letterlijk een eerste try one-taker, dus met een flinke korrel zout.

http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=869500&songID=11869676

nak
3 september 2012, 23:14
Tja ff lekker mee bangen is er niet zo bij. De hihat brengt mij niet zo zeer in de war, het is het enige waar ik nog een beetje houvast aan heb, ha,ha.
Ik vind het zeer knap gedaan en ook lekker strak geluid, alleen heb ik de 'Meshuggah tijd' een beetje achter me gelaten en geniet wat meer van lopende ritmes.
Desalnietteplus knap werk.

Snijdie
4 september 2012, 00:19
Jammer dat je zelf zo negatief over jouw eigen werk bent. Je bent lekker bezig, en leuk dat je het hier deelt.
Het lastige van deze muziek vind ik om een fijne opbouw te krijgen. Een stuk spanning en ontspanning. Hoe klinkt de opname als de melodie vanaf 0:12 iets meer ruimte krijgt? Die vind ik erg nice klinken, en het geeft me als luisteraar wat houvast tussen het gitaargeweld. Misschien versterkt dat het idee dat de gitaar in dienst staat van het geheel. Wat natuurlijk lastig is als met name je eigen focus ligt op die lastige riffs.

Nogmaals, goed bezig.

Fusion
4 september 2012, 09:40
Hee bedankt heren. Ja, aan de ene kant, voor echt mijn allereerste djent probeersel, en ik speel pas sinds ummm.... 1 week djent, valt t wellicht mee. Maar als ik t vergelijk met wat ik van alle andere huiskamergitaristenophetinternet hoor is t niet zo goed nog. Het is nog onstrak, de sound is er nog niet en de typische djent riffs en songstructuur ook nog niet.

johantipker
4 september 2012, 10:22
ik vind het erg goed klinken!

Goeie gitaarsounds, begrijp ik nu dat je een axe fx hebt gebruikt?

arnoldtims
4 september 2012, 17:40
Ben totaal niet bekent met deze stroming dus commentaar of je in de buurt komt kan ik niet geven.
Ben ook geen metal fan maar ik vind dit goed te pruimen.
Ik hoor in ieder geval een erg kundige gitarist.

Herman
4 september 2012, 18:02
Ik vind het ook erg tof! Ben zelf ook niet echt een Djent kenner of zo, dus ik kan je ook niet echt hulpvolle kritiek geven denk ik, maar ik vind dit zeker wel vet gespeeld met inderdaad een goeie sound.

Gebruik je ook iets van een noise-supressor? Dat doen al die djentie dudes toch?

Fusion
4 september 2012, 19:00
Dank allen. Ja een Fractal Axe Fx (Standard, de eerste). Met idd een behoorlijk strak ingestelde noise surpressor. Veel djenters gebruiken soms tot wel 3 noise surpressors, maar iig altijd 1 als eerste in de chain. Met de Axe Standard kan ik er slechts eentje, op t eind van de chain instellen, dus t is een beetje behelpen.

tidalwave_sideburns
4 september 2012, 20:22
lekkere gitaren hoor, die axe fx dingen hebben echt die mesa grom in huis.

Hoe schrijf/onthou je eigenlijk zo'n riff?

glennshred
4 september 2012, 20:25
Er valt helemaal niks te lachen met deze eerste poging tot djent, je hebt dat goed neergezet en dat Axe Fx ding is prachtig van klank. Je bent idd een kundig gitarist, dat blijkt ook uit je ander werk!! Ik heb op youtube al talloze filpmjes gezien wat je met zo'n Axe Fx ding kunt doen en dat is echt bangelijk t.o.v de Pod hd die kampt met een bepaalde limiet van geheugen. Maar ik ben er blij mee !!

FNaRK
4 september 2012, 20:29
vet hoor, valse bescheidenheid. Voor mij instant djent, qua compositie en sound :rockon:

Kefding
6 september 2012, 23:38
Ik ben behoorlijk bekend met 'djent', en dit is helemaal zo gek nog niet! Het punt met 'djent' is dat het in vele vormen komt. Ik geloof dat de belangrijkste kenmerken van deze stroming het typische gitaargeluid, de stops en vreemde maatsoorten/polyritmiek zijn. Dit hoor ik duidelijk in je stukje terug, dus je voldoet aan de voorwaarden.

Maar waar het volgens mij uiteindelijk om gaat is hoe je dit toepast om een fatsoenlijk nummer te produceren dat tegelijkertijd niet als moeilijkdoenerij klinkt, als je begrijpt wat ik bedoel... Als dit werkelijk je eerste poging is, hulde! Ik hoor een kundige gitarist. Blijf experimenteren en hier dingen plaatsen, wat mij betreft ben je goed bezig! :)

Fusion
8 september 2012, 13:42
Hoi allen, bedankt! Het is uiteraard helemaal geen nummer, t gaat me puur om de sound. Ik heb een Ibanez MTM2 (long scale) besteld dus ik ga de komende weken pielen om mbv deze gitaar een goede djent sound neer te zetten.

Fusion
8 september 2012, 13:43
Vind t overigens als ik mezelf zo vergelijk met de andere duizenden djent kids op JoeTjoep etc nog steeds niet zo heel goed klinken.... en dat is GEEN valse bescheideniheid!

Kefding
8 september 2012, 14:56
Strak klinken is een kunstje, je moet het gewoon fucking briljant maken. :)